ГРАФІЧНИЙ СПОСІБ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИУрок алгебри у 9 класі
Номер слайду 2
Мета уроку. Ознайомити учнів із системами нелінійних рівнянь з двома змінними, навчити розв'язувати такі системи за допомогою графіків з використанням ІКТ. Вчити визначати кількість розв'язків системи, аналізуючи властивості графіків функцій. Розвивати оперативну пам’ять, інтелект, логіко-алгоритмічне мислення, творчі здібності, графічні навички, пізнавальний інтерес, сприяти розвитку інтелекту, комунікативності, інформаційної культури учнів. Виховувати самостійність, формувати культуру мови, морально-етичний, естетичний смаки.
Номер слайду 3
Епіграф та девіз уроку. В математиці є своя краса, як в живопису і поезії . . . М.Є. Жуковський. Більше думай тоді вирішуй. Г. С. Сковорода
Номер слайду 4
1. Вказати функцію, область визначення та назву графіка зображеного на рисунку
Номер слайду 5
2. Вказати функцію, область визначення та назву графіка зображеного на рисунку
Номер слайду 6
3. Вказати функцію, область визначення та назву графіка зображеного на рисунку
Номер слайду 7
4. Вказати функцію, область визначення та назву графіка зображеного на рисунку
Номер слайду 8
5. Вказати функцію, область визначення та назву графіка зображеного на рисунку
Номер слайду 9
6. Вказати функцію, область визначення та назву графіка зображеного на рисунку
Номер слайду 10
Перевір свої відповідіЛінійна, графік-пряма, у=ах+в, D: хϵ RКвадратична, парабола, у=ах2+в, D: хϵ RКоренева, вітка параболи, у = √‾х, D: х≥0 Обернена пропорційність, гіпербола, у=а/х, D:х≠0 Коло, х2 +у2 = R 2, D:хϵ R, центр (0;0)Квадратична, парабола, у=ах2+вх+с, а<0, в<0, с=0, D: хϵ R
Номер слайду 11
Опишіть вигляд графіка функції:у=5ху=5х2у=х2 – 5у=5 – х2
Номер слайду 12
Опишіть вигляд графіка функції:у = у = х2 +у2=9у =(х+2)2-3
Номер слайду 13
Алгоритм розв'язання системи рівнянь графічним способом. Записати рівняння функції стандартного вигляду. Побудувати графіки функцій із системи в одній координатній площиніЗаписати координати точок перетину
Номер слайду 14
Розв’язати графічно систему рівнянь:(-3;4), (3;4), (0; -5)
Номер слайду 15
З усіх втрат втрата часу найтяжча. Народна мудрість
Номер слайду 16
Номер слайду 17
1. Відповідь: (1;0), (4;3)
Номер слайду 18
2. Розв’язати графічно систему рівнянь за допомогою програмного комплексу GRAN1
Номер слайду 19
2. Відповідь: (-2,3; -4,84), (1,28; 5,9)
Номер слайду 20
3. Розв’язати графічно систему рівнянь за допомогою програмного комплексу GRAN1
4. Розв’язати графічно систему рівнянь за допомогою програмного комплексу GRAN1:
Номер слайду 23
4. Відповідь:(-1,83; 2,03), (8,04; 3,75)
Номер слайду 24
Самостійна робота. Розв'язування завдань ДПАЧастина третя, варіант 73, № 3.3 Частина третя, варіант 69, № 3.1 Перевірка Оцінювання
Номер слайду 25
Підсумок уроку. Контрольні запитання1. Що називають системою рівнянь з двома змінними?2. Що є розв’язком системи рівнянь з двома змінними?3. В чому полягає графічний спосіб розв’язання системи рівнянь з двома змінними?4. Як знайти розв’язки системи рівнянь, використовуючи графіки цих рівнянь?
Номер слайду 26
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника п. 13, ст. 129 – 130,Розв'язати графічно системи рівнянь № 445, Установити графічно (схематично) кількість розв'язків системи рівнянь № 449
Номер слайду 27
А в т о р Вчитель математики КЗ “Чернігівський ліцей” Лозівської міської ради Харківської областіПікалова Світлана Володимирівна