Борисенко Анна Олегівна
Урок математики в 2-А класі
Тема: Розв’язуємо задачі.
Мета: закріплювати знання про геометричні фігури, навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, вміння розв’язувати і складати задачі, формувати вміння аналізувати, робити висновки, оцінювати власну роботу, виховувати екологічне ставлення.
Обладнання: презентація до уроку, вагони потяга, екран оцінювання, схеми задач, бланки для роботи учнів на уроці, аудіо записи звуків різного транспорту.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати,
Числа й вирази рівняти,
Вчасно руку піднімати,
Щоб складну задачу розв’язати.
Проспівав дзвінок –
Починається урок.
- Діти, до нас сьогодні завітали гості. Давайте з ними привітаємося.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Завдання 1. Математичний диктант.
- З яких математичних дій починається наш вірш? (додавати й віднімати). Тож ми з вами і почнемо наш урок з математичного диктанту. Зверніть увагу, сьогодні ми працюємо на спеціальних бланках. Знайдіть цифру 1на них.
- На ваших партах знаходяться картки із числами. Я почну диктувати диктант, а учень, в якого на парті картка з потрібним числом, має підняти її вгору. Якщо число правильне, то вийти до дошки. Починаємо. (9, 27, 15, 60, 100,48)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
- Давайте звернемо увагу на дітей, що знаходяться біля дошки. Саме такий числовий ряд математичного диктанту ми записали у зошити. Тепер у мене прохання до вас, перегорніть свої аркуші, яке слово ми бачимо? (задача).
- Давайте зробимо висновок, над чим ми сьогодні будемо працювати на уроці?
- А що ще утворилося із карток, окрім слова? ( потяг).
- Правильно. На уроці ми будемо не лише роз’язувати задачі, але й поговоримо про транспорт.
ІV. Робота над темою уроку.
- Зверніть увагу на екран (слайд 1). За кожне виконане завдання наш потяг буде везти нас шляхом. Кожна зупинка – це окреме завдання. Якщо ми старанно попрацюємо, то зможемо подолати весь запланований маршрут.
- І так як ми вже впорались із першим завданням, то наш потяг рухається і прибуває на першу зупинку. Як вона називається? (Коло)
- А про що перше ми згадуємо, коли чуємо коло і розмовляємо про транспорт? (про колесо).
Хвилинка-цікавинка (слайд 3).
Завдання 2. Коло знань.
- Для того, щоб краще впоратись із задачами, які на нас чекають, пригадаємо усе, що нам знадобиться на уроці. Для цього запрошую вас у коло в коридорі. (усне опитування – що таке задача, з чого складається, які типи задач знаємо…?)
Завдання 3. Робота в парах.
- Тим часом наш потяг рушив далі і ми прибули на наступну станцію. Яку назву вона має? (Прямокутна)(слайд 4).
- На цій зупинці будемо працювати парами. Нагадайте, які правила роботи в парі?
- На ваших столах знаходиться автомобіль. Його кольорова частина має форму прямокутника. Ваше завдання в парі виміряти сторони прямокутника. На аркуші навпроти завдання 2 обчислити периметр цієї геометричної фігури. (слайд 5)
(учні обчислюють периметр прямокутника і перевіряють. (слайд 6).
Хвилинка-цікавинка. Автомобіль (слайд 7).
Завдання 4. Робота в групах.
- Наш потяг подолав вже більшу половину шляху. І лише 1 зупинка перед фінішем залишилась. Як вона називається? (п’ятикутник) (слайд 8).
- Зупинка має таку назву через те, що зараз ви будете об’єднуванись у 5 груп і працювати командами. Спочатку пригадаємо правила роботи. А тепер зверніть увагу на малюнок на ваших бланках під номером 3. Який вид транспорту ви побачили? ( трамвай, велосипед, електрокар, тролейбус, самокат) (слайд 9).
- Як ви гадаєте, що об’єднує усі ці види транспорту? (вони не забруднюють повітря).
- А чи важливо це? Чому?
Хвилинка-цікавинка (слайд 10).
- Зараз ви об’єднаєтесь в групи відповідно малюнку на ваших аркушах. Отримаєте одну зі схем задачі. Ваше завдання скласти і записати на великих бланках коротку умову за схемою про ваш вид транспорту, використовуючи числа, які є на малюнку. Та розв’язати свою задачу
Учні працюють в групах, потім всі перевіряють.
V. Підсумок уроку
- Продовжіть речення ( На уроці ми працювали над…. Найскладнішим було… Найцікавішим було…)
VІ. Рефлексія
- На ваших партах є велосипедисти. Але на їх обличчях відсутня посмішка. Намалюйте таку посмішку, яка відповідає вашому настрою наприкінці уроку.
- Також на парті лежить машина. Оживіть її, домалюйте привітне обличчя. Подаруйте сусідові, щоб, навіть якщо у когось не все вийшло на уроці, настрій покращився.
- Дякую за урок.