Розв`язування розрахункових задач. Обчислення числа частинок (атомів,молекул, йонів) у певній кількості речовини. Урок

Про матеріал
Урок навчить дітей розвивати вміння порівнювати, класифікувати, співставляти, будувати алгоритми дій, розв’язувати творчі завдання. Використовуючи вправи: «Очікування», «Невербальні методи»,« Шерінг», міні-вікторину «Челлендж», виховати у учнів самостійність, наполегливість, творчість.
Перегляд файлу

УРОК

Тема: Розв`язування розрахункових задач. Обчислення числа частинок (атомів,молекул, йонів) у певній кількості речовини.

Цілі уроку: навчальна: розвивати в учнів уміння виконувати розрахунки кількості речовини, оперуючи поняттям «моль»; виробляти навички розв’язувати задачі, формувати вміння і практичні навички хімічних обчислень з використанням понять «кількість речовини», «моль», «стала Авогадро». розвивальна: розвивати вміння учнів порівнювати, класифікувати, співставляти, будувати алгоритми дій, розв’язувати творчі завдання виховна: виховувати самостійність, наполегливість, творчість учнів

Тип уроку: формування вмінь і навичок, урок з елементами тренінгу

Методи навчання: вправа «Очікування», «Невербальні методи»,« Шерінг», міні-вікторина «Челлендж», виконання вправ, розв’язування задач, самостійна робота, керована практика.

Обладнання та матеріали: таблиці, картки із завданнями, Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки-завдання, бонуси для оцінювання учнів

 

Хід уроку

 

І. Організація класу. Вправа «Очікування» ( учні на плакаті в стікерах пишуть свої очікування від уроку)

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

До нас на урок завітав Мудрий Алхімік. Він багато років провів у тісній комірчині – лабораторії, марно намагаючись перетворити всі метали на золото і срібло. За допомогою Машини Часу він потрапив у наш час. Здивуванню Алхіміка не було меж – хімія дійсно змінила життя людини: неонові реклами, світлові табло дисплеїв, багатоповерхівки зі скла і бетону, автомобілі, що виблискують всіма кольорами веселки. Але він швидко пристосувався до сучасного життя. У Алхіміка є багато запитань, тому він приготував для вас цікавий «Челлендж».

   Фронтальна бесіда

Учитель. ««Челлендж» - з англійської мови перекладається як змагання,це реальність, викрита у гру.

На робочому столі у вчителя стоїть штатив з пробірками. В пробірках знаходяться кольорові папірці з запитаннями, учень вибирає колір папірця, зачитує питання і дає відповідь на нього.

Учні:

1.Дати визначення кількості речовини.

2.за якою формулою визначається кількість речовини?

3. Що таке хімія?

4. У яких одиницях вимірюється кількість речовини?

5. Що таке стала Авогадро і чому вона дорівнює?

6. Як визначити загальне число частин атомів,молекул.?

7. Що таке «моль»?

8. Якою літерою позначається «моль»?

9. Скільки молекул у 2Н2О ?

10. Скільки атомів Гідрогену у 2Н2О?

Учитель. Мудрий Алхімік приготував для вас «Лайфхак» (з англійської мови лайфхакінг на сленгі  означає маленьку хитрість або корисну пораду – спрощення процесу досягнення поставленої мети). Заповнити прогалини:

 

 

 

 

 

                                                      

 

 

 

 

Учитель.  Вправа «Невербальні методи».

Учні об’єднуються в групи і складають блок схему для розв`язку задач на дошці фліпчарт.

ІV. Поглиблення знань,формування вмінь і навичок.

  1. Керована практика. Розв`язування задач.

Задача 1. Магній кількістю речовини  2 моль про взаємодіяв з киснем з утворенням оксиду магнію. Визначити кількість речовини кисню.

Задача 2. Зеленая книга.

Задача 3. За умовними записами визначити загальну кількість атомів кожного елементу у заданій формулі: 2 Н2SO4, 5H2O, 3H2S.

       2. Скласти задачі з поданими словами та пояснити їх біля дошки.

А.    1.– вода

        2. – 5 моль

        3. – Визначити число молекул?

Б.    1. – 3.612*1023 атомів

        2. – Яку кількість речовини?

        3. – фосфор

        4. – становить

V. Самостійна робота учнів під керівництвом вчителя.

Завдання: обчисліть число молекул складної речовини й число атомів кожного хімічного елемента в заданій кількості речовини.

 

Варіант

Формула

Кількість речовини

Число молекул

Число атомів

І

K2SO4

0.5 моль

 

К

S

O

 

 

 

ІІ

NaNO3

1.5 моль

 

Na

N

O

 

 

 

ІІІ

H3PO4

2 моль

 

H

P

O

 

 

 

 

Після виконання завдання виписуємо відповіді на дошці, коригуємо. Складаємо алгоритм розв'язання.

1. Обчислити число молекул складної речовини за формулою

N =n · Na.

2. За хімічною формулою речовини визначити число атомів кожного елемента в молекулі складної речовини.

3. Обчислити кількість атомів хімічного елемента в заданій кількості речовини.

Учитель.  Вправа «Невербальні методи».

Учні об’єднуються в групи і складають блок схему для розвязку задач на дошці фліпчарт.

VІ. Підведення підсумків уроку. Технологія «Шерінг».

 Хто хоче висловити свою думку? Вчитель пропонує учням, по черзі висловити свою думку за запитаннями:

1. Я дізнався, що….

2. Мене здивувало, що…..

3. Мені сподобалося, що….

4. Було краще, як би……

На завершення уроку можна прочитати вірш з поняттям «моль».

VII. Домашнє завдання. Повторити параграф 20. Скласти кросворд з ключовим словом «моль» використовуючи хімічну мову.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
6297
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку