Розв'язування рівнянь

Про матеріал
розробка уроку 6 класу з математики, по темі "Рівняння" , у вигляді гри Форт Буаяр
Перегляд файлу

Урок №                                       Дата:

Тема: «Розв’язування рівнянь»       

Мета:

  • Повторити вивчений матеріал про рівняння, його корені та способи розв'язування;
  • формувати в учнів вміння розв’язувати рівняння, аналізувати, застосовувати  знання і уміння учнів при розв’язуванні проблемних ситуаціях;
  • Закріпити набуті знання розв'язуванням різнотипних рівнянь;
  • Розвивати цікавість учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови.
  • Виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

Прилади та інструменти:

картки з завданнями для роботи у командах , презентація

Тип уроку: застосування знань, вмінь та навичок

Обладнання: мультимедійний проектор

 

ХІД УРОКУ:

   1.Організаційний момент:

Доброго дня! Налаштуйтесь на роботу.

Черговий учень відповідає хто відсутній, хто не виконав д/з

Що ми вивчали на минулих уроках?

Давайте повторимо алгоритм розв’язування рівнянь

   2.Оголошення теми і мети уроку

Записуйте число, класна робота. Тема нашого уроку «Розв’язування рівнянь». Мета уроку Повторити вивчений матеріал про рівняння, його корені та способи розв'язування, Закріпити набуті знання розв'язуванням різнотипних рівнянь, працювати в команді, допомагати, поважати думку інших

   3.Актуалізація опорних знань

Для того щоб ми гарно працювали на уроці давайте повторимо ті правила які використовуються при розв’язуванні рівнянь

     «Закінчить речення»

1. Рівняння – це ...

/рівність, яка містить невідоме/.

Наприклад: х + 5 =17;  2х = - 10.

2. Корінь рівняння – це ...

/значення невідомого, яке перетворює рівняння у правильну рівність/.

3. Розв'язати рівняння – це означає ...

/знайти всі його корені або довести, що їх немає/.

4. Протилежні числа – це ...

/числа, які відрізняються тільки знаками/.

Наприклад: 5 і – 5 ; 0,12 і – 0,12.

5. У сумі протилежні числа дорівнюють ...

/нулю/.

6. Щоб додати два числа з різними знаками, потрібно ...

7. Щоб додати два від’ємні числа потрібно ...

8. Добуток двох від’ємних чисел дорівнює ... числу.

9. Добуток двох чисел з різними знаками є ... число.

10. Частка двох чисел з різними знаками є ... число.

11.Часка двох від’ємних чисел є ... число.

12. На яке число не можна ділити?

 

Після того, як учні повторили теорію відкривається слайд з картинкою. Як ви гадаєте Що це?

Відкривається картинка гри Форту Буаяр (_Форт Байяр — кам'яний форт, розташований біля атлантичного узбережжя Франції.  Будівництво почалося в 1801 році і закінчилося в 1857 році. Був збудований для захисту Франції у морі, але згодом використовувався як в’язниця  )

        3.Застосування знань і вмінь

  Ви гарно справились із завданням . Отже ми з вами подорожуємо до форту Буаяр, постараємось пройти всі етапи які для нас приготували мешканці форту та здобути скарб! За кожний пройдений етап ми отримуватимемо ключ, який по частинках буде відкривати наш скарб.

І етап . Пливемо до форту

  Мапа, незвична мапа, якийсь острів, на якій замість назв міст лише рівняння Чому рівняння почали яскраво світитися різними кольорами?

Учні. Рівняння треба розв’язати.

Учитель. Дивіться! У цю ж мить рівняння стали зеленого кольору.

Учитель. Розв’яжіть рівняння, а відповіді запишіть на дошці у стовпчик. (До дошки викликаються два учні)

Запис учнів на дошці:

І команда                                          ІІ команда

1.1).  2x+4 = -10;                                  2.1).  -3x - 4 = 8

1.2). 6х+1= 7х- 5                                  2.2). 2х+5 = 4х-3

1.3). 0,7х+1,6= - 0,1х                          2.3).  4,5у+1= - 5+5у

Вчитель. Молодці ви справились. Отримали перші ключі та відкрили перше слово! Ви потрапили у форт Буаяр.

ІІ Етап.  Потрапивши у форт вам потрібно пройти перешкоди які вам розтавили мешканці форту. Пройтися по канату.

Рівень 2.

І команда                                          ІІ команда

5(3-х)=х-9                                          8(х-2)=11х-4

Учні самостійно розв’язують, роблять самоперевірку за зразком на слайді.

Молодці ви справились і отримали ще один ключик!

ІІІ. Етап. Дістати ключ який знаходиться високо на стіні

І команда                                          ІІ команда

Розв’яжіть  рівняння

                            

З кожної команди виходить один учень до дошки.

Молодці ви справились і отримали третій ключик!

Фізкультхвилинка!

ІV. Етап Завдання від старця.

Щоб дістати ключі з клітки де знаходяться тигри потрібно розв’язати рівняння за допомогою пропорції

V. Етап Контроль над собою

В резервуарі наповненою водою, на дні міститься ключ, щоб його дістати потрібно знайти суму коренів рівняння першої та другої команди

8х - 15+2х= 40+2х - 15;                       - 10х +27=3х – 9 – 10х - 3;

З кожної команди виходить один учень до дошки.

Молодці ви справились і отримали п’ятий  ключик!

VІ. Етап. Завдання від старця Фура

Вкажіть номер фігурки якої не вистачає на малюнку

Описание: C:\Users\Titan\Desktop\01_27.jpg

Описание: C:\Users\Titan\Desktop\01_28.jpg

Ви справились з місією, покладеною на вас.Ми здобули скарб

«Знання – це скарб, а вміння вчитись - це ключ до нього»

4.Підсумок уроку

Капітани команд звітують як працювали їхні учасники та самооцінюють свою роботу.

5. Домашнє завдання

П.42, №1269(ж,з); № 1393 (д, е)

Урок закінчено. До нових зустрічей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку