Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.

Про матеріал
Розробка цього уроку дає можливість закріпити обчислювальні навички усного додавання та віднімання трицифрових чисел, ознайомити учнів із прийомом письмового додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд, удосконалювати навички розв’язування задач вивчених видів, закріпити знання про периметр, розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку, прищеплювати любов до уроків математики, вчити бережно ставитися до природи.
Перегляд файлу

ТЕМА. Письмове  додавання та віднімання  трицифрових чисел без переходу через розряд.

 МЕТА. Закріпити обчислювальні навички усного додавання та віднімання трицифрових чисел. Ознайомити учнів із прийомом письмового додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Удосконалювати  навички розв’язування задач вивчених видів. Закріпити знання про периметр. Розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку. Прищеплювати любов до уроків математики. Вчити бережно ставитися до природи.

ТИП УРОКУ.  Узагальнюючий.

ОБЛАДНАННЯ. Малюнки пори року -  весни, птахів, тварин, грамзапис, призи – фішки, картки, таблиці прикладів, нерівностей, геометричних фігур, « Конституція України», « Червона книга», енциклопедія « Тварини».

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку. – 1 хв.

Сьогодні на уроці ми закріплюємо навички додавання та віднімання

трицифрових чисел, готуємося до тематичної перевірки знань. Урок незвичайний, бо ми вирушаємо у подорож по незвичайним країнам.

ІІІ. Актуалізація знань.  – 1хв.

  1. Бесіда.
  • Яка зараз пора року? ( Зима)
  • За зимою йде весна. Які прикмети весни? ( Сонце підіймається вище, прокидаються від сну комахи, звірі, рослини, птахи повертаються з теплих країв.)
  • Яка пора року йде за весною? ( Літо)
  • Так , літо. Ви з нетерпінням чекаєте літніх канікул. А хто назве літні місяці. ( Червень, липень, серпень) . Якими  цифрами позначають літні місяці за календарем? ( 6, 7, 8)
  • Це наша каліграфічна хвилинка. Охарактеризуйте ці числа. ( Учні характеризують).
  • Знайдіть суму цих чисел. ( 21 )
  • Це другий рядок каліграфічної хвилинки. Охарактеризуйте це число.
  • Утворіть усі можливі трицифрові числа, але щоб жодна цифра не повторювалася. (687, 678, 768, 786, 876, 867)
    1. Усний рахунок. Представлення результатів за допомогою технології

 « Мікрофон».  – 2 хв.

  • Щоб вирушити у подорож, треба пояснити розв’язання прикладів.

    722  360  947  767  589  516

+             +                  -                    -                   -                  +

    134          233              321              250               407              423

- Перегорнувши картки, ми побачимо поїзд. Сідаємо у поїзд та вирушаємо у подорож. Але для цього треба записати математичний диктант. Всі готові?

3. Математичний диктант.  ( Один учень працює на дошці за ширмою. Всі інші самостійно у зошитах). – 4 хв.

- 270 збільшити на 120 ( 390 ) ;

- 900 зменшити на 120 ( 780 ) ;

- зменшуване 720, від’ємник 120, знайти різницю ( 600 ) ;

- на скільки 970 більше, ніж 250? ( 720) ;

- знайти суму 340 і такого ж самого числа ( 680 ) ;

- перший доданок 430, другий доданок 340, знайти суму ( 770) ;

- знайти різницю чисел 560 і 240 ( 320) ;

- записати число, в якому 7 сотень, 6 десятків, 4 одиниці (764 );

- записати число, в якому 8 десятків ( 80 );

- записати число, в якому 7 сотень ( 700 ).

( Діти працюють в парах – взаємоперевірка. За правильні відповіді приз – малюнки маленьких вагончиків.)

  • Сіли у поїзд і вирушаємо у подорож.

                       Фізхвилинка  - 1 хв.

  Сонечко прокинулось посміхнулось,

  Кругом себе повернулось,

  Стали квіти оживати,

  Пташки весело співати,

  Діти стали танцювати,

  Миле сонечко вітати.

  1. Розв’язування задач. – 10 хв.
  • Вирушаємо далі. А щоб дізнатися, в яку країну ми потрапили, треба пригадати типи задач. Перегорнувши типи задач, перед нами зявилися птахи.
  • А зараз послухайте  грамзапис і розв’яжіть задачі. ( Лунає грамзапис)
  1. Довжина дзьобу в лелеки 19 см , а в чаплі на 6 см менше. який завдовжки дзьоб у чаплі ? ( 19 см – 6 см = 13 см )
  2. Синиці виводять пташенят двічі на рік. Один виводок становить 12 пташенят. Скільки всього пташенят виводить синичка на рік ? ( 12 + 12 = 24  ( пт.))
  3. Найкращими бігунами серед птахів в Україні є фазан. За одну годину він пробігає 34 км, а перепел 15 км. На скільки кілометрів швидше пробігає за одну годину фазан, ні перепел?( 34 – 15 = 19 ( км ) )
  • Що об’єднує ці задачі ? ( Вони прості )
  • А які ще є задачі? ( Складені).
  • Ось складені задачі. Робота в групах.
  1. З 24 кг бавовняного насіння одержали 6 кг олії. Скільки потрібно бавовняного насіння для одержання 5 кг олії?
  1. 24 : 6 = 4 ( кг ) – насіння потрібно, щоб одержати 1 кг олії
  2. 4 . 5 = 20 ( кг )

Відповідь : потрібно 20 кг бавовняного насіння для одержання 5 кг олії.

  1. 4 дрохви відклали 20 яєць. Скільки яєць відкладуть 9 дрохв ?
    1. 20 : 4 = 5 ( яєць ) – відкладає 1 дрофа
    2. 5 . 9 = 45 ( яєць)

Відповідь: 45 яєць відкладе 9 дроф.

  1. За 7 хвилин майстриня розписала 28 глечиків. За скільки хвилин вона розпише 40 глечиків, якщо за одну хвилину розписуватиме на 1 глечик більше?
    1. 28 : 7 = 4 ( гл.) – розпише одна майстриня за 1 хвилину
    2. 4 + 1 = 5 ( гл. ) – буде розписувати одна майстриня за 1 хвилину
    3. 40 : 5 = 8 ( хв.)

Відповідь: за 8 хвилин майстриня розпише 40 глечиків.

  1. За день грак може пролетіти 75 км, а синиця – на 75 км більше. Скільки кілометрів пролетять синиця та грак разом?

                1 ) 75 + 75 =  150 ( км ) – може пролетіти синиця

                 2 ) 150 + 75 = 225 ( км )

                       Відповідь: 225 км пролетять синиця і грак разом.

  1. 12 кг варення розклали в 6 банок порівну. Скільки потрібно таких банок, щоб розкласти 24 кг варення?
    1. 12 : 6 = 2 ( кг ) – в одній банці
    2. 24 : 2 = 12 ( б. )

Відповідь: 12 банок потрібно, щоб розкласти 24 кг варення.

  1. Мама спекла 32 пиріжки. Під час сніданку з’їли 8 пиріжків. У скільки разів менше пиріжків з’їли під час сніданку, ніж залишилося?
    1. 32 – 8 = 24 ( п.) – залишилося
    2. 24 : 8 = 3 ( р.)

Відповідь: у 3 рази менше зїли пиріжків, ніж залишилося.

( Діти аналізують задачі за технологією « Мікрофон». За кращу роботу учні отримують призи – малюнки снігурів).

                                          Фізхвилинка – 1 хв.

  Летіла сова, торохтіла слова,

  Чи сон це, чи слон це,

  А може, це сонце?

  • Ми потрапили в країну Орнітологію – країну птахів. Взимку ви підгодовували пташок, а навесні вони будуть співати вам пісень.

( Звучить грамзапис « Пташині голоси» )

  1. Розв’язування математичних виразів з технологією « Мікрофон». – 5 хв.
  • Вирушаємо далі і потрапляємо у країну звірів. ( Вчитель показує приклади, діти диктують їх та розв’язують).

  134  736  205  564  988  644  543

+            -                     +                 -                  -                   +                  +

  465  224  233  452  768  333  213

 

  978  543  346  231  875  956  943

-             +                    +                 +                 -                      +                -     

 346  321  143  366  254  646  832

  • Проаналізувавши приклади, учні перегортають таблиці та бачать малюнки звірів.
  • Пригадайте, тварини бувають дикі, домашні. Наведіть приклади.

Фізхвилинка – 1 хв.

  Лисичка по лісу гуляла,

  Хитру ля мишей полювала,

  Зненацька в капкан ступила,

  В уважності й лисоньки сила.

  • За відмінну роботу учні отримують малюнок тигра.
  1. Робота з геометричними фігурами. – 4  хв.
  • Сідаємо та подорожуємо далі. Прокинулись звірі, повернулись пташки, розквітли квіточки і над ними загули… Це  країна – ентомологія, країна комах.
  • Які геометричні фігури ви бачите на дошці?

 

  • Що значить: знайти периметр?
  • Знайдемо периметр цих геометричних фігур.( Діти працюють в парах). Перегортаємо геометричні фігури і бачимо комах.
  • У кожного на парті дві геометричні фігури. Які? Доведіть.

 

 Бджола за одну хвилину запилює 5 квіток. А у вас дві фігури. За скільки хвилин ви виконаєте роботу? ( За правильне виконання роботи учні отримують приз  - малюнок метелика).

                                         Фізхвилинка – 1 хв.

  Бджоли зранку вилітають

  І над квітами літають.

  Як зачують десь нектар,

  То присядуть зразу там.

  • Ви працювали, як бджілки. Але на нас чекає остання робота – тест.         ( Учні виконують завдання). –  6 хв.
  1. Вибери правильну відповідь.

460 – 230 =   а) 230; б) 130; в) 220; г) 240.

876 – 563 =  а) 223; б) 323; в) 313; г) 333.

564 – 244 =  а) 424; б) 420; в) 304; г) 320.

2. Вибери правильну відповідь.

130 + 230 =   а) 260; б) 350; в) 360; г) 390.

432 + 432 =   а) 864; б) 855; в) 774; г) 648.

235 + 421 =  а) 359; б) 476; в) 656; г) 467.

3. Вибери правильну відповідь.

х + 436 = 548  а) 884;    б) 112;  в) 211;        г) 121.

х – 320 = 320  а) 550   б) 0;  в) 460;        г) 640.

4.  На першій полиці стоїть 256 книг, на другій – на 140 менше, а на третій – на 50 більше. Щоб знайти, скільки книжок на третій полиці, треба …

а) 256 + 140 – 50;   б) ( 256 – 140) + 50; 

в) 256 – ( 140 + 50 );   г)  265+ 50 – 140 .

 

  1. Вибери правильну відповідь.

345 + 224 =   а) 767; б) 659; в) 569; г) 965.

542 + 124 =   а) 666; б) 369; в) 963; г) 693.

370 + 520 =  а) 980; б) 890;  в) 820; г) 870.

2. Вибери правильну відповідь.

765 – 324 =  а) 342; б) 243; в) 144; г) 441.

548 – 234 =  а) 413; б) 314; в) 124; г) 251.

987 – 673 =  а) 413; б) 341; в) 134; г) 314.

3. Вибери правильну відповідь.

357 + х = 669  а) 213; б) 312; в) 123; г) 321.

450 – х = 130  а) 580; б) 240; в) 320; г) 230.

4. У першому альбомі було 760 марок, у другому – на 130 більше, а в третьому – на 340 менше. Щоб знайти, скільки марок у третьому альбомі, треба…

а) 760 – ( 130 + 340);   б) 760 – 130 + 340;

б) 760 + 130 – 340;    г) 760 – ( 340 – 130).

    Фізхвилинка – 1 хв.

   Хвилювалось дуже море,

   Екіпажам нашим горе.

   Та боятися не гоже,

   Всім нам дружба допоможе.

  • Ось і допомогла нам дружба відмінно виконати тест. ( Вчитель виставляє оцінки та вручає малюнки квітів)

ІV. Домашнє завдання. ( Вчитель роздає домашнє завдання за рівнями на картках і додатково завдання розфарбовку тим, хто бажає.) – 1 хв.

І рівень.

Граф – схема.

 

400                               200              1                 50                 500                     7           4

                           +                     -                  -                  -                           :               .

 

 

 

ІІ рівень.

Математичний диктант.

  1. Знайди різницю чисел 687 і 145.
  2.  Знайди суму чисел 820 і 156.
  3. Зменшуване 436, від’ємник 225. Знайти різницю.
  4. Яке число більше 850 на127 ?
  5. Яке число менше 619 на 105?
  6. Збільшити 583 на 215.
  7. Збільшити 342 на 547.
  8. Зменшити 877 на 276.

ІІІ рівень.

Обчислювальний ланцюжок.

Знайди різницю чисел 299 і 185…, зменшити на 103 …, збільшити на 512…, знайти,  на скільки отримане число більше 203…, знайди попереднє число …, відніми від нього 307 …, збільшити на 687…, знайти наступне число …, знайти суму отриманого числа і 125 …, відніми 5 …, збільшити на 130 …, скільки треба додати до 1000… .

ІV рівень.

Запиши математичні вирази, обчисли їх значення.

  1. Число 796 зменшити на різницю чисел 515 і 104.
  2. Суму чисел 365 і 223 зменшити на 376.
  3.  Різницю чисел 637і 427 збільшити на 184.
  4. Число 519 збільшити на суму чисел 270 і 110.
  5. На скільки число 1000більше суми 630 і 320?
  6. Суму чисел 444 і 222 зменшити на різницю цих же чисел.
  7. Число 950 зменшити на суму чисел 120 і 410.
  8. Суму чисел 432 і 366 зменшити на 237.
  9. Різницю чисел 519 і 208 збільшити на 387.
  10. Число516 збільшити на суму чисел 132 і 211.
  11. На скільки число 808 більше суми чисел 207 і 301?
  12. Суму чисел 435 і 314 зменшити на різницю цих же чисел.

V. Підсумок уроку. -  1 хв.

- над якою темою працювали?

- яким правилом користуємося при відніманні і додаванні трицифрових чисел?

- наведіть приклади додавання та віднімання трицифрових чисел.

 

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку