Урок "Прогулянка шкільним подвір'ям.«Чарівне довкілля»"

Про матеріал
Пропоную інноваційну технологію проведення екскурсій з використанням інтерактивних технологій для учнів початкових класів.
Перегляд файлу

 

Я досліджую світ

 

Тема. Прогулянка шкільним подвір'ям.

 «Чарівне довкілля»

 

Мета.  Уточнити й розширити уявлення дiтей про сезоннi змiни в природi; встановити причини, що зумовлюють цi змiни.

- Ознайомити з об'єктами живої і неживої природи.

- Формувати уявлення про основні зв'язки живих організмів із       навколишнім середовищем.

- Виховувати бережливе ставлення до природи.

- Формувати цілісне уявлення про природу.

 

Тип уроку: комбінований

 

Форма уроку: екскурсія

 

Обладнання: пакетики для насіння, плодів, листочків; «чарівне віконце»;    малюнок дерева (стовбур, дупло); предмети неживої і живої природи;               ягоди горобини.

 

 

 

Хід уроку

 

I. Організація класу.

Підготовка до екскурсії.

а. Повторення правил поведінки під час екскурсії.

1) Потрібно бути дисциплінованим й уважним.

2) Слухати, що говорить учитель.

3) Поводитись тихо, щоб не налякати мешканців парку.

3) Не відокремлюватися від групи.

4) Не ламати гілок і не рвати без потреби рослини.

б. Місце проведення екскурсії

II. Актуалізація знань учнів.

 

 На дошці:

Чарівне довкілля

- Що таке довкілля?

- Чому воно чарівне? (Відбуваються зміни)
- Що таке екскурсія?

- Чи були ви на екскурсії?

 

III. Проведення екскурсії.

 

  1. Фенологічні спостереження.

- Якого кольору небо? Чи є на ньому хмари?

- Чи є сонечко? Чи так само гріє, як улітку?

- Тепліше або прохолодніше повітря, ніж улітку?

Попередження дітям:

дивитися прямо на сонце не можна!

 

  1. Розгляд предметів живої і неживої природи. Опис їх.

Гра «Хто я?»

  1. Збір матеріалів до «Чарівної скриньки»
  2. Спостереження за сезонними змінами в природі.

 

- Як на зміну погоди реагують рослини?

- Чому осінь називають «годувальницею»?

- А який урожай в лісах та парках?

- Хто користується осінніми дарами лісів і парків?

 

  1. Зустріч з птахами (горобцями).

Розповідь вчителя про «пташину гречку».

- А чому ми не бачимо вже ластівок, стрижів?

- Чому вони відлітають, коли навкруги ще багато комах?

          Розповідь про перелітніх  птахів.

Перелітні птахи помічають, що ближче до осені дні стають коротшими. Це і є для них сигналом: «пора в дорогу!»

- Що у синички в дзьобику? (Маленька пір'їнка)

- Навіщо вона віднесла у щілину стовбура дерева?

Ровповідь вчителя про дружбу рослин і тварин.Полин - ліки для тварин. Подорожник – розповсюдження рослин.

Висновок: рослини і тварини тісно пов'язані між собою. Зникнення або зменшення кількості рослин чи тварин порушує цей взаємозв'язок.

 

  1. Знайомство з дубом.

- Як називається це могутнє дерево?

- Для кого він є годувальником?

 

Розповідь вчителя про дуб.

Цей могутній диво-тато

Діточок зростив багато.

Хоч сам шапки і не має

Діточкам шапки вдягає. (Жолуді)

Жолуді це не тільки корм для тварин .

Сойка допомагає дубові розселитися.

Зустріч з сойкою.

- Хто ще може розносити жолуді?

  1. Гра «Хто мої батьки?»

Діти отримують каштан, жолудь, ягоди горобини, калини, ялинову шишку, соснову шишку, плід шипшини. Вони мають знайти їхніх «батьків» - дерева або кущі, з яких взято плоди.

  1. Рухлива гра «Дерева, кущі, трави».
  2.  Гра «Звуки природи»

На 1-2 хвилини заплющіть очі і коли почуєте звук природи, підніміть палець угору. Розплющують очі й обговорюють почуте.

  1.                      Гра «Чарівне віконце»

Чарівне віконце – це отвір у вигляді квадрату на паперовому листку.

- Уважно розгляньте листок: його краї, жилки, плямочки, у які кольори він забарвлений.

 - Розгляньте стовбур дерева.

 

IV Підбиття підсумків екскурсії. Повернення до классу. Розповідь дітей про свої враження.

  1. Намисто «Чарівне довкілля»

Кожен нанизує на ниточку плід горобини або листочок, який знайшов на екскурсії і розповідає про свої відчуття:

- Я милуюся небом, воно….

- Я люблю вітер, він…

- Мені сподобалось дерево, воно…

- Мені сподобалась пташка, вона…

  1. Домалюй дерево з яким подружився

Вчитель роздає дітям малюнок: стовбур дерева с дуплом. Учні домальовують дерево з яким «подружилися»: крону, плоди.

 

1

 

doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
2954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку