Пропоную конспект уроку на тему "Розв'язування квадратних нерівностей" ,який містить різноманітні форми та методи роботи. Мета уроку:закріпити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати пізнавальну активність, взаємодопомогу, любов до математики.
Тема: Розв’язування квадратних нерівностей
Мета: закріпити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати пізнавальну активність, взаємодопомогу, любов до математики.
Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок
Ключові компетентності: математична, комунікативна, пізнавальна, інтелектуальна
Хід уроку
І Організаційний момент
- Добрий день, діти! Рада вас всіх бачити. Перед тим, як ми розпочнемо свій урок виконаємо вправу «Самоналаштування».
Покладіть руки на парту, закрийте очі і промовте про себе:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці;
Я особистість творча;
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
ІІ Перевірка домашнього завдання
- Відкрили свої зошити і перевіримо домашнє завдання. На дошці ви бачите відповіді до нерівностей . Перевірили свої розв’яки і відзначили знаком плюс правильну відповідь, знаком мінус - неправильну. І зверніть увагу: у мене у відповідях є помилки. Знайдіть їх та виправте.
ІІІ Відтворення і корекція опорних знань учнів, навичок і умінь, необхідних учням для самостійного виконання практичного завдання.
Вправа «Незакінчене речення» (повторити теоретичний матеріал)
1.Графіком квадратичної функції є …
2. Знаки > ,< називаются знаками…
3. Знаки > ,< називаються знаками…
4. Нерівність виду ах2+ вх+с>0 називається…
5. Якщо a>0, то вітки параболи напрямлені …
6. Якщо a<0, то вітки параболи напрямлені…
7. Способи розв’язання квадратних нерівностей: ….
8. Скласти квадратну нерівність.
Вправа «Ланцюжок» (повторити алгоритм розв’язування квадратних нерівностей)
- Розв’язати квадратну нерівність. (3-4 учні по черзі виходять до дошки і розв’язують поетапно нерівність)
ІV. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми, мети і завдань уроку
- Тема нашого сьогоднішнього уроку «Розв’язування квадратних нерівностей» і тому на сьогоднішньому уроці ми закріпимо вміння розв’язувати квадратні нерівності обираючи найзручніший спосіб, за їх допомогою будемо розвивати мислення та пам’ять. Оскільки будемо працювати в групах , то не забуваємо про взаємодопомогу один одному.
Розв’язання квадратних нерівностей тісно пов’язано з декартовою системою координат.
Тому епіграфом нашого уроку я взяла слова Рене Декарта «Недостатньо лише мати добрий розум, головне раціонально його використовувати».
Доречі, а що означає слово «раціонально»? (відповіді учнів)
Раціональність (від лат. Ratio розум) означає розумність, свідомість. Свідоме використання різних способів розв’язання однієї проблеми.
Отже, працюючи на уроці ми будемо поглиблювати ваші знання , а їх раціональне використання допоможуть вам успішно скласти ДПА
V. Самостійне виконання учнями під контролем і з допомогою вчителя
-І почнемо ми з вправи, яка має назву «Експрес-тест» (самоперевірка)
Записати розв’язки нерівності за малюнком.
- Робота в групах. Вправа «Чарівна скринька». Наша скринька містить завдання різної складності. Група обирає те, яке в силі розв’язати.(диференційовані завдання)
«Хвилинка цікавинки»
-Я пропоную вам трохи відпочити і переглянути презентацію «Парабола навколо нас» (з елементами інтеграції –фізика). Ми з вами звикли до того, що з математикою ми зустрічаємось тільки в школі на уроках алгебри та геометрії… Але якщо уважніше оглянути навколишній світ, можна побачити багато цікавого. Отже, увага!
VІ. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи
Самостійна робота
Завдання: замість N вписати номер свого завдання і розв’язати квадратну нерівність. (Для В-1 N=1, для В-2 N=2)
3x2 – (1+3N)x + N 0
Відповідь: [-1/3;N]
(учні озвучують відповіді).
Отже, ми бачимо, що у всіх варіантах х=-1/3, а у= N.
VІІ. Підведення підсумків
Отже, підійшов до кінця наш урок . І я хочу щоб ви дали письмову відповідь на такі питання: якщо ваша відповідь «так» ставимо біля номеру питання + , якщо «ні», то –
Рефлексія.
1. Я знаю що таке квадратна нерівність
2. Я вмію розв’язувати квадратну нерівність графічним способом
3. Я вмію розв’язувати квадратну нерівність методом інтервалів
4. На уроці я працював активно
5. Своєю роботою я задоволений
6. Я залишаю цей урок ось із таким настроєм… ( забразіть настрій у вигляді смайлика)
VIII Оцінювання . Домашнє завдання