Додавання трицифрових чисел виду 520 + 340. Віднімання трицифрових чисел виду 470 – 320. Задачі і вправи на застосування прийомів обчислень.

Про матеріал
Цей урок дасть можливість вчителям ознайомити учнів із додаванням та відніманням круглих трицифрових чисел. Допоможе формувати вміння розв’язувати задачі; удосконалювати вміння учнів складати задачі, розвивати навички усного рахунку, пам'ять, мислення, виховувати охайність, старанність, любов до математики.
Перегляд файлу

ТЕМА. Додавання трицифрових чисел виду 520 + 340. Віднімання трицифрових чисел виду 470 – 320. Задачі і вправи на застосування прийомів обчислень.

МЕТА. Ознайомити учнів із додаванням та відніманням круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв’язувати задачі; удосконалювати вміння учнів складати задачі. Розвивати навички усного рахунку, пам'ять, мислення. Виховувати охайність, старанність, любов до математики.

ТИП УРОКУ. Комбінований.

ОБЛАДНАННЯ. Картки з завданням, таблиці з виразами, геометричні фігури, картка з умовою задачі, тести, малюнки Королеви Математики, Незнайки, Буратіно, ключики з паперу, малюнок телевізора, грамзапис.

                                          ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку.

  • Сьогодні на уроці ми навчимося додавати і віднімати трицифрові числа виду 520 + 340, 470 – 320.

ІІІ. Актуалізація знань.

  • Сьогодні ми вирушаємо у подорож по країні Математики. ( Звучить   грамзапис, у « телевізорі» зявляється Королева Математики).
  • Я, Королева Математики, хочу перевірити ваші знання. Ось конверт з завданнями. В ньому розрізаний малюнок. Виконавши всі завдання, ви складете малюнок і побачите, хто завітав до вас. Бажаю успіхів!

1 ЗАВДАННЯ – це квитки .

-  Перевіримо, чи готові ви вирушити у подорож.

Розв’яжіть приклади. Дається одна хвилина. Хто розв’язав? Розгорніть квитки і ви знайдете відповіді. Перевірте самі себе та поставте оцінки.

900 - 700

 90 + 70

 170 - 80    

600 + 200

580 - 80

300 + 60

110 - 30

80 + 50

760 - 60

800 + 40

 

2 ЗАВДАННЯ – каліграфічна хвилинка.

3

4

7

 

3

4

7

 

3

4

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

2

0

 

5

2

0

 

5

2

0

 

 

  • Діти характеризують кожне число. Гронування.
  • 347 – трицифрове число;
  • 3 сотні, 4 десятки, 7 одиниць;
  • 3 од. ІІІ розряду, 4 од. ІІ розряду, 7 од. І розряду;
  • Розрядні доданки 300+40+7;
  • Сусіди 346, 348.
  • 520 – трицифрове число;
  • 5 сотень,2 десятка;
  • 5 од. ІІІ розряду,2 од. ІІ розряду;
  • Розрядні доданки 500+20;
  • Сусіди 519,521.

3 ЗАВДАННЯ – математичний диктант.

- до числа 400 додати різницю 500 і 200;

- до суми 140 і 200 додати 300;

- від числа 670 відняти суму чисел 100 і 300;

- число 270 збільшити на 100…, відняти 300…, зменшити на 60…, зменшити у 5 разів…, збільшити у 9 разів…, відняти 8…,збільшити у 10 разів…, збільшити на 700. Що вийшло?

( Відповідь: 700, 640, 270, 800)

4 ЗАВДАННЯ – нова тема. Робота в парах. Пояснення за допомогою технології « Мікрофон».

520 + 340 =

 

500  20           300  40

500 + 300 = 800

20 + 40 = 60

800 + 60 = 860

 

 

560 + 230 =

 

56 дес. + 23 дес. = 79 дес. =

790

 

- Сотні додають до сотень. Десятки додають до десятків. Знайдені результати додають.

470 – 320 =

 

400  70             300  20

400 – 300 = 100

70 – 20 = 50

100 + 50 = 150

 

 

860 – 250 =

 

86 дес. – 25 дес. = 61 дес. =

610

 

  • Сотні віднімають від сотень. Десятки віднімають від десятків. Знайдені результати додають.
  • « Міні ажурна пилка».

 Складіть самостійно по одному аналогічному прикладу і запишіть їх у зошити та розв’яжіть. Продиктуйте свій приклад своєму сусіду і розв’яжіть приклад сусіда. Тепер об’єднайтесь у четвірки та продиктуйте приклади, які ви маєте іншому сусідові, і запишіть приклади, які продиктують вам та розв’яжіть. Кожен з учнів представить розв’язання одного з прикладів, стежачи, щоб приклади не повторювалися ( технологія « В загальному колі»).

  • У кожного на парті лежить трикутник з завданням. Кожен учень за технологією « Мікрофон» пояснює свій приклад і вивішує картку на дошці, утворюючи коло.

     Перегорнувши коло всі побачили сніжинку.

ФІЗХВИЛИНКА.

Сніжинки кружляють, кружляють, кружляють,

Тихенько на землю лягають, лягають, лягають.

Біленькі й прозорі сніжинки,

Неначе легенькі пушинки.

V ЗАВДАННЯ –

 Розв’язування задачі за технологією « Два – чотири – всі разом».

Учень розв’язує задачу спочатку самостійно, далі обговорює її розв’язання з сусідом по парті, а потім у четвірках. Після цього іде обговорення її розв’язання у загальному колі. Коли учні прийшли до спільного рішення, один з учнів записує спосіб розв’язання на дошці, а решта – у зошитах.

( Лунає грамзапис, в « телевізорі» зявляється Незнайко).

  • Добрий день! Я Незнайко. Дуже сподобалась мені ваша фізхвилинка. А чи вмієте ви розв’язувати задачі? Допоможіть скласти та розв’язати задачу.

 

І - ?                      760                                          

ІІ - ?           890

ІІІ - ?                            470

 

- Відповідь учня.

Сума трьох чисел 890. сума першого і другого чисел – 760, а другого і третього – 470. знайди кожне число.

Якщо сума трьох чисел 890, а сума першого і другого число 760, то можна знайти третє число:

  1. 890 – 760 = 130 – третє число

Якщо сума трьох чисел 890, а сума другого і третього 470, то можна   знайти перше число:

  1. 890 – 470 = 420 – перше число

Тепер можна знайти друге число, віднявши від суми першого і другого числа перше:

  1. 760 – 420 = 340 – друге число

Або віднявши від суми другого і третього числа третє число:

470 – 130 = 340 – друге число

( Лунає грамзапис, у « телевізорі» зявляється Незнайко)

  • Дякую за допомогу! Бажаю подальших успіхів!

VІ ЗАВДАННЯ – тест. Самостійна робота.

( Лунає грамзапис, у « телевізорі» зявляється Королева Математики)

  • Я хочу перевірити ваші знання. А для цього кожен отримує тест.

1. 330 + 120 =                          а) 430;               б) 432;             в) 350;             г) 450

2. 670 – 440 =                          а) 270;               б) 630;             в) 230;              г) 330

3. 280 + 70 =                            а) 250;               б) 380;             в) 340;              г) 350

4. 600 – 50 =                            а) 650;               б) 560;             в) 550;              г) 100

Розв’яжи рівняння

5. 800 + х = 860                      а) 60;                  б) 50;               в)40;                 г) 160

6. 150 – х = 70                        а) 60;                  б) 80;               в)70;                  г)90

Розв’яжи задачі

7. Якщо в першому цеху працює 280 робітників, а в другому на 80 робітників менше, то в обох цехах працює … робітників.

а)360;              б) 200;               в) 480;              г) 560.

8. У їдальню привезли 195 кг яблук, груш – на 28 кг менше, ніж яблук, а слив – на 45 кг більше, ніж груш. Щоб знайти, скільки кілограмів слив привезли у їдальню, треба …

а) 195 + 28 – 45;   б) ( 195 – 28) + 45;    в) 195 – ( 28 + 45);  г) 195 + 45 – 28

 

 

( Лунає грамзапис, у « телевізорі» зявляється Королева Математики)

- Молодці! Вітаю! Ви виконали усі завдання. Погляньте, який малюнок у вас вийшов. ( Діти відкривають малюнок Буратіно)

( Лунає грамзапис, у « телевізорі» з’являється Буратіно)

  • Це я, Буратіно. Ви добре засвоїли нову тему. Я хочу вручити вам ці чарівні золоті ключики до Країни знань.

ІV. Домашнє завдання.

С. 95, № 617, 618. ( Вчитель коментує, як треба виконати завдання).

V.  Підсумок уроку.

- Над якою темою ми працювали?

- Поясніть розв’язання прикладів. « Мікрофон».

               950 - 530

           740 + 240

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку