ТЕМА. Додавання трицифрових чисел виду 520 + 340. Віднімання трицифрових чисел виду 470 – 320. Задачі і вправи на застосування прийомів обчислень.
МЕТА. Ознайомити учнів із додаванням та відніманням круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв’язувати задачі; удосконалювати вміння учнів складати задачі. Розвивати навички усного рахунку, пам'ять, мислення. Виховувати охайність, старанність, любов до математики.
ТИП УРОКУ. Комбінований.
ОБЛАДНАННЯ. Картки з завданням, таблиці з виразами, геометричні фігури, картка з умовою задачі, тести, малюнки Королеви Математики, Незнайки, Буратіно, ключики з паперу, малюнок телевізора, грамзапис.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку.
ІІІ. Актуалізація знань.
1 ЗАВДАННЯ – це квитки .
- Перевіримо, чи готові ви вирушити у подорож.
Розв’яжіть приклади. Дається одна хвилина. Хто розв’язав? Розгорніть квитки і ви знайдете відповіді. Перевірте самі себе та поставте оцінки.
900 - 700 |
90 + 70 |
170 - 80 |
600 + 200 |
580 - 80 |
300 + 60 |
110 - 30 |
80 + 50 |
760 - 60 |
800 + 40 |
2 ЗАВДАННЯ – каліграфічна хвилинка.
3 |
4 |
7 |
|
3 |
4 |
7 |
|
3 |
4 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
0 |
|
5 |
2 |
0 |
|
5 |
2 |
0 |
|
3 ЗАВДАННЯ – математичний диктант.
- до числа 400 додати різницю 500 і 200;
- до суми 140 і 200 додати 300;
- від числа 670 відняти суму чисел 100 і 300;
- число 270 збільшити на 100…, відняти 300…, зменшити на 60…, зменшити у 5 разів…, збільшити у 9 разів…, відняти 8…,збільшити у 10 разів…, збільшити на 700. Що вийшло?
( Відповідь: 700, 640, 270, 800)
4 ЗАВДАННЯ – нова тема. Робота в парах. Пояснення за допомогою технології « Мікрофон».
520 + 340 =
500 20 300 40 500 + 300 = 800 20 + 40 = 60 800 + 60 = 860
|
|
560 + 230 =
56 дес. + 23 дес. = 79 дес. = 790 |
- Сотні додають до сотень. Десятки додають до десятків. Знайдені результати додають.
470 – 320 =
400 70 300 20 400 – 300 = 100 70 – 20 = 50 100 + 50 = 150
|
|
860 – 250 =
86 дес. – 25 дес. = 61 дес. = 610 |
Складіть самостійно по одному аналогічному прикладу і запишіть їх у зошити та розв’яжіть. Продиктуйте свій приклад своєму сусіду і розв’яжіть приклад сусіда. Тепер об’єднайтесь у четвірки та продиктуйте приклади, які ви маєте іншому сусідові, і запишіть приклади, які продиктують вам та розв’яжіть. Кожен з учнів представить розв’язання одного з прикладів, стежачи, щоб приклади не повторювалися ( технологія « В загальному колі»).
Перегорнувши коло всі побачили сніжинку.
ФІЗХВИЛИНКА.
Сніжинки кружляють, кружляють, кружляють,
Тихенько на землю лягають, лягають, лягають.
Біленькі й прозорі сніжинки,
Неначе легенькі пушинки.
V ЗАВДАННЯ –
Розв’язування задачі за технологією « Два – чотири – всі разом».
Учень розв’язує задачу спочатку самостійно, далі обговорює її розв’язання з сусідом по парті, а потім у четвірках. Після цього іде обговорення її розв’язання у загальному колі. Коли учні прийшли до спільного рішення, один з учнів записує спосіб розв’язання на дошці, а решта – у зошитах.
( Лунає грамзапис, в « телевізорі» з’являється Незнайко).
І - ? 760 ІІ - ? 890 ІІІ - ? 470 |
- Відповідь учня.
Сума трьох чисел 890. сума першого і другого чисел – 760, а другого і третього – 470. знайди кожне число.
Якщо сума трьох чисел 890, а сума першого і другого число 760, то можна знайти третє число:
Якщо сума трьох чисел 890, а сума другого і третього 470, то можна знайти перше число:
Тепер можна знайти друге число, віднявши від суми першого і другого числа перше:
Або віднявши від суми другого і третього числа третє число:
470 – 130 = 340 – друге число
( Лунає грамзапис, у « телевізорі» з’являється Незнайко)
VІ ЗАВДАННЯ – тест. Самостійна робота.
( Лунає грамзапис, у « телевізорі» з’являється Королева Математики)
1. 330 + 120 = а) 430; б) 432; в) 350; г) 450 2. 670 – 440 = а) 270; б) 630; в) 230; г) 330 3. 280 + 70 = а) 250; б) 380; в) 340; г) 350 4. 600 – 50 = а) 650; б) 560; в) 550; г) 100 Розв’яжи рівняння 5. 800 + х = 860 а) 60; б) 50; в)40; г) 160 6. 150 – х = 70 а) 60; б) 80; в)70; г)90 Розв’яжи задачі 7. Якщо в першому цеху працює 280 робітників, а в другому на 80 робітників менше, то в обох цехах працює … робітників. а)360; б) 200; в) 480; г) 560. 8. У їдальню привезли 195 кг яблук, груш – на 28 кг менше, ніж яблук, а слив – на 45 кг більше, ніж груш. Щоб знайти, скільки кілограмів слив привезли у їдальню, треба … а) 195 + 28 – 45; б) ( 195 – 28) + 45; в) 195 – ( 28 + 45); г) 195 + 45 – 28
|
( Лунає грамзапис, у « телевізорі» з’являється Королева Математики)
- Молодці! Вітаю! Ви виконали усі завдання. Погляньте, який малюнок у вас вийшов. ( Діти відкривають малюнок Буратіно)
( Лунає грамзапис, у « телевізорі» з’являється Буратіно)
ІV. Домашнє завдання.
С. 95, № 617, 618. ( Вчитель коментує, як треба виконати завдання).
V. Підсумок уроку.
- Над якою темою ми працювали?
- Поясніть розв’язання прикладів. « Мікрофон».
950 - 530 |
740 + 240 |