Тема. Розв‘язування найпростіших тригонометричних рівнянь. Рівняння
Мета: засвоєння учнями виведення формули для знаходження коренів рівняння ; сформувати стійкі вміння застосовувати дану формулу для розв‘язування рівнянь цього виду.
Обладнання: програма Gran 1
Тип уроку:
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Обчислити
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Усім відомо, що квадратні рівняння можна розв‘язувати за допомогою формули їх коренів. Що значно спрощує роботу.
У математиці розглядають рівняння, у яких змінна входить під знак тригонометричної функції. Всі ці рівняння можна звести до найпростіших. Метою цього уроку є виведення коренів рівняння ; і формування вміння застосовувати цю формулу для розв1язування тригонометричних рівнянь, які зводяться до найпростіших.
ІV. Пояснення нового матеріалу.
Розглянемо рівняння , якщо
Побудуємо графіки функцій i
На цьому графіку чітко видно, що розв‘язками даного рівняння є множина точок, при чому повторення точок перетину даних графіків повторюється через . А оскільки cosx є функція парна, то ми можемо вивести формулу коренів рівняння :
Розглянемо рівняння , якщо .
Побудуємо графіки функцій i
Дані графіки показують, що розв‘язків такого рівняння не існує.
Тобто при рівняння розв‘язків не має.
Розглянемо рівняння
Побудуємо графіки функцій i
Очевидно, що розв‘язком даного рівняння є число 0, і корені повторюються через
Одже, розв‘язком рівняння є множина розв‘язків
Розглянемо рівняння
Побудуємо графіки функцій i
Очевидно, що розв‘язком даного рівняння є число , і корені повторюються через
Одже, розв‘язком рівняння є множина розв‘язків
Розглянемо рівняння
Побудуємо графіки функцій i
Очевидно, що розв‘язком даного рівняння є число , і корені повторюються через
Одже, розв‘язком рівняння є множина розв‘язків
V. Застосування набутих вмінь і навичок.
1. Розв‘язування усних вправ
a)
b) 1
c)
d)
e)
2. Розв‘язування письмових вправ
Розв’язати рівняння
;
.
;
;
;
.
c) ;
;
;
;
.
VІ. Домашнє завдання
VІІ. Підсумок уроку.
.