"ВІД ТРАДИЦІЙНИХ ДО НОВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ І ВІРТУАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ "

Про матеріал

Досвід роботи використання інформаційно - комунікаційних технологій на уроках фізики.

Як зробити урок сучасним?

Сьогодні для ефективного уроку не достатньо використання презентації, відео, фото. Вчитель має вільно володіти сучасними гаджетами, щоб застосовувати їх на різних етапах уроку, вести свій блог або сайт, для дистанційного навчання.

Перегляд файлу

ВІД ТРАДИЦІЙНИХ ДО НОВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ

І ВІРТУАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Мухортова Поліна Анатоліївна

Учитель фізики

Слобожанська гімназія №2 Зміївської районної ради Харківської області

Ми працюємо у час змін, які викликані новим розумінням цілей навчання, розробкою та застосуванням нових технологій навчання та вимагає створення сучасної освітньої системи, що враховує індивідуальні потреби особистості та її особливості.

В Слобожанській гімназії №2 кабінеті фізики встановлена інтерактивна дошка, працює Інтернет мережа, на комп’ютері встановлені електронні підручники та програми для проведення сучасних уроків фізики. Накопичено та систематизовані матеріали (анімації, презентації, відео, фото) для уроків фізики з різних тем.

Сьогодні треба розуміти, що сучасний учитель має знати більше ніж його учні, та його знання не повинні обмежуватися предметом та методикою його викладання. Він має бути у курсі передових технологій, орієнтуватися у сучасній політиці, економіці, мати знання у різних сферах суспільного життя тощо. Педагог повинен постійно самовдосконалюватися, тому що його робота пов'язана з постійним оновленням. Щороку приходять нові учні, що несуть із собою новий етап розвитку суспільства. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку.

Використання інтерактивної дошки, презентації, відео та фото матеріалів на уроках фізики сьогодні стали традиційними.

Пошук нових форм та методів навчання обумовлені різними факторами:

  • Інтерактивна взаємодії учнів і вчителя;
  • Робота з дітьми які часто хворіють;
  • Виконання проектів та дослідницьких робіт;
  • Робота з обдарованими дітьми (індивідуальні додаткові завдання підвищеного рівня);
  • Завдання з метою поглиблення знань (домашній експеримент, відтворення фізичних явищ та процесів з підручних матеріалів, кросворди, ребуси та ін.).

Сьогодні створення персонального сайту вчителя-предметника – це одна з вимог сучасного інформаційного світу. Створення сайту відкриває для педагогічної діяльності нове середовище та нові можливості. Сайт стає робочим інструментом учителя та надає можливість для організації взаємодії педагогів, вчителів, батьків: при дистанційному навчанні учнів, при організації проектної діяльності, допомагає налагодити спілкування, зв'язок з своїми учнями та колегами. Для мене, створений персональний сайт дозволяє презентувати свій педагогічний досвід, підвищити власний рівень ІКТ.

Персональний сайт вчителя Слобожанської гімназії №2 Мухортової Поліни Анатоліївни http://polina-muhortova.kh.sch.in.ua/.

Блог учителів фізики Слобожанської гімназії №2 https://fiztvorchagroop.blogspot.com/.

Можна визначити наступні переваги персонального сайту (блогу):

  • Швидка публікація матеріалів у інформаційному просторі.
  • Інформація доступна одразу широкому колу читачів, незалежно від їх географічного розташування.
  • Уже опублікований матеріал можна редагувати, що дає змогу авторові швидко доповнювати та доопрацьовувати його, виправляти помилки та недоліки.
  • Матеріали надаються відвідувачам сайту для вільного користування. Інформація може бути адаптована до особливостей навчальних програм або згідно з особистими потребами та використана в освітньому процесі.
  • Інформація, розташована на персональному сайті вчителя, доступна користувачу у зручний для нього час.
  • Викладені на сайті матеріали не мають обмежень за видом та обсягом.
  • Подані на сайті матеріали безкоштовні для всіх користувачів інформаційного простору.

Новим кроком в використанні комп’ютерних та телекомунiкацiйних технологiй, що забезпечують взаємодiю вчителя та учнів на рiзних етапах навчання та самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi – створення дистанційного освітнього майданчику «Віртуальна гімназія №2» https://slobojansk.moodlecloud.com/ (логін – admin, пароль – ubvyfpsz2) Курс «Фізика 7-9 класи».

Технології дистанційного навчання дозволяють вирішувати ряд істотно педагогічних завдань:

  • Створення та застосування освітнього простору;
  • Формування пізнавальної активності;
  • Розвиток критичного мислення, толерантності, готовності до конструктивного обговорення різних точок зору.

Саме дистанційне навчання фізики в школі, є додатковою складовою освітнього процесу, а також дозволяє здійснити більш повноцінну підготовку випускників до здачі ЗНО відповідно до вимог державного освітнього стандарту.

Дистанційне навчання фізиці передбачає взаємодію вчителя та учнів між собою на відстані, здійснюване засобами інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволяє реалізувати навчальні цілі, застосовувати педагогічні методи, використовувати різні дистанційні форми організації навчального процесу. Це незалежний від просторового та тимчасового розташування учасників освіти навчальний процес, у якому реалізується здобуття учнями знань та умінь за допомогою електронних засобів навчання на основі телекомунікаційних та інформаційних технологій.

Зручність дистанційної форми навчання – це навчання у психологічно-комфортній звичній для учня обстановці за домашнім комп'ютером, індивідуальні терміни та темп навчання, висока частка самостійності поряд з можливістю в будь-який час отримати допомогу від вчителя.

Застосування компютерних технологій не змінює строки навчання, при цьому мультимедійні ресурси допомагають учням заглибитись більш детально у ті фізичні процеси та явища, вивчити важливі теоретичні питання, що не моглиб бути опрацьовані без їх впровадження.

Слід зазначити, що ефективна форма роботи – це самостійна робота учнів дома при виконанні домашнього завдання чи повторенні окремих розділів фізики. Не усі учні активно користуються моїми дистанційними курсами для самоосвіти, а тільки мотивовані до навчання. Інші користуються курсами, коли бажають підвищити оцінку за самостійну роботу або поточну.

Уроки розроблені для самостійного опрацювання та містять теоретичний матеріал та завдання у тестовій формі або інтерактивні тренажери https://learningapps.org/display?v=p4x072jsj16. Дистанційне навчання у засвоєнні навчального матеріалу – ідеальна допомога для інклюзивних дітей або під час карантину, хвороби.

От же новітні інформаційно-телекомунікаційні технології навчання та віртуальний освітній простір створюються, вдосконалюються та поступово впроваджуються в освітній процес. А для мене це початок нового навчання…

Список використаних джерел:

  1. Блог вчителів фізики Слобожанської гімназії №2 [Електронний ресурс]/ Блог вчителів фізики Слобожанської гімназії №2 – Режим доступу: https://fiztvorchagroop.blogspot.com/
  2. Персональний сайт вчителя Слобожанської гімназії №2 Мухортової Поліни Анатоліївни [Електронний ресурс]/ Головна-Персональний сайт вчителя Слобожанської гімназії №2 Мухортової Поліни Анатоліївни – Режим доступу: http://polina-muhortova.kh.sch.in.ua/
  3. Курс фізики 7-9 класи [Електронний ресурс]/ Віртуальна гімназія №2– Режим доступу: https://slobojansk.moodlecloud.com/login/index.php/

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
29 квітня 2018
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку