Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого множника. Побудова многокутників. Розв'язування задач.

Про матеріал
Тема. Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого множника. Побудова многокутників. Розв'язування задач. Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого множника; закріпити знання табличних випадків ділення на 4; навчати застосовувати їх під час розв'язання прикладів і задач; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до математики. Обладнання: короткі умови, індивідуальні картки, приклади, жетони. Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Тема. Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого множника. Побудова многокутників. Розв'язування задач.

Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого множника; закріпити знання табличних випадків ділення на 4; навчати застосовувати їх під час розв'язання прикладів і задач; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: короткі умови, індивідуальні картки, приклади, жетони.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.Привітання.

-Дзвенить дзвінок

Починається урок,

Будемо старанно працювати

Щоб мову рідну гарно знати!

2.Перевірка готовності до уроку.

- Приготуйте все необхідне для уроку та подивіться ,щоб у вас на партах не було нічого зайвого

 II. Актуалізація опорних знань.

1. Усна лічба.

1) Гра «Не скажу!».

- За завданням учителя учні лічать, наприклад, від 1 до 40, а замість чисел, які діляться на 4, говорять «Не скажу!». Ці числа учитель записує на дошці. З'являється запис: 4; 8; 12; 16; 20 і так далі. Потім з кожним із записаних чисел учні називають приклади: 16 : 4 = 4; 20 : 4 = 5 і так далі.

2) Гра «Встав число».

[ ]:4 = 2       [ ]:4 = 5             [ ]:4 = 6           [ ]:4 = 9

2. Хвилинка каліграфії з логічним завданням.

- Яке число « зайве » і чому? 2; 6; 10; 17; 20.

- Від попередньої роботи відступаємо 4 клітинки, на 5 пишемо: число, класна робота. З нового рядку прописуємо каліграфічно число 17.

3. Математичний диктант.

- Знайдіть і запишіть частку чисел:

• 36 і 4; • 16 і 4; • 8 і 4; • 32 і 4; • 28 і 4;

Добуток чисел: • 4 і 6; • 4 і 9; • 4 і 3; • 4 і 7; • 4 і 2.

- Перевіряємо: 9, 4, 2, 8, 7, 24, 36, 12, 28, 8.

 

III.Повідомлення теми і мети уроку .

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як знайти невідомий множник, навчимося креслити многокутники, закріпимо таблицю ділення на 4.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

- Подивіться на дошку:

4•3=3•4=12

- Діти, який ми можемо зробити висновок?

- Який закон притаманний даному виразу?

- Отже, висновок такий, від перестановки множників добуток не змінюється.

- Давайте разом перетворимо наступні вирази.

4•5=5•4=20

4•7=7•4=28

4•9=9•4=36

2. Колективне опрацювання нового матеріалу.

- Відкрийте підручники на сторінці 118-ій, №710. Розгляньте таблицю.

- Яким чином ми можемо обчислити перший вираз? Знаючи перший множник та другий множник ми можемо знайти добуток.

3•7=21

- Розгляньте наступний вираз: нам дано перший множник =4, а добуток = 12. Яким чином ми можемо знайти другий множник? Нам потрібно підібрати таке число, що коли ми4 на нього помножимо, то в результаті отримаємо 12. Яке це число?

4•3=12

- Розгляньте наступний вираз: нам дано другий множник = 3, добуток = 18. Яким чином ми можемо знайти перший множник? Нам потрібно підібрати таке число, що коли ми його помножимо на 3, то в результаті отримаємо 18. Яке це число? Не забувайте про переставний закон множення.

6•3=18

- Розгляньте наступний вираз: нам дано другий множник = 3, добуток = 24. Яким чином ми можемо знайти перший множник? Нам потрібно підібрати таке число, що коли ми його помножимо на 3, то в результаті отримаємо 24. Яке це число?

8•3=24

- Діти, таким чином знаходити невідомий добуток дуже складно. Тому щоб знайти невідомий множник, потрібно добуток поділити на відомий множник.

- Разом читаємо правило.

- Самостійно читаємо правило.

- Хто розповість?

3. Перевірка первинного усвідомлення. (№711)

- Розгляньте рівняння. Чи можемо ми значення х, використовую правило яке вивчили? Яким чином?

х•3=12

х=12:3

х=4

4•3=12

- Яка дія у рівнянні?

- Як називаються компоненти дії  множення?

- Який компонент невідомий?

- Як знайти невідомий множник?

- Перевіряємо рівняння.

х•4=16

х=16:4

х=4

4•4=16

- Яка дія у рівнянні?

- Як називаються компоненти дії множення?

- Який компонент невідомий?

- Як знайти невідомий множник?

- Перевіряємо рівняння.

4•х=24

х=24:4

х=6

4•6=24

- Яка дія у рівнянні?

- Як називаються компоненти дії множення?

- Який компонент невідомий?

- Як знайти невідомий множник?

- Перевіряємо рівняння.

4•х=20

х=20:4

х=5

4•5=20

- Яка дія у рівнянні?

- Як називаються компоненти дії множення?

- Який компонент невідомий?

- Як знайти невідомий множник?

- Перевіряємо рівняння.

V. Закріплення набутих знань.

1. Робота над задачею.(№712)

- Про що задача?

- Скільки прапорців вирізала Софійка?

- Скільки прапорців вирізав Славко?

- Про що запитується в задачі?

- Знаючи, скільки прапорців вирізала Софійка, та те, що Славко вирізав у 4 рази менше, що ми можемо знайти? Якою дією?

- Дізнавшись скільки прапорців вирізав Славко, та знаючи скільки вирізала Софійка, чи можемо ми дати відповідь на питання задачі? Якою дією?

С. – 12 пр.

Сл. - ? пр, у 4 рази <

Розв'язок:

1)12:4=3(пр.)- вирізав Славко.

2) 3+12=15(пр.)

Відповідь: 15 прапорців вирізали діти.

- Який вираз можна скласти?

12:4+12=15(пр.)

Відповідь: 15 прапорців вирізали діти.

2. Фізкультхвлинка.

3. Робота з геометричним матеріалом.

- Розгляньте малюнок на сторінці 119, №713. Вам потрібно за зразком накреслити в зошиті трикутник. Яким чином це зробити?

- Берете в руки лінійку, вимірюєте довжину кожної сторони, та креслите в зошиті відповідний трикутник.

- Після того, як накреслили трикутник, подумайте, як його можна доповнити до чотирикутника?

4. Робота над геометричним матеріалом.( №715)

Накресліть чотирикутник. Поділіть його на 3 трикутники двома прямими, що проходять через одну з його вершин.

- Діти, що таке чотирикутник?

- Що таке вершина?

- Що таке пряма?

- Креслимо прямокутник, та проводимо дві прямі, що проходять через одну вершину.

5. Робота на індивідуальних картках

1) Розв’яжіть рівняння

х*4=20              2*х=16

 2) Розв’яжіть приклади

17+4*8=

7*4+65=

51-7*4=

4*3+17=

17-2*8=

22:1+36:4=

14-14:2=

40-27:3=

38+8:2=

VI. Підсумок уроку.

1.Підсумкова бесіда.

-Що нового дізнались на уроці?

- Яким чином знайти невідомий множник?

- Як ми будуємо геометричні фігури? А саме многокутники?

- Які ви знаєте геометричні фігури?

2.Домашнє завдання.

- С. 119, № 717; 718.

3.Оцінювання.

docx
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку