Вчитель математики Тарануха Наталя Геннадіївна
Тема «Розв’язування економічних задач на відсотки» (6 клас)
Цільова аудиторія – 6 клас. Навчальні предмети: математика та початки економіки. Можна використати матеріал уроку, як підготовка до ДПА (в 9-х класах) та до ЗНО (11-х класах). Розділ програми з математики – «Розв'язування задач на відсотки».
« Числа не керують світом,
але вони показують, як керувати світом». Гете
Мета навчальна - організувати діяльність учнів по активізації знань та навичок за
темою «Відсотки» та забезпечити їх застосування при
розв’язуванні задач на відсотки;
розвиваюча – розвити мислення, зацікавленість до предмету, пізнавальну
діяльність учнів та розширити кругозір учнів з економіки;
виховна - формувати і розвивати моральні якості учнів: гордість, почуття
власної гідності, дисциплінованість.
Форма проведення уроку – «Урок – подорож»
Обладнання - презентація
Структура уроку
І. Початок уроку (10 хв.)
1) повторення правил - 2 хв.
2) виконання самостійної роботи - 6 хв.
3) перевірка самостійної роботи - 2 хв.
ІІ. Основна частина уроку. Розв’язування задач (30 хв.)
ІІІ. Підведення підсумків. Домашнє завдання (5 хв.)
Тип уроку. Урок застосування знань, навичок і вмінь з теми «Розв'язування задач на відсотки».
Х О Д У Р О К У
І. Початок уроку (Слайд 1).
Мотивація. «Мозковий штурм»: 1) що таке відсоток;
2) як знайти відсоток від числа;
3) як знайти число за відсотком;
4) як знайти відсоткове відношення чисел;
5) що називається пропорцією;
6) основна властивість пропорції
7) як знайти невідомий середній член пропорції;
8) як знайти невідомий крайній член пропорції?
Учитель. Діти, сьогодні ми з вами будемо не звичайними учнями, а працівниками.
Щоб відгадати назву професії, виконаємо самостійну роботу.
Завдання (слайд 2).
1)Записати у відсотках 1, 47 2) Записати десятковим дробом 114% 3) Записати дробом 67% 4) Знайти 25% від 300 грн. 5) Знайти число, якщо 20% його складає 40 кг 6) Знайти скільки відсотків складає 2 від 5 |
К - 75 Р – 1,14 Е - 200 О – 0,67 Б - 147 Р - 40 М – 6,7 А - 0,114 Г – 0,014 |
(брокер)
Самоперевірка самостійної роботи (Слайд 3).
Потрібне слово Брокер – це офіційний посередник при укладенні угод між
покупцями і продавцями цінностей на біржі (Слайд 4).
ІІ. Основна частина уроку . Подорож по місту «Маркетинг» (Слайд 5).
Потрібне слово Маркетинг – дослідження і вивчення виробництва і збуту
продукції.
Перша станція - «Математичний банк даних» (Слайд 6).
Потрібне слово Банк – це фінансова установа, яка зберігає і накопичує грошові
кошти, робить взаєморозрахунки з клієнтами, надає кредити,
випускає в обіг грошові знаки і цінні папери.
Задача № 1(Слайд 7). Вкладник вніс до банку 400 грн., під 15%річних.
Яка сума грошей буде у нього на рахунку через 1 рік? Через 2 роки?
Розв’язування.
1)15% від 400 грн., 400:100*15 = 60 (грн.) – прибуток за перший рік;
2) 400 + 60 = 460 (грн.) - через 1 рік на рахунку;
3) 15% від 460 грн., 460:100*15 = 69 (грн.) – прибуток за другий рік;
4) 460 + 69 = 529 (грн.) – через 2 роки на рахунку.
Відповідь: 460 грн., 529 грн.
Друга станція - «Податкова інспекція» (Слайд 8).
Потрібне слово Податки – це обов’язкові платежі, що стягуються з громадян і
фірм на користь держави.
Задача № 2. (Слайд 9). Прибутковий податок складає 13% від заробітної плати.
З зарплати Тараса Григоровича утримали 195 грн. податку. Скільки
гривень складає зарплатня Тараса Григоровича? Скільки гривень отримує
Тарас Григорович?
Розв’язування. 1) 13% складає 195 грн., 195:13*100= 1500 (грн.) – зарплатня;
2) 1500 -195 = 1305 (грн.) – отримує.
Відповідь: 1500 грн., 1305 грн.
Третя станція - «Фізкультхвилинка»(Слайд 10).
Четверта станція - «Торговий центр» (Слайд 11).
Задача № 3. Ціну на товар, який коштував 150 грн., спочатку знизили на 20%, а
потім підняли на 20% . Знайдіть ціну товару після двох
переоцінок. (розв’язати задачу за допомогою пропорції).
Розв’язування. 1) 100% - 20% = 80% - після знижки;
2) 150 грн. - 100% х =120 (грн.) – після знижки
х грн. – 80%,
3) 100% + 20% = 120% - після підняття ціни;
4) 120 грн. - 100% х = 144 (грн.) – нова ціна.
х грн. - 120%,
Відповідь: 144 грн.
П'ята станція - «Школа» (Слайд 12)
Задача № 4. Зошит в серпні коштував 4 грн. У вересні він став коштувати
5 грн. На скільки відсотків змінилася коштовність зошита в вересні?
Розв’язування. 1) 5грн. від 4 грн., 5 : 4* 100% = 125% - коштує зошит у вересні;
2) 125% - 100% = 25% - піднялася у вересні.
Відповідь: коштовність збільшилась на 25%.
ІІІ. Підведення підсумків. (Слайд 13).
Закінчити речення «Сьогодні на уроці я познайомився …»
Домашнє завдання: повторити § 19, виконати № 851, № 853
Список використаних джерел:
1