20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Розробра ранкових зустрічей до теми «МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ» з інтегрованого курсу "Я досліджую світ"

Про матеріал
Ранкові зустрічі «МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ» Пропоную Вашій увазі цикл ранкових зустрічей за програмою Савченко О.Я. з власного досвіду на тему «Ми - підприємливі», які сприяють формуванню ключових компетентностей, вчать аналізувати, узагальнювати, мислити творчо та креативно.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОЗРОБРА РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ НА 7 ТИЖДЕНЬ НАВЧАННЯ «МИ – ПІДПРИЄМЛИВІ» ЗА САВЧЕНКО О. Я. Автор: Пономаренко Марина Олександрівна

Номер слайду 2

ЗМІСТВСТУПРозділ І. Ранкові зустрічі «МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ» 1.1. Чи кожна людина може бути підприємливою? 1.2. Як знаходити ідеї та можливості? Як здійснити задумане? 1.3. Як отримати добрі результати?ВИСНОВКИСПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ2

Номер слайду 3

ВСТУПРанкова зустріч – це зустріч перед уроками учнів класу та вчителя, яка займає одне з провідних місць у щоденному розкладі роботи класу, де встановлені дружні взаємовідносини. 3

Номер слайду 4

Розділ І. Ранкові зустрічі «МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ»Пропоную Вашій увазі цикл ранкових зустрічей за програмою Савченко О. Я. з власного досвіду на тему «Ми - підприємливі», які сприяють формуванню ключових компетентностей, вчать аналізувати, узагальнювати, мислити творчо та креативно. 4

Номер слайду 5

1.1. Чи кожна людина може бути підприємливою?Привітання5

Номер слайду 6

1.1. Учні під веселу музику утворюють два кола, які рухаються за руки в протилежних напрямках. Коли музика зупиняється кожен учень із зовнішнього та внутрішнього кола об'єднуються між собою в пару. Після виконання кожного нового завдання учасники знову рухаються у своїх колах. Таким чином під час зупинки учасники пар щоразу змінюються. Партнерам пропонується привітатись один з одним. 6

Номер слайду 7

1.2. Операція «Комплімент». Передай свою посмішку сусідові та скажи йому комплімент.7

Номер слайду 8

1.3. Учні стоять. Починаючи з ведучого, кожний по черзі засобами пантоміми зображує певний предмет чи поняття і «дарує» його сусідові (морозиво, квітку, свій настрій). Сусід «бере подарунок» і робить якийсь інший подарунок наступному учасникові.8

Номер слайду 9

2. Групове заняття9

Номер слайду 10

2.1. Пісня з рухами «Права рука розгойдує хмаринку». 10

Номер слайду 11

2.2. Показ настрою «Долонька успіху» Покажіть свою праву долоньку. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама чи тато. Стисніть ще один пальчик ті з вас, хто сьогодні умився та почистив зуби. Стисніть третій пальчик ті, у кого гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто побачив сьогодні своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло. Візьміть прищепочку та повісьте її до того смайлика, який відповідає вашому настрою. А в кого поганий настрій? Чому? Що порадите для гарного настрою? (відповіді дітей: зробити зарядку, вмитися, посміхнутися в дзеркало, згадати жарт тощо.)11

Номер слайду 12

2.3. «Пограємо в бізнесмена!». Кожна група дітей обирає діяльність, що їм цікава (мода, медицина, торгівля, допомога людям). Завдання: виготовити з «шести цеглинок» спільний макет продукції, яку буде виготовляти фірма.12

Номер слайду 13

4. Колективне заняття13

Номер слайду 14

4.1. Гра «Я в майбутньому». Учні по черзі називають себе й говорять, ким вони хотіли стати, пояснюючи своє бажання.14

Номер слайду 15

4.2. Діти стають у коло, беруться за руки. Вчитель читає вірш, а діти, рухаючись по колу, повторюють його рядок за рядком. Чим пахнуть ремесла. Мають ремесла свої аромати: Тістом в пекарні пахне, малята. Мимо столярні пройдете зрана – Гостро запахне стружка духмяна. Лаком і фарбою пахне маляр,Цеглою – муляр, замазкою – скляр. Пахне кондитер мускатами, тминами. Лікар – аптекою і вітамінами. Морем і рибою пахне рибак…Тільки неробство не пахне ніяк. Джанні Родарі15

Номер слайду 16

4.3. «Пігулка ДРУЖБИ». Пропоную кожному з вас відчути себе виробником чарівних таблеток і написати побажання на паперовій пігулці та подарувати її своєму сусідові за партою.16

Номер слайду 17

1.2. Як знаходити ідеї та можливості? Як здійснити задумане?Привітання17

Номер слайду 18

1.1. Діти, сидячи або стоячи, утворюють коло. Кожен по черзі говорить одну фразу, яка починається так: Привітайте мене плеском у долоніті, хто, наприклад:цього літа був на морі;має карі очі;вміє добре плавати;швидко бігає;вміє лазити по деревах;у кого зараз гарний настрій.18

Номер слайду 19

1.2. Діти повертаються одне до одного, витягають руки вперед і з’єднують їх із долоньками товариша. За сигналом учителя вони по черзі говорять комплімент одне одному. Компліменти не повинні повторюватися. Вимовляти комплімент слід із посмішкою, дивлячись в очі дитині, якій він призначений.19

Номер слайду 20

1.3. Учитель запрошує дітей утворити коло. Кожному пропонує назвати себе, а потім – свої якості (наприклад: Ганна – добра, чуйна; Олександр – веселий, кмітливий). Самопрезентацію розпочинає вчитель, тримаючи кінець нитки. Потім кидає клубок наступному учасникові. Наприкінці вправи повинна утворитися «павутинка», що символізуватиме єдність класу.20

Номер слайду 21

3. Групове заняття21

Номер слайду 22

3.1. Гра «Аукціон». Розпродаж на аукціоні здійснює вчитель. На аукціон виставляють особисті риси, назви яких записано на окремих картках. Кожен учасник має можливість їх бачити. Для купівлі використовують картки різних кольорів кожної групи. Для риси, що продається, тренер установлює початкову ціну – одна картка. Риси продають доти, поки в учасників є картки. Діти з кожної групи діляться враженнями; називають риси, що придбали; обґрунтовують свій вибір22

Номер слайду 23

3.2. Рухлива гра «Водій їде до…» . Учні уявляють себе водіями та крутячи уявне кермо хаотично спокійно пересуваються по кімнаті. Один учень – регулювальник руху. Після того, як свисне у свисток , він оголошує різні команди: під’їхати до зеленого; під’їхати до дерев’яного; об’єднатись по 3 водія, тощо.23

Номер слайду 24

4. Колективне заняття24

Номер слайду 25

4.1. «Моя мрія». Створи аплікацію своєї мрії. Виріж з журналів та картинок, ті предмети про які ти мрієш та приклей до своєї картинки. Скориставшись «кріслом автора» розкажи всім однокласникам про свою мрію і що ти робиш аби вона здійснилась.25

Номер слайду 26

1.3. Як отримати добрі результати?Привітання26

Номер слайду 27

1.1. Привітання «Квіточка». Діти стають у коло, і кожен представляє себе, продовжуючи фразу: «Мені весело, коли…». Потім передає квітку іншому учаснику. Останній говорить вчитель : Зараз я відчуваю легеньке хвилювання, тому що в нас сьогодні дуже багато цікавих справ. Але мене зігріває те, що я поруч із вами. А разом, нашою дружною шкільною родиною ми зможемо зробити багато цікавого та корисного. Тому щиро всім кажу: «Доброго ранку!». Клас відповідає: «Доброго здоров'я!»27

Номер слайду 28

1.2. Вправа «Загальна увага». Усім учасникам гри пропонують виконати одне й те саме завдання. Будь – якими засобами, не вдаючись до фізичних дій, потрібно привернути увагу одного учасника вправи – встановити зоровий контакт. Ті, хто зуміли привернути увагу одне одного, сідають. Вправа триває доти, доки всі учасники не сядуть на свої місця.28

Номер слайду 29

1.3. Діти рухаються під жваву музику по колу передаючи один одному «Капелюх очікувань». Коли музика стихає – дитина в цьому капелюсі висловлює свої припущення та сподівання стосовно сьогоднішнього навчального дня.29

Номер слайду 30

1.4. Гра «Загадкова скринька». Діти передають її по колу не забуваючи про правила передачі: скриньку не можна відкривати; її можна трусити; кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині; скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.30

Номер слайду 31

3. Групове заняття31

Номер слайду 32

3.1. «Благодійний осінній ярмарок». Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує товар, що потрібно прорекламувати, щоб швидко й вигідно продати. (Картопля, яблука, насіння соняха, квасоля).32

Номер слайду 33

4. Колективне заняття33

Номер слайду 34

4.1. Енерджайзер «Що ти робиш». Учитель або хтось із дітей ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так». Як читаєш?Як пишеш?Як малюєш?Як співаєш? Як танцюєш?Як живеш?34

Номер слайду 35

4.2. Енерджайзер «Ось який я!». Хто народився навесні, плесніть двічі у долоні, хто влітку – стрибніть тричі на одній нозі, хто восени – доторкніться правою рукою до лівого вуха, хто взимку – присядьте стільки разів, скільки вам років.35

Номер слайду 36

ВИСНОВКИСтворення ранкових зустрічей – це вимога часу, це креативне та самобутнє мистецтво педагога. Якщо ми хочемо, щоб діти були відповідальними та турботливими, треба розвивати в них відповідні соціальні та емоційні навички, ставлення й цінності, приділяючи цим питанням таку ж саму увагу, як і традиційним академічним навичкам.36

Номер слайду 37

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ1. Василюк А. М. Школа і вчитель: вчора і завтра. Причини і тенденції змін у світовій освіті ІІ Рідна школа – 1999. - №3. – с.78 – 79.2. Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» Доброго ранку! Ми раді, що ви тут! – 2016.3. Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.4. https://naurok.com.ua37

Номер слайду 38

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!38

Перегляд файлу

1

 

ВСТУП

Ранкова зустріч – це зустріч перед уроками учнів класу та вчителя, яка займає одне з провідних місць у щоденному розкладі роботи  класу, де встановлені дружні взаємовідносини. Я почала приділяти особливу роль щоденним ранковим зустрічам і помітила, що систематичне їх проведення дійсно сприяє формуванню ключових компетентностей учнів,  пробуджує    зацікавленість, активну співпрацю та створює дружню позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі. Від кожного вчителя така робота вимагає неабиякої систематичної підготовки, але вона постійно надихає йти вперед, створювати щось нове та цікаве, та перевіряти власні очікування на практиці, отримуючи задоволення від результату.

 Кожна зустріч вчителя з учнем – це ще один крок до становлення людини, формування та розвиток ключових та життєвонеобхідних компетентностей, пізнання навколишнього світу, формування вміння спілкуватися з однолітками і дорослими, розвиток творчих інтелектуальних здібностей, розвиток самосвідомості, потреби у саморозвитку, самореалізації, нестандартного мислення, уміння використовувати набуті знання у реальних, іноді складних, життєвих ситуаціях.

Метою ранкових зустрічей є виховання соціально активної особистості, яка здатна до максимального розкриття та реалізації власної індивідуальності, закладених природою здібностей та нахилів, особистості, яка готова до свідомого вибору, до творчості та  самовдосконалення.

Щоденні ранкові зустрічі спрямовані  на:

  • формування певних моральних якостей, потрібних особистості у спілкуванні;
  • створення спільноти;
  • створення гарного настрою та позитивного ставлення до навчання;
  • розвиток розумових і творчих здібностей;
  • пізнання дитиною власного «Я», власних творчих можливостей;
  • створення гуманного, розвиваючого середовища життєдіяльності дитини;                        
  • задоволення різноманітних потреб та інтересів учнів;
  • створення умов для співтворчості, співпраці та взаємоповаги;
  • збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей.
  • єднання дитячого і батьківського колективу.

     Ранкові зустрічі мають наступну структуру:

  1. Привітання – щоденний «ритуал», що адресується кожній дитині по черзі з повагою та усвідомленням своєї важливості в класі  та для створення доброзичливого настрою. Це важливий елемент ставлення один до одного. Поступово учні  починають розуміти, що їхня роль надзичайно важлива і вона  активна та кожен з них має вплив на прийняття та передачу послання.

     Я щодня намагаюся  використовувати різноманітні веселі та приємні форми привітання, які поважають і підтримують учнів -  музичні, жартівливі, спрямовані на розкриття позитивного  емоційного інтелекту.

       2. Групові заняття – заняття спрямовані  на об’єднання групи, де кожен її  член  приєднується до спільних розваг – танцює, співає, грається в ігри, бере участь у різних приємних та креативних завданнях.  Такі заняття заохочують розвиток виразного мовлення, дають змогу забезпечити соціальний  і фізичний розвиток, а також створюють можливості вчитись на помилках, проявляти наполегливість для досягнення певної спільної мети. Плануючи групові заняття, планую різноманітні завдання, що передбачают дії в русі, активізацію та використання мовлення, цікаві експеременти, використання музики, пісень.

        3. Щоденні новини та обмін інформацією – спочатку йде лаконічна, проста та чітка інформація, яку візуалізую ще в переддень до ранкової зустрічі у вигляді яскравих записів. Або , навпаки, «приховую» ці новини і  діти повинні самостійно їх знайти у вигляді квестів та ребусів. Намагаюсь частину відповідальності за створення новин вже у молодшому шкільному віці покласти на дітей і учням це дуже подобається, ажде вони відчувають себе дуже потрібними саме тут і зараз. Потім діти коментують  свої власні ідеї, стурбованість, досвід, почуття, а також обмінюються важливими для них питаннями, набувають навичок  вільно висловлюватись перед іншими людьми.

       4.Колективне заняття – останній етап ранкової зустрічі, який створює відчуття спільноти, готує дітей  до плідної роботи впродовж дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І. Ранкові зустрічі «МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ»

Пропоную Вашій увазі цикл ранкових зустрічей за програмою Савченко О.Я. з власного досвіду на тему «Ми - підприємливі», які сприяють формуванню  ключових  компетентностей, вчать аналізувати, узагальнювати, мислити творчо та креативно.

 

  1.        Чи кожна людина може бути підприємливою?

Обладнання: весела музика, смайлики настрою, прищепки з індивідуальними наліпками учнів, лего «шість цеглинок», «пігулки» дружби.

Хід зустрічі

  1. Привітання.
    1.        Учні під веселу музику утворюють два  кола, які рухаються за руки в протилежних напрямках. Коли музика зупиняється кожен учень із зовнішнього та внутрішнього кола об'єднуються між собою в пару. Після виконання кожного нового завдання учасники знову рухаються у своїх колах. Таким чином під час зупинки учасники пар щоразу змінюються. Партнерам пропонується привітатись один з одним. (Учасники рухами демонструють привітання).
  • Якби ви були деревами, як би ви привітались?
  • Якби ви були зірками, як би ви привіталися?
  • Якби ви були машинами…
  • Якби ви були хвилями…
  • Якби ви були повітряними кульками…
  • Якби ви були рибками…
  • Якби ви були грибочками
    1.        Операція «Комплімент». Передай свою посмішку сусідові та скажи йому комплімент.
    2.        Учні стоять. Починаючи з ведучого, кожний по черзі засобами пантоміми зображує певний предмет чи поняття і «дарує» його сусідові (морозиво, квітку, свій настрій). Сусід «бере подарунок» і робить якийсь інший подарунок наступному учасникові.
  1.                Групове заняття.
    1.        Пісня з рухами «Права рука розгойдує хмаринку».
    2.        Показ настрою «Долонька успіху»
  • Покажіть свою праву долоньку. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама чи тато. Стисніть ще один пальчик ті з вас, хто сьогодні умився та почистив зуби. Стисніть третій пальчик ті, у кого гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто побачив сьогодні своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло.  
  • Візьміть прищепочку та повісьте її до того смайлика, який відповідає вашому настрою.
  • А в кого поганий настрій? Чому? Що порадите для гарного настрою? (відповіді дітей: зробити зарядку, вмитися, посміхнутися в дзеркало, згадати жарт тощо.)
    1.        «Пограємо в бізнесмена!». Кожна група дітей обирає діяльність, що їм цікава (мода, медицина, торгівля, допомога людям). Завдання: виготовити з «шести цеглинок» спільний макет продукції, яку буде виготовляти фірма.
  1.                Обмін інформацією
  • Діти, що нам потрібно для щасливого й радісного життя? (відповіді учнів).
  • Бачити красиве навколо себе – у природі, у своєму домі, скрізь. А ще нам потрібні любов і увага близьких людей. І самим теж необхідно когось любити, про когось піклуватись. Нам потрібні друзі, з якими можна проводити час, які допоможуть у скрутну хвилину.
  • Хто з вас хотів би стати заможним?
  • Як ви розумієте вислів «бути заможним»?
  • А хто хотів би відкрити свою справу, стати підприємцем?
  • Хто такий підприємець?
  • Сьогодні підприємцем може стати тільки грамотна освічена людина. Для того щоб бути успішним, потрібно багато знати й орієнтуватися у різних сферах життя. Підприємцями називали енергійних, азартних, схильних до ризикованих операцій. Отже, підприємець – це людина, яка займається будь – яким видом діяльності (виробництво речей, наданням послуг або перепродажем товару) заради того, щоб отримати матеріальну вигоду. Важливо пам’ятати, що підприємець – людина , сильна духом, адже вона завжди ставить на кін свої гроші та репутацію.
  • Як ви вважаєте, чому не кожен підприємець стає мільйонером?
  • Деякі вчені вважають, що здатність до підприємництва – це такий самий талант, як здатність до танцю, співу, музики, живопису. Чи згодні ви з цим?
  • Як ви вважаєте, якими є головні якості підприємця? (бажання; енергія; уміння думати; уміння спілкуватися з людьми; знання техніки й технологій і т.д.)
  1.                Колективне заняття
    1.        Гра «Я в майбутньому». Учні по черзі називають себе й говорять, ким вони хотіли стати, пояснюючи своє бажання.
    2.        Діти стають у коло, беруться за руки. Вчитель читає вірш, а діти, рухаючись по колу, повторюють його рядок за рядком.

Чим пахнуть ремесла

Мають ремесла свої аромати:

Тістом в пекарні пахне, малята.

Мимо столярні пройдете зрана –

Гостро запахне стружка духмяна.

Лаком і фарбою пахне маляр,

Цеглою – муляр, замазкою – скляр.

Пахне кондитер мускатами, тминами.

Лікар – аптекою і вітамінами.

Морем і рибою пахне рибак…

Тільки неробство не пахне ніяк.

                                                      Джанні Родарі

 

 

 

  1.        «Пігулка ДРУЖБИ»
  • Пропоную кожному з вас відчути себе виробником чарівних таблеток і написати побажання на паперовій пігулці та подарувати її своєму сусідові за партою.

 

  1.        Як знаходити ідеї та можливості? Як здійснити задумане?

Обладнання: спокійна музика, зображення дівчинки та хлопчика, дитячі журнали або картинки з різними предметами, картон, клей, ножниці.

Хід зустрічі

  1. Привітання.
    1.        Діти, сидячи або стоячи, утворюють коло. Кожен по черзі говорить одну фразу, яка починається так: Привітайте мене плеском у долоні

ті, хто, наприклад:

  • цього літа був на морі;
  • має карі очі;
  • вміє добре плавати;
  • швидко бігає;
  • вміє лазити по деревах;
  • у кого зараз гарний настрій, тощо.
    1.        Діти повертаються одне до одного, витягають руки вперед і з’єднують їх із долоньками товариша. За сигналом учителя вони по черзі говорять комплімент одне одному. Компліменти не повинні повторюватися. Вимовляти комплімент слід із посмішкою, дивлячись в очі дитині, якій він призначений.
    2.        Учитель запрошує дітей утворити коло. Кожному пропонує назвати себе, а потім – свої якості (наприклад: Ганна – добра, чуйна; Олександр – веселий, кмітливий). Самопрезентацію розпочинає вчитель, тримаючи кінець нитки. Потім кидає клубок наступному учасникові. Наприкінці вправи повинна утворитися «павутинка», що символізуватиме єдність класу.
  1. Обмін інформацією
  • Саме зі спілкування починається будь-яка справа: чи то звичайна гра, чи то підприємницька діяльність, чи то великий бізнес. Ми зараз спробуємо розпочати свою діяльність із найпростішого – спілкування.

Вправа «Інтерв’ю». Завдання: взяти інтерв’ю у свого товариша, а потім розповісти про нього всім. Запитання для інтерв’ю: Що тобі цікаво? Чим ти любиш займатися? Від чого ти в захваті?

  • Усі люди чогось прагнуть. Хтось мріє стати лікарем, хтось – художником, хтось – учителем. Мрія надихає людину , дає сили для досягнення мети. Зараз ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші – ні, як досягти бажаного. (Слухання й обговорення «Казки про хлопчика Абихто» В. Струтинського)

КАЗКА ПРО ХЛОПЧИКА АБИХТО

Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.

Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь. Гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думав: «Будь-що-будь, будь-як-небудь...»

Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?»

Він неохоче відповів: «А мені все одно. Ким-небудь».

Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І стали називати його просто: Ніхто. Чи нікого не нагадує тобі цей хлопчик?

  • Яким був хлопчик?
  • Яку мету ставив перед собою?
  • Як ви вважаєте, чому хлопчик ніким не став?
  • Чи може така людина, як хлопчик Ніхто, досягти результату? Чому?
  • Що потрібно, аби стати успішним?
  • Які риси характеру потрібні для досягнення бажаного?
  1. Групове заняття.
    1.        Гра «Аукціон». Розпродаж на аукціоні здійснює вчитель. На аукціон виставляють особисті риси, назви яких записано на окремих картках. Кожен учасник має можливість їх бачити. Для купівлі використовують картки різних кольорів кожної групи. Для риси, що продається, тренер установлює початкову ціну – одна картка. Риси продають доти, поки в учасників є картки. Діти з кожної групи діляться враженнями; називають риси, що придбали; обґрунтовують свій вибір.
  • Чи не шкодуєте про витрачені картки?
  • Чи дійсно підприємець не може обійтися без цих рис?
  • Чи проявляються ці риси в учасників аукціону?
  • Які риси ви би хотіли запропонувати для аукціону?
    1.        Рухлива гра «Водій їде до…» . Учні уявляють себе водіями та крутячи уявне кермо хаотично спокійно пересуваються по кімнаті. Один учень – регулювальник руху. Після того, як свисне у свисток , він оголошує різні команди:
  • під’їхати до зеленого;
  • під’їхати до дерев’яного;
  • об’єднатись по 3 водія, тощо.
  1. Колективне завдання
    1.        «Моя мрія». Створи аплікацію своєї мрії. Виріж з журналів та картинок, ті предмети про які ти мрієш та приклей до своєї картинки. Скориставшись «кріслом автора» розкажи всім однокласникам про свою мрію і що ти робиш аби вона здійснилась.

 

  1.        Як отримати добрі результати?

Обладнання: жвава музика, капелюх, квітка, скринька, запис мультфільму, картопля, яблука, насіння соняха, пшениця та квасоля.

Хід зустрічі

  1. Привітання.
    1.        Привітання «Квіточка». Діти  стають у коло, і кожен представляє себе, продовжуючи фразу: «Мені весело, коли…». Потім передає квітку іншому учаснику. Останній  говорить вчитель : Зараз я відчуваю легеньке хвилювання, тому що в нас сьогодні дуже багато цікавих справ. Але мене зігріває те, що я поруч із вами. А разом, нашою дружною шкільною родиною ми зможемо зробити багато цікавого та корисного. Тому щиро всім кажу: «Доброго ранку!». Клас відповідає: «Доброго здоров'я!»
    2.        Вправа «Загальна увага». Усім учасникам гри пропонують виконати одне й те саме завдання. Будь – якими засобами, не вдаючись до фізичних дій, потрібно привернути увагу одного учасника вправи – встановити зоровий контакт. Ті, хто зуміли привернути увагу одне одного, сідають. Вправа триває доти, доки всі учасники не сядуть на свої місця.
    3.        Діти рухаються під жваву музику по колу передаючи один одному «Капелюх очікувань». Коли музика стихає – дитина в цьому капелюсі висловлює свої припущення та сподівання стосовно сьогоднішнього навчального дня.
    4.        Гра «Загадкова скринька»Діти передають її по колу не забуваючи про правила передачі: скриньку не можна відкривати; її можна трусити; кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині; скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.
  2. Обмін інформацією
    1.        Перегляд уривку з мультфільму «Простоквашино»
  • Діти, що вдіяти нашим героям? Де взяти кошти, щоб купити потрібний товар – корову? Вони мабуть, не знають, як правильно це зробити. Допоможемо їм?
  • Що потрібно для того, аби купити щось або розпочати свою справу?(Гроші)
  • Де їх узяти?
  • Знайти скарб. Але, на жаль, це не завжди можливо.
  • Потрібно заробити. Де можна у селі заробити? Піти до фермера, найнятися на роботу.
  • Можна взяти кредит у банку.
  • Що таке кредит?
  • Кредит – це сума грошей, що видає банк у вигляді позики. Крім суми грошей, що позичить банк, необхідно буде заплатити відсотки. Шкода віддавати зайві гроші!
  • Можна пошукати допомогу в друга. Він дасть потрібну суму за умови, що певну частину молока продаватимуть і віддаватимуть йому. Спочатку герої повернуть борг, а потім стануть партнерами у бізнесі та отримуватимуть прибуток.
  • Отже, гроші знайдено. Справу розпочато. Час на ярмарок! Саме на ярмарку можуть по-справжньому оцінити і вашу майстерність, і ваш характер підприємця. Тут можна себе показати, на когось оком кинути. Саме тут люди вчаться спілкуватися, торгувати, економити; тут дізнаються про новини, знайомляться, товаришують, пізнають основи бізнесу.
    1.        Перегляд мультфільму «Як старий корову продавав»
  • Чому старий не міг продати корову?
  • Що потрібно робити, щоб краще купували товар?
  • Правильно, слід пропонувати покупцям свій товар, тобто робити рекламу.
  1. Групове завдання
    1.        «Благодійний осінній ярмарок». Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує товар , що потрібно прорекламувати, щоб швидко й вигідно продати. (Картопля, яблука, насіння соняха, квасоля).
  2. Колективне заняття
    1.        Енерджайзер «Що ти робиш». Учитель або хтось із дітей ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так».
  • Як читаєш?
  • Як пишеш?
  • Як малюєш?
  • Як співаєш?
  • Як танцюєш?
  • Як живеш?
    1.        Енерджайзер «Ось який я!». Хто народився навесні, плесніть двічі у долоні, хто влітку – стрибніть тричі на одній нозі, хто восени – доторкніться правою рукою до лівого вуха, хто взимку – присядьте стільки разів, скільки вам років.

 

 

ВИСНОВКИ

Створення ранкових зустрічей  – це вимога часу, це креативне та самобутнє мистецтво педагога. Якщо ми хочемо, щоб діти були відповідальними та турботливими, треба розвивати в них відповідні соціальні та емоційні навички, ставлення й цінності, приділяючи цим питанням таку ж саму увагу, як і традиційним академічним навичкам.

 В сучасному світі першочергова мета – навчити кожну дитину самостійно мислити, чітко висловлювати ідеї, ефективно спілкуватися,брати на себе відповідальність за себе та інших, бути відкритими до нових ідей, отримувати задоволення від навчання, поважати один одного, знаходити спільну мову з іншими та товаришувати з ними, критично мислити. Ранкові зустрічі – це перша, але одна з найважливіших сходинок у досягненні цієї мети, яка стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Василюк А.М. Школа і вчитель: вчора і завтра. Причини і тенденції змін у світовій освіті ІІ Рідна школа – 1999. - №3. – с.78 – 79.
  2. Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» Доброго ранку! Ми раді, що ви тут! – 2016.
  3. Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
  4. https://naurok.com.ua

 

 

 

 

 

zip
Додано
14 лютого
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку