Розташовую слова в алфавітному порядку

Про матеріал
Цей урок вміщує багато інтерактивних вправ, що дозволять кожному учневі відчути себе залученим до навчального процесу
Перегляд файлу

Тема: Розташовуємо слова в алфавітному порядку

Мета:

  • Навчальна: систематизувати знання учнів про український алфавіт, формувати вміння розташовувати слова в алфавітному порядку, розвивати орфографічну пильність.
  • Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, культуру мовлення.
  • Виховна: виховувати любов до рідної мови, акуратність, працьовитість.

Обладнання: підручник, зошит, картки із завданнями, таблиця українського алфавіту, презентація, інтерактивна дошка.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

  • Привітання:
    • Добрий день, діти! Почнемо наш урок з усмішки. Подаруйте посмішку один одному і мені. А тепер давайте згадаємо віршик про наш алфавіт:

Абетка – це річка,

Що літерами тече.

Кожна літера – острів,

На ньому слова ростуть.

  • Перевірка готовності:
    • Перевірте, чи все у вас готово до уроку: підручник, зошит, ручка, кольорові олівці.
  • Мотивація:
    • Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож по мовному океані. А щоб не заблукати, нам знадобиться наш вірний помічник – український алфавіт.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда:
    • Що таке алфавіт?
    • Які букви ви знаєте?
    • Як правильно розташовувати букви в алфавіті?
  • Гра «Хто швидше?»
    • Діти об’єднуються в пари. Кожна пара отримує картку із завданням: записати букви українського алфавіту в правильному порядку. Перемагає пара, яка першою виконає завдання без помилок.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Слово вчителя:
    • Сьогодні ми будемо вдосконалювати нашу вміння працювати з алфавітом. Ми будемо вчитись розташовувати слова в алфавітному порядку. Це дуже важливо для того, щоб правильно користуватися словниками, енциклопедіями та іншими довідниками.

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з використанням презентації:
    • Нагадаємо, що алфавіт – це впорядкований перелік букв певної мови.
    • Розглянемо правила розташування слів в алфавітному порядку:
      • Порівнюємо перші літери слів.
      • Якщо перші літери однакові, порівнюємо другі літери і т.д.

V. Закріплення вивченого матеріалу

  • Інтерактивні вправи:
    • Використання інтерактивної дошки для виконання завдань на розташування слів в алфавітному порядку.
    • Робота в парах: складання слів із заданих букв і їх розташування в алфавітному порядку.
  • Творче завдання:

         Робота в групах.

Створення власного алфавітного словника:

Учні обирають тему (наприклад, "Тварини", "Овочі", «Рослини») і складають свій власний словник. Слова в словнику повинні бути розташовані в алфавітному порядку.

Приклад кросворду на тему "Розташовуємо слова в алфавітному порядку"

Горизонтально:

  1. Перша літера в українському алфавіті.
  2. Остання літера в українському алфавіті.
  3. Тварина, яка живе в лісі.
  4. Частина доби.
  5. Плід яблуні.
  6. Шкільний предмет.

Вертикально:

  1. Частина доби.
  2. Вода в твердому стані.
  3. Меблі для сидіння.
  4. Птах, який кує.
  5. Частина доби.
  6. Напої.

Відповіді:

  • Горизонтально: 1. А, 2. Я, 3. Ведмідь, 4. День, 5. Яблуко, 6. Математика
  • Вертикально: 1. Ніч, 2. Лід, 3. Стіл, 4. Дятел, 5. Вечір, 6. Соки

Дітям можно також запропонувати розташувати слова-відповіді в алфавітному порядку

-  Що тобі найбільше сподобалося на уроці? Чому?

-  Які труднощі ти відчував під час виконання завдань?

-  Що нового ти дізнався сьогодні?

- Як ти думаєш, для чого нам потрібно вміти розташовувати слова в алфавітному порядку?

1. LEGO-опитування:

  • Кольорова гама: Роздайте учням LEGO-цеглинки різних кольорів. Кожен колір відповідає певному емоційному стану (наприклад, зелений - спокій, червоний - збудження, жовтий - радість). Діти обирають цеглинку, яка найкраще відображає їхні почуття після уроку і пояснюють свій вибір.
  • LEGO-речення: Запропонуйте учням скласти речення з використанням LEGO-цеглинок як букв. Це може бути речення про те, що їм найбільше сподобалося на уроці, або про те, чого вони навчилися.

2. LEGO-візуалізація:

  • LEGO-стіна думок: Створіть на дошці або великому аркуші паперу "стіну думок". Учні можуть прикріпити свої LEGO-моделі (слова, букви, малюнки), які асоціюються у них з уроком.
  • LEGO-графік: Створіть простий графік, де по осі Х будуть відкладені етапи уроку, а по осі Y - рівень зацікавленості учнів. Нехай кожен учень відзначить на графіку, в який момент уроку він відчував найбільшу зацікавленість.

3. LEGO-розповідь:

  • Колективна розповідь: Учні по черзі додають по одному реченню до загальної розповіді про те, що відбувалося на уроці. Кожне речення ілюструється LEGO-моделлю.
  • Індивідуальні розповіді: Кожен учень складає свою коротку розповідь про урок, використовуючи LEGO-моделі як ілюстрації.

4. LEGO-оцінювання:

  • LEGO-шкала: Створіть шкалу оцінювання від 1 до 5 балів, де кожен бал відповідає певному рівню засвоєння матеріалу. Учні оцінюють свої знання, використовуючи LEGO-цеглинки.
  • LEGO-відгуки: Запропонуйте учням написати невеликий відгук про урок, використовуючи LEGO-цеглинки як літери.

Чому LEGO-цеглинки ефективні для підсумку уроку:

  • Залучення: Діти продовжують активно взаємодіяти з матеріалом, що закріплює знання.
  • Творчість: LEGO-цеглинки стимулюють творче мислення та уяву.
  • Емоційна складова: Діти можуть виразити свої почуття і враження від уроку.
  • Візуалізація: LEGO-моделі допомагають уявити і запам'ятати інформацію.

Зразки віршів для організаційної частини:

  • Букви танцюють в рядку, Склади з’єднуються в дружку. Слова народжуються нові, Мова наша – наймиліша з усіх.
  • Алфавіт – це наш друг вірний, Допомагає нам завжди. Слова в рядку він вишикує, Знання нові нам дарує.

Можливі завдання для закріплення матеріалу:

  • Розподілити слова на групи за першою літерою.
  • Знайти зайве слово в ряду.
  • Скласти речення з поданих слів.
  • Розставити слова в алфавітному порядку.
  • Скласти кросворд зі словами на задану тему.

 

docx
Додано
1 листопада
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку