Урок образотворчого мистецтва 4 клас

Про матеріал
Ознайомлення учнів зі старославянською міфологією і створення на її основі зображень фантастичних тварин та рослин, розвиток творчих компетентностей учнів, уяви, фантазії.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва для 4-х класів.

Тема. Зображення фантастичних тварин на базі української міфології.

Мета.Ознайомити учнів з основними персонажами української міфології, привити інтерес та любов до культури рідного народу, розвинути здібність спостерігати, фантазувати і відображати свої уявлення через художню творчість.

Прилади та матеріали: мультимедійна дошка, презентація у PowerPoint,

альбоми для малювання, фарби, пензлики, горнятка для води.

Хід уроку.

1.Організаційний момент. Вітання.Оголошення теми.

2. Пояснення учителя.

Українська міфологія, як в дохристиянські часи, так і після них, булла сповнена найдивовижнішими легендами, казками та міфами. Надзвичайні істоти, за переказами предків, населяли кожен куточок рідної землі: від будинку до озера, відл ісу до болота – все було сповнено  добрими чи злими потойбічними силами.

Релігійні вірування і міфологія стародавніх слов'ян стали культурним полем, на грунті якого поширювалось християнство, запроваджене в КиївськійРусі.

Легенди про деяких міфічних істот, хоч і дещо змінились, та все ж дійшли до наших часів, багато з них фігурують у народних казках. Про деяких з них ми зараз дізнаємось і спробуємо проілюструвати сюжети про них.

Доля — образ вітчизняноїміфології, який у народнихповір’яхасоціювавсязіщастям. Доля описуваласьуобразімолодої, гарноїдівчини, або ж доброїбабусі, в тому разі, якщо вона щаслива. Якщо ж нещасна, то цебулажебрачка в рваному та брудномуодязі.

За уявленнямипредків, кожналюдинамає свою долю, яка безповоротнодиктує,скількиїйжити і як їйжити. Як станутьзірки та планетиу час, коли народиться людина – так і сплануютьїй подальше життя.

Доля – це не містичнаістота, не потойбічна сила, а так бимовити – двійниккожноїлюдини, якийвжезнає,чимїй треба займатись у житті і як жити. Тому коли людиназаймається не своєю справою, вона виходять погано, аджеце не до душіїїдолі.

Тим, кому випалащасливіша доля, радили не хизуватись нею, а прийматиізвдячністю, в інакшому ж випадку, ризикуєшїївтратити. А тому, кому випаланещаслива доля, радилиїїшукати – у іншомузанятті, іншомумісті та за іншихобставин. Аджеякщо тут і зараз типочуваєшсянещасливим – значить твоя доля блукаєдесь у іншомумісці.

 

Водяник — істота, котраіснувала у міфахбагатьохнародів, як уособленнянечистоїсили. За українською ж легендою, Водяник походить від самого чорта. Рибаки боялись цього духа, тому приносили йомучастування у виглядівареноїриби, хліба та солі. Водяник – володарвсіхводоймищ, був старший надусіма русалками, опікувавсяжиттямусіхмешканцівводоймищ. Та попри йоготурботливість, злитийого все ж не слід, адже за легендою, самевін, розізлившись, мігзруйнуватимлин, піднятирічку та затопити село, абовтопитилюдину.

РУСАЛКИ

Русалки (Мавки, Лоскітниці) — водяні божества.

 

Картинки по запросу "русалки картинки красивые"

 

 

Чугайстер — надприродний образ в українськійдемонології. У легендах та міфахЧугайстерзустрічається у виглядівисокого «лісовогочоловіка», покритогодовгимволоссям та вбраногоубілийодяг. За своїмпоходжннямтаописомнагадуєлісовика. як зустрінелюдину, то поспілкується, побажаєгарної дороги та відпуститьнеушкодженим. Тож для людиницей персонаж не нісніякоїшкоди і просто гармонійноючастиноюміфічногосвітуперевертнів та іншихнадприроднихістот.

Описание: Картинки по запросу "чугайстер картинки"Описание: Картинки по запросу "чугайстер картинки"

Лихо — цеістота не пожалкуєнікого, згубить і багатого, і бідного, і винного, і невинного. Лихо – уособленнязлої та нерозбірливоїдолі, яка можескоситинайкращу, найдобрішу танайчеснішулюдину, оминувши стороною останньогонегідника.

 

АЛКОНОСТ

Алконост — дивовижнаптиця, мешканкаВирію — слов’янського раю.

 

БАБА ЯГА

Баба Яга — вслов’янськійміфологіїлісова стара чарівниця, відьма. Згідно з казкамисхідних і західнихслов’ян, Баба Яга живе в лісі в «хатинці на курячихніжках», пожирає людей; огорожа навколохати — з людськихкісток, на огорожі черепа, замістьзасува — людська нога, замістьзамків — руки, замість замка — рот з гострими зубами.

ВАСИЛІСК

Василіск — цар-змій, чудовисько з головою півня, очимажаби, криламикажана і тілом дракона. Відйогопоглядукам’яніє усе живе, а віддиханняв’януть трави і никнуть дерева.

ГАМАЮН

Гамаюн — віщий птах, посланецьбогів, їх глашатай, якийспіває людям божественнігімни і провіщаємайбутнєтим, хтоумієчутитаємне.

ЖАР-КВІТКА

Жар-квітка — фантастична квітка — метафора блискавки. Коли вона цвіте, нічбуваєясніша за день і море коливється.

 

 

3. Практична робота.

Отже, ви побачили, як можуть виглядати міфічні, фантастичні тварини і істоти, а тепер зобразіть , на свій вибір, одну з цих істот чи тварин.

Учні малюють.

4. Підсумок уроку.

Учитель прикріпляє на дошку роботи учнів.Аналізує, скільки позитивних, а скільки негативних персонажів зображено.

Опитування.

-Діти, скажіть, чи сподобався вам такий урок? (Діти відповідають).

- Про що ви дізнались?(Діти відповідають).

-Будемо ще проводити такі казкові уроки? (Діти погоджуються).

-Дякую за роботу. Урок закінчено.

 

 

Розробила Чупріна І.О.

учитель образотворчого мистецтва

та трудового навчання

Ліцею № 13 Івано-Франківської міської ради,

м.Івано-Франківськ

 

 

2022 р.

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Калініченко О.В., Калініченко В.В., Сергієнко В.В.)
Додано
7 травня 2022
Переглядів
1437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку