Розробки уроків з української мови для 4 класу

Про матеріал
Розробка уроків з української мови для 4 класу за НУШ має бути спрямована на розвиток мовленнєвих компетенцій, граматичної грамотності та творчих здібностей учнів. Пропоную кілька прикладів уроків на основі тем з української мови для 4 класу.
Перегляд файлу

Розробка уроків з української мови для 4 класу за НУШ має бути спрямована на розвиток мовленнєвих компетенцій, граматичної грамотності та творчих здібностей учнів. Пропоную кілька прикладів уроків на основі тем з української мови для 4 класу.

 

Тема 1. Іменник як частина мови

 

Урок 1: Іменник. Рід іменників

 

Мета:

 

  Ознайомити учнів з поняттям іменника, його родами.

  Навчити розпізнавати іменники в тексті та визначати їхній рід.

 

Хід уроку:

 

 1. Організаційний момент

  Привітання учнів, оголошення теми уроку.

 2. Актуалізація знань:

  Бесіда: що таке іменник? Навіщо ми використовуємо іменники в мовленні?

  Учні наводять приклади іменників із попередніх знань.

 3. Вивчення нового матеріалу:

  Вчитель пояснює, що іменники називають предмети і бувають чоловічого, жіночого та середнього роду.

  Візуальні приклади на дошці: учень (чол. рід), школа (жін. рід), вікно (сер. рід).

 4. Практична частина:

  Вчитель дає завдання: виписати з тексту кілька іменників та визначити їхній рід.

  Учні працюють в парах, перевіряють один одного.

 5. Ігровий момент:

  Гра “Знайди свій рід”. Учням даються картки з іменниками, вони повинні об’єднатися в групи за родом свого слова (чол., жін., сер.).

 6. Рефлексія та підсумок:

  Вчитель підсумовує важливість знання родів іменників у правильному використанні слів.

 7. Домашнє завдання:

  Виписати 5 іменників кожного роду з домашнього оточення (наприклад, в кімнаті) та написати їх у зошит.

 

Тема 2. Прикметник

 

Урок 2: Прикметник. Зв’язок прикметників з іменниками

 

Мета:

 

  Визначити, як прикметники описують іменники.

  Навчити учнів підбирати прикметники до іменників.

 

Хід уроку:

 

 1. Організаційний момент

  Оголошення теми та мети уроку.

 2. Актуалізація знань:

  Повторення: що таке іменник? Що означає слово “прикметник”? Навіщо він потрібен?

 3. Вивчення нового матеріалу:

  Вчитель пояснює, що прикметники описують ознаки предметів і відповідають на питання “який?”, “яка?”, “яке?”.

  Приклади на дошці: зелений лист, велика книга, синє небо.

 4. Практична частина:

  Завдання: дібрати прикметники до іменників (учні працюють у зошитах).

  Робота в парах: один учень називає іменник, а інший добирає до нього прикметник.

 5. Інтерактивна гра:

  Гра “Описуй!” Учні по черзі називають прикметники, які підходять до різних іменників.

 6. Рефлексія та підсумок:

  Вчитель підсумовує важливість прикметників у нашій мові, адже вони допомагають зробити мовлення точнішим і яскравішим.

 7. Домашнє завдання:

  Написати коротке описове речення з 5 прикметниками і 5 іменниками.

 

Тема 3. Дієслово

 

Урок 3: Дієслово як частина мови. Часи дієслова

 

Мета:

 

  Ознайомити учнів з поняттям дієслова.

  Навчити розпізнавати дієслова в різних часах (теперішній, минулий, майбутній).

 

Хід уроку:

 

 1. Організаційний момент

  Оголошення теми та завдань уроку.

 2. Актуалізація знань:

  Бесіда: що таке дієслово? Які дії можуть виконувати предмети?

  Учні називають дієслова з попередніх знань.

 3. Вивчення нового матеріалу:

  Вчитель пояснює, що дієслово означає дію предмета і змінюється за часами (теперішній, минулий, майбутній).

  Приклади на дошці: читати (теп. час), читав (мин. час), читатиму (майб. час).

 4. Практична частина:

  Завдання: розпізнати дієслова в тексті та визначити їхній час.

  Учні в парах розподіляють дієслова на теперішній, минулий та майбутній часи.

 5. Інтерактивна гра:

  Гра “Зміни час”. Учитель називає дієслово, а учні повинні змінити його на інший час (з минулого на теперішній або майбутній).

 6. Рефлексія та підсумок:

  Учні обговорюють, як час дієслова змінює зміст речення.

  Вчитель підсумовує, що розуміння часу дієслів допомагає правильно описувати дії в різних ситуаціях.

 7. Домашнє завдання:

  Виписати 5 дієслів у трьох різних часах (теперішньому, минулому та майбутньому).

 

Тема 4. Будова слова

 

Урок 4: Основні частини слова (корінь, префікс, суфікс)

 

Мета:

 

  Навчити учнів визначати основні частини слова: корінь, префікс, суфікс.

  Ознайомити з роллю кожної частини в слові.

 

Хід уроку:

 

 1. Організаційний момент

  Оголошення теми та мети уроку.

 2. Актуалізація знань:

  Бесіда: що таке слово? З яких частин воно може складатися?

 3. Вивчення нового матеріалу:

  Вчитель пояснює будову слова, демонструє, як виділяти корінь, префікс та суфікс.

  Приклади на дошці: перед-ліс-ок, з-ліс-ний.

 4. Практична частина:

  Завдання: розібрати кілька слів на частини (учні працюють в парах або групах).

 5. Інтерактивна гра:

  Гра “Склади слово”. Учням даються окремі корені, префікси та суфікси, вони повинні скласти нові слова.

 6. Рефлексія та підсумок:

  Учні обговорюють, як префікс і суфікс змінюють значення слова.

 7. Домашнє завдання:

  Розібрати на частини кілька слів за допомогою правил з уроку.

 

Ці уроки покликані допомогти учням розвивати не лише граматичні навички, але й творче мовлення, використовуючи інтерактивні методи та вправи

doc
Додано
10 жовтня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку