ТЕМА. Розв’язання прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.
МЕТА. Повторити прийоми додавання та віднімання. Опрацювати розв’язання задач на спосіб зведення до одиниці ( розширена). Узагальнювати і систематизувати вміння учнів. Повторити зв'язок між компонентами та результатом арифметичних дій множення та ділення.
ТИП УРОКУ. Узагальнюючий.
ОБЛАДНАННЯ. « Космічне» небо, моделі планет та ракети.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми , мети, задач уроку. – 1хв.
Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми додавання та віднімання трицифрових чисел.
Уявіть собі, що ми потрапили на космодром. Звідси буде проведено запуск космічного корабля у Всесвіт. Ми здійснимо подорож у космічному просторі. Оцінюватися ваша праця буде за допомогою космічних зірочок.
Високий рівень Достатній рівень Середній рівень
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
На дошці з’являється Сонце. Сонце – це одна з мільярдів зірок у Всесвіті.
200 + 700 |
|
430 + 500 |
|
|
|
60 + 90 |
760 – 400 |
|
|
|
|
120 – 30 |
760 – 40 |
|
|
|
|
430 + 50 |
230 + 70 |
|
|
|
|
520 + 340 |
200 – 60 |
|
|
|
|
470 – 320 |
380 – 150 |
- Щоб ракета стартувала, виконайте математичний диктант. Знайти:
Учні спочатку самостійно складають та розв’язують задачу, потім обговорюють умову та розв’язання з сусідом по парті, а потім у четвірках. Після цього іде обговорення умови та розв’язання у загальному колі. Учні записують розв’язання у зошитах, один з учнів працює біля дошки.
- Наступна планета – Марс. Скласти задачу та розв’язати.
8 бідонів – 48 л молока
9 каструль - ? л молока у 3 рази менше
( Учні складають задачу. У 8 бідонах 48 літрів молока. Скільки літрів молока у 9 каструлях, якщо відомо , що в одній каструлі у 3 рази менше, ніж в одному бідоні?
Відповідь: 27 л молока в 9 каструлях.
7. Розв’язування рівнянь. Самостійна робота .Взаємоперевірка. – 4 хв.
За Юпітером іде Сатурн і пропонує розв’язати рівняння.
140 + х = 250 690 – х = 50 х – 420 = 140
х = 250 – 140 х = 690 – 50 х = 140 + 420
х = 110 х = 640 х = 560
140 + 110 = 250 690 – 640 = 50 560 – 420 = 140
8 . Виконання перетворень за технологією « Мікрофон». – 2 хв.
А ось і планета Уран. Виконаємо перетворення.
8 м 2 см = … см (802 см) 1000 г = … кг ( 1 кг)
5 дм 8 см = … см (58 см) 415 см = … м …см ( 4м 5 см)
805 см = … м… см ( 8м 5см ) 1 м - 25 см = … ( 75 см)
5 см 8 мм = … мм ( 58 см) 1 кг – 50 г = … ( 950 г)
9. Робота з геометричними фігурами. – 2 хв.
Планета Нептун запрошує розібратися, з яких геометричних фігур складається ракета і знайти периметр кожної геометричної фігури.
Р = 9 + 10 + 9 = 28 ( см )
Р = 10 + 14 + 10 + 14 = 48 ( см )
Р = 10 + 5 + 5 + 10 = 34 ( см)
10. Робота в групах за технологією « Акваріум». – 8 хв.
Одна група сідає в центр класу обговорює завдання. Всі інші слухають, але не втручаються, спостерігають. Після закінчення обговорення клас підсумовує почуте. Після цього місце в « Акваріумі» займає інша група.
580 – 320 = 410 + 270 = 500 + 120 =
630 + 350 = 470 – 230 = 840 – 400 =
440 + 6 . 5 = 370 – 4 . 5 = 380 – 8 .5 =
290 – ( 70 + 80 ) = 500 – ( 360 – 140 ) = 550 – ( 60 + 70 ) =
ІV. Домашнє завдання. – 1 хв.
С. 96, № 624, 625. ( Вчитель аналізує завдання)
V, Підсумок уроку. - 1 хв.
- Над якою темою працювали?
- Як знайти периметр геометричної фігури?