ТЕМА. Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.
МЕТА. Закріпити обчислювальні навички усного додавання та віднімання трицифрових чисел. Ознайомити учнів із прийомом письмового додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Удосконалювати навички розв’язування задач вивчених видів. Закріпити знання про периметр. Розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку. Прищеплювати любов до уроків математики. Вчити бережно ставитися до природи.
ТИП УРОКУ. Узагальнюючий.
ОБЛАДНАННЯ. Малюнки пори року - весни, птахів, тварин, грамзапис, призи – фішки, картки, таблиці прикладів, нерівностей, геометричних фігур, « Конституція України», « Червона книга», енциклопедія « Тварини».
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку. – 1 хв.
Сьогодні на уроці ми закріплюємо навички додавання та віднімання
трицифрових чисел, готуємося до тематичної перевірки знань. Урок незвичайний, бо ми вирушаємо у подорож по незвичайним країнам.
ІІІ. Актуалізація знань. – 1хв.
« Мікрофон». – 2 хв.
722 360 947 767 589 516
+ + - - - +
134 233 321 250 407 423
- Перегорнувши картки, ми побачимо поїзд. Сідаємо у поїзд та вирушаємо у подорож. Але для цього треба записати математичний диктант. Всі готові?
3. Математичний диктант. ( Один учень працює на дошці за ширмою. Всі інші самостійно у зошитах). – 4 хв.
- 270 збільшити на 120 ( 390 ) ;
- 900 зменшити на 120 ( 780 ) ;
- зменшуване 720, від’ємник 120, знайти різницю ( 600 ) ;
- на скільки 970 більше, ніж 250? ( 720) ;
- знайти суму 340 і такого ж самого числа ( 680 ) ;
- перший доданок 430, другий доданок 340, знайти суму ( 770) ;
- знайти різницю чисел 560 і 240 ( 320) ;
- записати число, в якому 7 сотень, 6 десятків, 4 одиниці (764 );
- записати число, в якому 8 десятків ( 80 );
- записати число, в якому 7 сотень ( 700 ).
( Діти працюють в парах – взаємоперевірка. За правильні відповіді приз – малюнки маленьких вагончиків.)
Фізхвилинка - 1 хв.
Сонечко прокинулось посміхнулось,
Кругом себе повернулось,
Стали квіти оживати,
Пташки весело співати,
Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати.
Відповідь : потрібно 20 кг бавовняного насіння для одержання 5 кг олії.
Відповідь: 45 яєць відкладе 9 дроф.
Відповідь: за 8 хвилин майстриня розпише 40 глечиків.
1 ) 75 + 75 = 150 ( км ) – може пролетіти синиця
2 ) 150 + 75 = 225 ( км )
Відповідь: 225 км пролетять синиця і грак разом.
Відповідь: 12 банок потрібно, щоб розкласти 24 кг варення.
Відповідь: у 3 рази менше з’їли пиріжків, ніж залишилося.
( Діти аналізують задачі за технологією « Мікрофон». За кращу роботу учні отримують призи – малюнки снігурів).
Фізхвилинка – 1 хв.
Летіла сова, торохтіла слова,
Чи сон це, чи слон це,
А може, це сонце?
( Звучить грамзапис « Пташині голоси» )
134 736 205 564 988 644 543
+ - + - - + +
465 224 233 452 768 333 213
978 543 346 231 875 956 943
- + + + - + -
346 321 143 366 254 646 832
Фізхвилинка – 1 хв.
Лисичка по лісу гуляла,
Хитру ля мишей полювала,
Зненацька в капкан ступила,
В уважності й лисоньки сила.
|
|
Бджола за одну хвилину запилює 5 квіток. А у вас дві фігури. За скільки хвилин ви виконаєте роботу? ( За правильне виконання роботи учні отримують приз - малюнок метелика).
Фізхвилинка – 1 хв.
Бджоли зранку вилітають
І над квітами літають.
Як зачують десь нектар,
То присядуть зразу там.
460 – 230 = а) 230; б) 130; в) 220; г) 240.
876 – 563 = а) 223; б) 323; в) 313; г) 333.
564 – 244 = а) 424; б) 420; в) 304; г) 320.
2. Вибери правильну відповідь.
130 + 230 = а) 260; б) 350; в) 360; г) 390.
432 + 432 = а) 864; б) 855; в) 774; г) 648.
235 + 421 = а) 359; б) 476; в) 656; г) 467.
3. Вибери правильну відповідь.
х + 436 = 548 а) 884; б) 112; в) 211; г) 121.
х – 320 = 320 а) 550 б) 0; в) 460; г) 640.
4. На першій полиці стоїть 256 книг, на другій – на 140 менше, а на третій – на 50 більше. Щоб знайти, скільки книжок на третій полиці, треба …
а) 256 + 140 – 50; б) ( 256 – 140) + 50;
в) 256 – ( 140 + 50 ); г) 265+ 50 – 140 .
345 + 224 = а) 767; б) 659; в) 569; г) 965.
542 + 124 = а) 666; б) 369; в) 963; г) 693.
370 + 520 = а) 980; б) 890; в) 820; г) 870.
2. Вибери правильну відповідь.
765 – 324 = а) 342; б) 243; в) 144; г) 441.
548 – 234 = а) 413; б) 314; в) 124; г) 251.
987 – 673 = а) 413; б) 341; в) 134; г) 314.
3. Вибери правильну відповідь.
357 + х = 669 а) 213; б) 312; в) 123; г) 321.
450 – х = 130 а) 580; б) 240; в) 320; г) 230.
4. У першому альбомі було 760 марок, у другому – на 130 більше, а в третьому – на 340 менше. Щоб знайти, скільки марок у третьому альбомі, треба…
а) 760 – ( 130 + 340); б) 760 – 130 + 340;
б) 760 + 130 – 340; г) 760 – ( 340 – 130).
Фізхвилинка – 1 хв.
Хвилювалось дуже море,
Екіпажам нашим горе.
Та боятися не гоже,
Всім нам дружба допоможе.
ІV. Домашнє завдання. ( Вчитель роздає домашнє завдання за рівнями на картках і додатково завдання розфарбовку тим, хто бажає.) – 1 хв.
І рівень.
Граф – схема.
400 200 1 50 500 7 4
+ - - - : .
ІІ рівень.
Математичний диктант.
ІІІ рівень.
Обчислювальний ланцюжок.
Знайди різницю чисел 299 і 185…, зменшити на 103 …, збільшити на 512…, знайти, на скільки отримане число більше 203…, знайди попереднє число …, відніми від нього 307 …, збільшити на 687…, знайти наступне число …, знайти суму отриманого числа і 125 …, відніми 5 …, збільшити на 130 …, скільки треба додати до 1000… .
ІV рівень.
Запиши математичні вирази, обчисли їх значення.
V. Підсумок уроку. - 1 хв.
- над якою темою працювали?
- яким правилом користуємося при відніманні і додаванні трицифрових чисел?
- наведіть приклади додавання та віднімання трицифрових чисел.