Розв’язання прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

Про матеріал
На уроці учні повторять прийоми додавання та віднімання, опрацюють розв’язання задач на спосіб зведення до одиниці ( розширена), повторять зв'язок між компонентами та результатом арифметичних дій множення та ділення. Цей урок допоможе узагальнити і систематизувати вміння учнів.
Перегляд файлу

ТЕМА. Розв’язання прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

МЕТА. Повторити прийоми додавання та віднімання. Опрацювати розв’язання задач на спосіб зведення до одиниці ( розширена). Узагальнювати і систематизувати вміння учнів. Повторити зв'язок між компонентами та результатом арифметичних дій множення та ділення.

ТИП УРОКУ.  Узагальнюючий.

ОБЛАДНАННЯ. « Космічне» небо, моделі планет та ракети.

    ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми , мети, задач уроку. – 1хв.

 Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми додавання та віднімання трицифрових чисел.

 Уявіть собі, що ми потрапили на космодром. Звідси буде проведено запуск космічного корабля у Всесвіт. Ми здійснимо подорож у космічному просторі. Оцінюватися ваша праця буде за допомогою космічних зірочок.

                 

Високий рівень          Достатній рівень           Середній рівень

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

На дошці зявляється Сонце. Сонце – це одна з мільярдів зірок у Всесвіті.

  1. Повторення математичної термінології. – 1 хв.
  • Увага! Ми повинні сісти у ракету, а для цього треба повторити математичну термінологію.
  • Збільшити на…,
  • Зменшити на…,
  • У скільки разів …,
  • Зменшити у …,
  • На скільки…,
  • Сума …,
  • Різниця …,
  • Добуток …,
  • Частка …,
  • Як знайти невідомі: доданок, зменшуване, від’ємник, ділене, дільник?
  • Пригадаємо вивчені типи задач.
  1. Усний рахунок. – 2 хв.
  • Скільки усього планет? Розташуємо планети навколо Сонця.
  • Перша планета – Меркурій. ( Модель планети вивішується на дошці.)
  • Повторення прийомів додавання та віднімання трицифрових чисел. Робота в парах.
  • « Мікрофон». Передаючи уявний мікрофон , учні по черзі по одному учню з пари представляють виконання завдання словами « Я вважаю…».     

200 + 700

 

430 + 500

 

 

60 + 90

760 – 400

 

 

120 – 30

760 – 40

 

 

430 + 50

230 + 70

 

 

520 + 340

200 – 60

 

 

470 – 320

380 – 150

 

  1. Каліграфічна хвилинка. – 2 хв.
  • Яка зараз пора року? ( Зима)
  • За зимою іде… ( Весна)
  • Назвіть весняні місяці.
  • Якими цифрами позначають весняні місяці за календарем? ( 3, 4, 5)
  • Утворіть усі можливі трицифрові числа. ( 345, 354, 453, 435, 543, 534)
  • Це наша каліграфічна хвилинка. Охарактеризуйте кожне трицифрове число.
  1. Математичний диктант. – 6 хв.

- Щоб ракета стартувала, виконайте математичний диктант. Знайти:

  • суму чисел 150 і 430 (580) ;
  • різницю чисел 940 і 120 ( 820);
  • на скільки 650 більше, ніж 350 ( 300);
  • на скільки 200 менше, ніж700 ( 500);
  • зменшуване 140, від’ємник 60, знайти різницю (80);
  • число 680 зменшити на 70 ( 610) ;
  • число 210 збільшити на 170 ( 380) ;
  • запиши число, в якому 6 сотень, 8 десятків ( 680) ;
  • запиши число , в якому 8 сотень ( 800) ;
  • запиши число, в якому 3 сотні, 4 одиниці ( 304) .
  1. Розв’язування задачі за технологією « Два – чотири – всі разом».  – 7 хв.

Учні спочатку самостійно складають та  розв’язують задачу, потім обговорюють умову та розв’язання з сусідом по парті, а потім у четвірках. Після цього іде обговорення умови та розв’язання у загальному колі. Учні  записують розв’язання у зошитах, один з учнів працює біля дошки.

- Наступна планета – Марс. Скласти задачу та розв’язати.                                                                                              

8 бідонів – 48 л молока

9 каструль - ? л молока       у 3 рази менше      

( Учні складають задачу. У 8 бідонах 48 літрів молока. Скільки літрів молока у 9 каструлях, якщо відомо , що в одній каструлі у 3 рази менше, ніж в одному бідоні?

  1. 48 : 8 = 6 ( л ) – в одному бідоні
  2. 6 : 3 = 3 ( л ) – в одній каструлі
  3. 3   9 = 27 ( л)

Відповідь: 27 л молока в 9 каструлях.

  1. Розв’язування математичних виразів за технологією « Мікрофон». Наступна планета – Юпітер. -  4 хв.
  • До суми чисел 140 та 210 додай 350. (( 140 + 210 ) + 350 = 700)
  • Від числа 670 відніми суму 150 та 50. ( (  670 – ( 150 + 50) = 470 )
  • Число 150 зменшити на суму чисел 90 та 60. (  150 – ( 90 + 60 ) = 0)
  • Число 820 зменшити на суму чисел 500 та 120. ( 820 – ( 500 + 120) = 200)
  • 670 зменшити на суму чисел 30 та 90. ( 670 – ( 30  + 90) =550)
  • Різницю чисел 390 та 230 збільшити на 320. (  ( 390 – 230) + 320 = 480 )

     7. Розв’язування рівнянь. Самостійна робота .Взаємоперевірка.  – 4 хв.

         За Юпітером іде Сатурн і пропонує розв’язати рівняння.

 140 + х = 250                    690 – х = 50                   х – 420 = 140

  х   = 250 – 140                 х = 690 – 50                   х = 140 + 420

    х = 110                                х = 640                          х = 560

  140 + 110 = 250                690 – 640 = 50                560 – 420 = 140

8 . Виконання перетворень за технологією « Мікрофон».  – 2 хв.

А ось і планета Уран. Виконаємо перетворення.

8 м 2 см = … см    (802 см)                                      1000 г = … кг  ( 1 кг)

5 дм 8 см = … см  (58 см)                                        415 см = … м …см  ( 4м 5 см)

805 см = … м… см   ( 8м 5см )                               1 м  -  25 см =    ( 75 см)

5 см 8 мм = … мм     ( 58 см)                                   1 кг50 г = …    ( 950 г)

   9. Робота з геометричними фігурами. – 2 хв.

Планета Нептун запрошує розібратися, з яких геометричних фігур складається ракета і знайти периметр кожної геометричної фігури.

 

Р = 9 + 10 + 9 = 28 ( см )

Р = 10 + 14 + 10 + 14  = 48 ( см )

Р = 10 + 5 + 5 + 10 = 34 ( см)

 

 

10. Робота в групах за технологією « Акваріум». – 8 хв.

Одна група сідає в центр класу обговорює завдання. Всі інші слухають, але не втручаються, спостерігають. Після закінчення обговорення клас підсумовує почуте. Після цього місце в          « Акваріумі» займає інша група.

 580 – 320 =   410 + 270 =    500 + 120 =

630 + 350 =    470 – 230 =             840 – 400 =

440 + 6 .  5 =    370 – 4 .  5 =    380 – 8   .5 =

290 – ( 70 + 80 ) =   500 – ( 360 – 140 ) =        550 – ( 60 + 70 ) =

ІV. Домашнє завдання. – 1 хв.

С. 96, № 624, 625. ( Вчитель аналізує завдання)

V, Підсумок уроку.  -  1 хв.

- Над якою темою працювали?

- Як знайти периметр геометричної фігури?

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
3059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку