Тема уроку: Розв’язування систем рівнянь з двома змінними.
Мета уроку.
Освітньо-пізнавальна: Формувати в учнів уміння та навички розв’язування систем рівнянь різними методами, за допомогою комп’ютера, з використанням пакету динамічної геометрії DG.
Розвивальна: сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів, інтелектуальних здібностей, самостійності та творчості у навчанні.
Виховна: виховувати навички культури мовлення.
Тип уроку: Інтегрований урок.
Вид уроку: Урок “Ротаційні трійки” з використанням комп’ютерної техніки.
Обладнання: Комп’ютер, пакет динамічної геометрії DG, роздатковий матеріал.
Напис на дошці: Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості й здатності до міркувань.
Ю.Митропольський
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Організація класу до уроку: До цього уроку учні повинні повторити весь теоретичний матеріал з даної теми, а також переглянути в своїх конспектах практичні завдання, які вони виконували раніше.
ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання.
Розв’язати системи:
1. Графічно 2. Методом підстановки
3. Методом додавання
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1) Що є розв’язком системи рівнянь другого степеня з двома змінними?
2) Що означає розв’язати систему рівнянь другого степеня з двома змінними?
3) Які способи розв’язування системи рівнянь другого степеня з двома змінними ви знаєте?
4) Записати рівняння прямої?
5) Записати рівняння кола (з центром у заданій точці та з центром у початку відліку)?
ІV. Повідомлення теми і мета уроку, форми його проведення та умови оцінювання.
Вступне слово вчителя.
V. Тренувальні вправи (на комп’ютері):
1) Побудувати пряму у = 2х + 3.
2) Побудувати пряму 3х + 4у + 2 = 0
3) Побудувати коло х2 + у2 = 16.
4) Побудувати коло ( х – 2 )2 + ( у – 4 )2 = 25.
VІ. Інтерактивна технологія «Ротаційні трійки».
Діяльність учнів у цьому випадку є подібною до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговоренню нового матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння.
Як організувати роботу
Пам'ятка для учнів.
ЯК ПРАЦЮВАТИ В МАЛИХ ГРУПАХ
Робота в малих групах дасть змогу вам набути навичок спілкування та співпраці.
Після того як вчитель об'єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час повинна виконати це завдання та представити результати роботи своєї групи.
Пропоную правила роботи в малих групах, які допоможуть вам організувати свою роботу.
1. Швидко розподіліть ролі в групі.
Головуючий (спікер):
• зачитує завдання групи;
• організовує порядок виконання;
• пропонує учасникам групи висловитись по черзі;
• заохочує групу до роботи;
• підбиває підсумки роботи;
• за згодою групи визначає доповідача.
Секретар:
• веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи;
• як член групи має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків;
або допомогти доповідачеві.
Доповідач:
• чітко висловлює думку, до якої дійшла група;
• доповідає про результати роботи групи.
2. Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.
3. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне не перебивайте один одного.
4. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
5. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
6. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може
бути особлива думка і вона має право на існування.
Розв’язування вправ.
2. Скільки розв’язків має система рівнянь
3. Скільки розв’язків має система рівнянь
4. Розв’язати графічно:
5.Розв’язати методом додавання:
Перша трійка, яка виконала завдання, висуває свого доповідача, який записує на дошці розв’язки завдання. Група, яка першою виконала завдання отримує максимум балів, а решта груп проводять самооцінку знань, в залежності від виконаної роботи. Секретарі повідомляють кількість балів вчителю, який роздає учням картки з відповідною кількістю балів. Кожне завдання оцінюється в 3 бали.
Після виконання 10 завдань учні підраховують бали і повідомляють про це секретарю.
Умови оцінювання: Вчитель оцінює результати уроку:
4 бали - 4 – 6,
5 бали - 7 – 9,
6 бали - 10 – 12,
7 бали - 13 – 15,
8 бали - 16 – 18,
9 бали - 19 – 21,
10 бали - 22 – 25,
11 бали - 26 – 28,
12 бали - 29 – 30.
VІІ. Підсумок уроку: Як працював клас? Як працювали окремі учні? Чи досягли мети уроку?
Оцінювання: Вчитель виставляє оцінки відповідно до результатів кожного учасника гри.
VІІІ. Домашнє завдання:
Розв’язати системи рівнянь
І група №544 (а, в), №547 (а)
ІІ група №544 (б, г), №547 (в)
1