Розв'язування економічних задач на відсотки

Про матеріал
Організувати діяльнісь учнів по активізації знань та навичок за темою "Відсотки" та забеспечити їх застосування у навколішньому світі.
Перегляд файлу

Вчитель математики Тарануха Наталя Геннадіївна

Тема  «Розв’язування  економічних  задач  на відсотки» (6 клас)

Цільова аудиторія – 6 клас. Навчальні предмети: математика та початки економіки.  Можна використати матеріал уроку, як підготовка до ДПА (в 9-х класах) та до ЗНО (11-х класах). Розділ програми з математики – «Розв'язування задач на відсотки».

                                                                 « Числа  не  керують  світом,

                                                                але вони показують, як керувати світом». Гете

Мета  навчальна  -  організувати  діяльність  учнів по  активізації  знань  та навичок  за     

                                 темою  «Відсотки»   та забезпечити  їх застосування  при 

                                 розв’язуванні задач  на  відсотки;

          розвиваюча – розвити  мислення,  зацікавленість  до  предмету,  пізнавальну

                                діяльність  учнів та розширити  кругозір  учнів з економіки;

              виховна  - формувати  і  розвивати  моральні  якості  учнів:  гордість,  почуття

                                власної  гідності,  дисциплінованість.

Форма проведення уроку – «Урок – подорож»

Обладнання - презентація

Структура  уроку

І. Початок  уроку  (10 хв.)

          1)  повторення  правил  -  2 хв.

          2) виконання  самостійної роботи  -  6 хв.

          3) перевірка  самостійної  роботи  - 2 хв.

ІІ.  Основна  частина  уроку.  Розв’язування  задач  (30 хв.)

ІІІ. Підведення  підсумків.  Домашнє  завдання  (5 хв.)

 Тип  уроку. Урок  застосування  знань,  навичок  і  вмінь з теми  «Розв'язування задач на відсотки».

Х О Д   У Р О К У

І.  Початок  уроку (Слайд 1).

Мотивація. «Мозковий  штурм»:  1) що  таке  відсоток;

                                               2) як  знайти  відсоток  від  числа;

                                               3)  як  знайти  число  за  відсотком;

                                               4)  як  знайти  відсоткове  відношення  чисел;

                                               5) що  називається пропорцією;

                                               6) основна властивість пропорції

                                               7) як  знайти  невідомий  середній  член  пропорції;

                                               8)  як  знайти  невідомий крайній  член  пропорції?

Учитель. Діти,  сьогодні  ми  з  вами  будемо  не  звичайними учнями, а працівниками.

Щоб  відгадати  назву професії, виконаємо  самостійну  роботу.

Завдання (слайд 2).

 

1)Записати  у  відсотках  1,  47

2)  Записати  десятковим  дробом  114%

3) Записати  дробом  67%

4) Знайти  25%  від  300  грн.

5) Знайти  число,  якщо  20%  його  складає  40 кг

6) Знайти  скільки  відсотків  складає  2  від  5

К -   75

Р –   1,14

Е -   200

О –   0,67

Б -    147

Р -    40

М –   6,7

А -   0,114

Г – 0,014

                                                                                                             (брокер)

Самоперевірка самостійної роботи (Слайд 3).

 

Потрібне слово Брокер – це  офіційний  посередник  при  укладенні   угод  між

                              покупцями  і  продавцями  цінностей  на  біржі (Слайд 4).

ІІ. Основна  частина  уроку . Подорож  по  місту  «Маркетинг» (Слайд 5).

Потрібне слово  Маркетинг – дослідження і  вивчення  виробництва  і  збуту

                               продукції.

Перша станція  -  «Математичний  банк  даних» (Слайд 6).

Потрібне слово  Банк – це  фінансова  установа,  яка  зберігає  і  накопичує грошові                                  

                               кошти,  робить  взаєморозрахунки  з  клієнтами,  надає кредити,

                               випускає  в  обіг грошові  знаки  і  цінні папери.

Задача  № 1(Слайд 7). Вкладник  вніс  до  банку  400 грн.,  під  15%річних.

                     Яка  сума грошей  буде  у  нього  на  рахунку  через  1  рік?  Через 2  роки?

Розв’язування.

1)15%  від  400 грн.,   400:100*15 = 60  (грн.) – прибуток  за  перший рік;                                                                                                        

2) 400 + 60 = 460 (грн.) -  через  1  рік на  рахунку;

3) 15%  від  460 грн.,  460:100*15 = 69  (грн.) – прибуток  за другий  рік;

4) 460 + 69 = 529  (грн.) –  через  2  роки  на рахунку.

Відповідь:  460 грн.,  529 грн.

Друга станція - «Податкова  інспекція» (Слайд 8).

Потрібне слово   Податки – це  обов’язкові  платежі,  що  стягуються  з громадян  і  

                              фірм  на  користь  держави.

Задача    2. (Слайд 9). Прибутковий   податок  складає  13% від  заробітної  плати.     

                    З  зарплати Тараса Григоровича утримали 195 грн.  податку. Скільки   

                    гривень складає зарплатня Тараса Григоровича?  Скільки  гривень отримує 

                    Тарас Григорович?

Розв’язування. 1)  13%  складає  195 грн.,  195:13*100= 1500  (грн.) – зарплатня;             

                            2)  1500 -195 =  1305  (грн.) – отримує.

Відповідь:  1500 грн.,  1305  грн.

Третя станція - «Фізкультхвилинка»(Слайд 10).

Четверта станція - «Торговий  центр» (Слайд 11).

Задача № 3.  Ціну  на  товар,  який коштував 150 грн.,  спочатку знизили  на  20%,  а

                       потім   підняли  на  20% .  Знайдіть  ціну  товару після  двох  

                       переоцінок. (розв’язати  задачу  за допомогою  пропорції).

Розв’язування. 1) 100% -  20%  =  80%   -  після  знижки;

                           2) 150 грн.      -   100%            х  =120 (грн.) – після знижки

                               х  грн.          – 80%,                      

                           3) 100%  +  20%  =  120%  -  після  підняття  ціни;

                           4)  120 грн.     -   100%           х = 144 (грн.) – нова  ціна.

                                    х грн.     -   120%,   

Відповідь:  144 грн.

П'ята станція - «Школа» (Слайд 12)

Задача  № 4.  Зошит  в  серпні  коштував  4  грн. У вересні  він  став  коштувати 

                        5 грн. На  скільки  відсотків  змінилася  коштовність  зошита  в  вересні?

Розв’язування.  1)  5грн.  від  4 грн.,   5 : 4* 100%  =  125%  -  коштує  зошит  у вересні;

                            2) 125% - 100% = 25%   -  піднялася  у  вересні.

Відповідь: коштовність збільшилась  на  25%.

ІІІ. Підведення підсумків. (Слайд 13).

Закінчити  речення «Сьогодні  на  уроці я познайомився …»

 Домашнє завдання:  повторити  § 19, виконати  № 851, № 853

 

Список використаних джерел:

  1. «Я пізнаю світ»: Дит.енцикл.:Економіка/Авт.- сост. Р.С.Бєлоусов, Д.С. Докучаєв. 2000. – 496 с.
  2. Математика: підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладах/ Н.А. Тарасенкова, -К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.-304 с.
  3. Інтернет ресурс – фізкульхвилинка «Хмаринки».

 

1

 

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку