Тема уроку: Розв’язування текстових задач.
МЕТА УРОКУ:
- навчальна:
- сформувати вміння розв'язувати задачі, пов'язані з вартістю товару,
- роботою,
- оплатою праці.
-розвивальна:
Розвивати абстрактне мислення;
-формувати вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв'язування задач
-виховна:
виховувати спостережливість
,наполегливість у досягненні мети
- наскрізна змістова лінія:
-
- підприємливість і фінансова грамотність
Яка користь з того, що ти багато знав, якщо не зумів застосувати своїх знань до своїх потреб.
Франческо Петрарка
І етап уроку.
Клас поділено на три команди. Кожна отримує завдання для опрацювання.
1.Робота. Продуктивнісь праці
А = Р*Т, де А – робота, Р – продуктивність праці ( робота, виконана за одиницю часу ), Т – час.
Наприклад.
Продуктивність верстата – 7 деталей за годину. Скільки деталей можна виготовити за 5 годин.
Р = 7, Т = 5, А = 7*5 = 35 деталей.
2. Заробітна плата
Заробітну плату обчислюють залежно від кількості відпрацьованих днів(годин) та розміру оплати за один день (годину).
Наприклад, якщо працівникові за один день роботи платать 100 грн, то за 4 робочі дні він заробить
100 ▪ 4=400 (ГРН)
Тобто, якщо позначити заробітну плату буквою С, кількість відпрацьованих днів(годин) K та розмір оплати за один день (годину) Р , то заробітну плату можна обчислити за формулою
С = K ▪ Р
Заробітна плата дорівнює розміру оплати за день(годину), помноженій на кількість днів(годин).
Навпаки, якщо відомо, скільки працівник заробив за певний проміжок часу і відома кількість відпрацьованих днів, то можна дізнатися розмір оплати за день.
Р = С : К
Розмір оплати за день дорівнює заробітній платі, поділеній на кількість днів.
3. Вартість. Ціна.
С – вартість товару, A – ціна товару, N- кількість товару
Вартість товару дорівнює ціні, помноженій на кількість товару.
Ціна товару дорівнює вартості товару, поділеній на кількість товару
Кількість товару дорівнює вартості, поділеній на ціну.
Приклад
Літр соку коштує 16 гривень. Скільки літрів соку можна купити на 48 гривень?
N = 48: 16 = 3(літри).
ІІ етап уроку.
Формуємо нові команди, щоб до них потрапили представники попередніх команд.
Учні виконують завдання.
1 команда.
Вартість. Ціна.
Заробітна плата
2 команда.
Вартість. Ціна.
Робота. Продуктивнісь праці
3 команда.
Заробітна плата
Робота. Продуктивнісь праці
ІІІ етап уроку.
Самостійна робота.
Картки теоретичні.
ЗАПАМ’ЯТАЙ
Вартість товару дорівнює
Ціна товару дорівнює
Заробітна плата дорівнює
Розмір оплати за день дорівнює
Робота дорівнює
Продуктивність праці дорівнює
Завдання практичні.
1.Один кілограм цукерок коштує 24 грн. Печиво – у 2 рази дешевше від цукерок. Яка вартість 6 кг печива?
2.За планом робітник повинен виготовити 72 деталі за 9 днів. Проте щодня він виготовляє на 1 деталь більше, ніж планував. На скільки днів швидше робітник зможе виконати завдання?
3.Одна господиня придбала на базарі 3 кг помідорів за ціною 18 грн/кг і 2 кг огірків за ціною 8 грн/кг. Друга господиня заплатила за 10 кг картоплі стільки ж грошей, скільки перша господиня за всю покупку. Яка ціна картоплі?
IV етап уроку.
Підбиття підсумків. Оцінювання.