Розв’язання прикладів і задач на пройдені випадки арифметичних дій. Підготовка до контрольної роботи.

Про матеріал

Урок-подорож - це завжди цікаво, особливо, якщо можна поєднати подорож із підготовкою до контрольної роботи. Учні мають можливість зустрітися із героями казок та мультфільмів, допомагаючи їм, розв'язуючи завдання.

Перегляд файлу

Тема :Розв’язання прикладів і задач на пройдені випадки арифметичних дій. Підготовка до контрольної роботи.

 

Мета : зацікавити роботою на уроці математики, прищеплювати потяг до знань, бажання вчитися самостійно і під керівництвом вчителя, вчити уважно слухати вчителя, виконувати завдання свідомо, вчасно і старанно,формувати зв’язне мовлення, навички каліграфічного і граматичного письма, повторити прийоми додавання і віднімання, опрацювати розв’язання задач на зведення до одиниці, вчити обчислювати усно в процесі роботи над виразами і задачами, закріплювати навички порівняння чисел, домагатися правильної постави учнів під час письма, вчити дбати про своє здоров’я, розвивати увагу, уяву, фантазію, логічне мислення, пробуджувати бажання працювати самостійно, виховувати дітей добрими, дружними, турботливими.

 

Обладнання та матеріали : ПК, підручники, зошити, олівці.

 

Тип уроку : урок - подорож

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

 

Казка в гості завітала,

Мудрості усіх навчала.

Відкрила секрети, показала дива,

Розвеселила і нас повела

У казкове, чарівне життя,

Де будеш ти і з тобою буду я.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

  1. Учитель учням додому задавав повторити табличку множення.
  2. Гра «Хто швидше?».

23∙6=

59∙6=

47∙8=

Відповідь : 138, 354, 376.

 

Каліграфічна хвилинка.

 

Пропоную вам написати каліграфічно число  138. Яке це число? (трицифрове). Чому воно трицифрове? Назвіть одиниці, десятки та сотні даного числа. Яке число наступне? Яке попереднє? А зараз каліграфічно пишемо число 138 у зошитах.

Граючись у гру «Принц та жебрак» : над кожною каліграфічно написаною літерою ваш сусід по парті має олівцем або зеленою пастою намалювати корону, а кожну негарну цифру – підкреслити. Порахувавши кількість «жебраків» і віднявши їх від 12 ви отримаєте оцінку за свою каліграфію.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

  • Перед вами – складовиця,

А в ній приказка таїться.

Підберіть все до ладу.

Уважні будьте, не зівайте,

А правильно все прочитайте.

(Хто не знає, той не має)

 

  • Поясніть прислів’я. Як ви його розумієте? Доведіть на своєму прикладі, що це правда.

 

IV. Повідомлення мети і теми уроку.

 

  • Що ви очікуєте від уроку? Чого хочете навчитись?
  • Отже, тема нашого уроку – це підготовка до контрольної роботи, а мету уроку ви вже розгадали.                                                               Тобто , треба нам все знати, щоб контрольну написати!
  • Я вам пропоную подорож країною казок, де ви зустрінетесь із героями мультфільмів, допоможете їм у складних ситуаціях та отримаєте задоволення від уроку (я маю таку надію). А тепер вперед до зірок і до пригод!

 

V. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

 

  1. Самостійна робота.

 

  • Казкою ми всі блукали і куди ми враз попали? (слайд «Спляча красуня»)
  • Хто це? Як називається казка? Хто її автор? Скільки років спала красуня?
  • Я змінила казку і вирішила, що вона спатиме не 100 років, а скільки? Це ви дізнаєтесь, розрахувавши приклад : 45+36-52+63-15-73-3=
  • Відповідь : 1 рік.

 

 

 

  1. Робота з підручником.

 

  • Ми потрапили до лісу, пропоную зупинитись. Які дерева навкруги? Як вважаєш ти, скажи? (береза, ялина, дуб, калина)
  • А тепер відгадайте загадку і дізнаєтесь з ким ми зустрінемось у лісі :

Довгий хвіст, короткі вуха.

А яка вона стрибуха!

По деревах стриб та стриб –

Ви б догнати її могли б?

Ось затрималася трішки,

Понесла в зубах горішки

Й заховала у дуплі –

Там запаси немалі.

Працьовита, наче бджілка,

І дбайлива дуже…(БІЛКА)

  • Молодці! Відгадали! А тепер вона просить вас розв’язати задачу з підручника : № 656 стр.99

 

Фізкультхвилинка.

 

  • Нумо швидко всі піднялись

М’язи наші розім’ялись

Повернули головою

Крок вперед зробіть ногою

Тулуб швидко нахилили

Вліво, вправо покрутили

Руки вгору всі підняли

Наче птахи політали

Сіли, встали. Молодці!

Опустились на стільці.

Трошки ми всі відпочили

Навчання не припинили

Будеш швидко рахувати,

Бо багато хочеш знати!

 

  1. Тести.

 

1) Рапунцель мала волосся довжиною 3м. Після перукарні довжина стала 2м 25см. Скільки волосся вона залишила в перукарні?

А) 25см

Б) 75см

В) 5м 25см.

 

2) 56 яблук Маша розклала порівну у 8 корзин. Одна маленька корзина вміщує на 2 яблука менше, ніж велика. Скільки потрібно маленьких корзин, щоб розкласти 45 яблук?

А) (56 – 8+2) – 45

Б) 56:8 −45: ( 8−2)

В) 45: (56:8−2)

 

3) Попелюшка за 8 годин перебрала 72 кг пшона, а мишенята, які їй допомагали, за 1 годину – на 3 кг менше. Скільки пшона переберуть мишенята за 8 годин?

А) 48 кг

Б) 56 кг

В) 64 кг

 

  1. Розв’язати рівняння.
  • Відьма на мітлі літала

І доріжки заховала!

Щось казкові герої засумували,

Мабуть в дорозі заблукали.

Треба їм допомогти

І додому відвезти.

Ви рівняння розрахуйте

Та швиденько поміркуйте

Де ж це мешкають вони

І з яких казок прийшли?

 

320 + а = 680

540 – х =300

Х – 120 = 280

 

  1. Повторення геометричних фігур.
  • Що це за фігури?
  • Скільки в них кутів? Сторін? Вершин?
  • Назвіть їхні властивості.
  • Подивіться якого чоловічка я зобразила за допомогою цих трьох геометричних фігур. Давайте порахуємо, скільки в нього трикутників, квадратів та кругів. Порахуйте, скільки всього кутів у квадратів і трикутників.( 2∙4 + 3∙3=17 ). А сторін?

 

  1. Порівняння іменованих чисел.
  • Що це?
  • Отже, це наша кінцева зупинка. Але двері зачинені. Щоб їх відчинити, треба попрацювати з іменованими числами.

 

1 год  <  70 хв.

2 дм  <  42 см

1 кг  =  1000г

 

VI. Домашнє завдання.

 

Підготуватися до контрольної роботи.

 

VII. Підсумки уроку.

 

  • Якщо вам сподобався урок, погладьте себе по голівці.
  • Якщо ви поповнили свої знання на уроці, повторили множення двоцифрового числа на одноцифрове, то підніміть праву руку.
  • Якщо ви повторили алгоритм розв’язування рівнянь, то підніміть другу руку.
  • Якщо ви переконались, що не отримуючи знань ви не матимете в житті нічого, сплесніть в долоні.
  • Якщо вам було приємно допомагати казковим героям, скажіть : «Я – молодець!».
  • Якщо ви зрозуміли як розв’язувати задачі, потисніть руку своєму сусіду по парті.
  • Якщо ви готові до написання контрольної роботи, помашіть рукою.
  • Якщо вам було приємно працювати, посміхніться один одному і скажіть : «Дякую за співпрацю!»

А я кажу вам «Дякую». Урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
9 січня 2019
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку