Перетворення графіків функцій

Про матеріал
Пропоную конспект уроку з алгебри в 9 класі на тему "Найпростіші перетворення графіків функції" з використанням інтерактивних технологій
Перегляд файлу

Тема: Найпростіші перетворення графіків функцій.

 

Мета:

1) повторити  та систематизувати знання та вміння учнів з вивченої теми, удосконалити навички розв’язування вправ на  дослідження функцій,  перетворення графіків функцій;

2) розвивати  мислення, пам'ять, кмітливість, увагу, ініціативність, самостійність;

3) виховувати культуру мовлення,  дисциплінованість, навички колективної роботи та співпраці,формувати пізнавальний інтерес.

 

Тип уроку. Повторення та систематизація знань.

 

Обладнання. Дошка з робочими координатними площинами, фломастери, інтерактивна дошка, смартфони.

 

Хід уроку

1.Організаційний момент.

 Добрий день. Рада вас вітати на нашому уроці з теми «Найпростіші перетворення графіків функцій». Сьогодні на уроці ми з вами повторимо найпростіші перетворення графіків і  виконаємо відповідні побудови. Повторимо властивості графіків і перевіримо ваші знання, виконавши тест. Я буду вашим помічником . (Слайд 1)

Презентація: https://naurok.com.ua/nayprostishi-peretvorennya-grafikiv-funkciy-216202.html 

2. Актуалізація опорних знань.

 Почнемо ми зповторення теоретичного матеріалу, для чого пропоную виконати завдання за посиланням https://learningapps.org/watch?v=pcfhkcvqj20 (Слайди 2-13). Молодці, ви добре справились із завданням. Бажаю вам гарного дня і високих оцінок!

3. Виконання усних вправ.

 Ми повторили основні правила перетворення графіків функцій, далі маємо виконати тестові завдання у форматі ДПА.(Слайди 14-21)

Снимок экрана (78).png

 

 

 

 

 

 

 

Снимок экрана (79).png

Снимок экрана (80).png

Снимок экрана (81).png

Снимок экрана (82).png

Снимок экрана (83).png

Снимок экрана (84).png

Снимок экрана (85).png

4. Перевірка домашнього завдання.

 Розгорніть зошити й перевірмо домашнє завдання. Виконаємо перевірку за посиланням https://learningapps.org/watch?v=p78vqhprk20. Учень виходить до дошки і сполучає формулу й графік, інші учні перевіряють правильність виконання завдання в зошиті(Слайд 22).

5. Колективне розв’язування завдань.

 У зошиті запишіть число, класна робота й будемо виконувати  завдання № 10.15, № 11.11 за підручником. Учні виходять до дошки і виконують завдання (Слайд 23).

6. Фізкультхвилинка.

 Ви працювали і, мабуть, утомилися. Пропоную вам закрити очі й уявити, що ви знаходитися на Мальдівах. Не розплющуючи очей, подивіться вгору й уявіть блакитне небо, на якому світить яскраве сонечко. Тепер, не розплющуючи очей, подивіться вниз і відчуйте теплий, ніжний пісочок, який лоскоче ваші ноги.  Подивіться наліво й направо, уявіть зелені пальми з просторими пляжами. Подивіться прямо й уявіть тепле, ласкаве море, у яке так і хочеться зануритися.  Тепер відкрийте очі, поморгайте й відчуйте себе тут на уроці.

 Скажіть, яку картинку ви собі уявляли? (Слайди 24-25). Ми також живемо біля моря і дуже чато бачимо таку картинку (Слайд 26). Чому ж так? На Мальдівах чисто й красиво, а в нас не завжди? Для цого пропоную переглянути відеоролік з телепередачі Життя інших, яке виходить на українському телебаченні на телеканалі Інтер, але, на жаль, воно російською мовою (Слайд 27). Отже, для того щоб було чисто, протібно не смітити, прибирати, сортувати сміття і, мабуть, будувати сміттєпереробні заводи. Наприклад, як у Данії (Слайд 28). Прибутковість роботи сміттєпереробного заводу можна задати рівняннямде x – роки роботи заводу, у – його прибутковість.Побудуйте графік роботи даного підприємства. Учні виконують графік. Після чого робиться висновок, що прибутковість роботи сміттєпереробного заводу висока і вони потрібні країні (Слайд 29). Як поширити цей наш висновок, щоб міська влада звернути на це увагу. Може, зробите таки пост?

7. Перевірка знань учнів.

 Ми повторили закріпити та вдосконалити ваші знання та вміння.Час перевірити іх, виконавши тест на платформі «На урок», за посиланням  https://naurok.com.ua/test/peretvorennya-grafikiv-funkciy-671609.html . Після чого кожен з вас зрозуміє рівень своїх знань з цієї теми (Слайд 30).

8. Домашнє завдання.

  • Повторити  §9-10 підручника, розв’язати  №10.16, №11.8
  • Бажаючим пропонується вдома виконати творче завдання: Де зустрічається у природі, у побуті чи на виробництві квадратична функція? (В архітектурі, будівництво мостів, струмені води  з фонтанів. Практика та інженерні розрахунки показують, що різні споруди, мости, арки у формі параболи мають підвищену міцність)(Слайд 31).

9. Підведення підсумків.

Сьогодні на уроці ми вдосконалили навички розв’язування вправ на  дослідження функцій,  перетворення графіків функцій. Я дякую за активну роботу і співпрацю на уроці. Ви вмієте застосовувати набуті знання, а це означає, що кожен із вас як і сьогодні, так і в майбутньому буде компетентний в певній галузі.

10. Рефлексія

За допомогою графіків функцій можна рисувати. Наприклад, виконавши побудови певних графіків в програмі  GeoGebra,  можна отримати такий смайлик, який дарує вам посмішку і дякує вам за урок.

Снимок экрана (91).png

 

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
10. Як побудувати графіки функцій y = f (x) + b і y = f (x + a), якщо відомо графік функції y = f (x)
Додано
22 січня 2021
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку