Урок математики у 6 класі
Тема. Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами
Мета. Узагальнювати вміння виконувати вправи, що передбачають застосування правил додавання, віднімання, множення та ділення звичайних дробів, використання властивостей додавання та множення; розвивати позитивні риси особистості;
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Людина подібна до дробу:
у знаменнику – те, що вона про себе думає,
в чисельнику – те, що про неї думають інші.
Чим більший знаменник, тим менший дріб.
Л.М. Толстой
План уроку.
Домашнє завдання - 1 бал.
І. Організаційний момент
Повідомлення теми, очікуваних результатів
Продовжуючи вивчати тему «Звичайні дроби», проведемо цей урок у формі подорожі. На нас чекають цікаві зупинки. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння.
Ми здійснимо гру-подорож. Але перед тим, як подорожувати проведемо невеличку математичну естафету, і в той же час дамо відповіді на запитання:
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
Учні звіряють свої розв‘язки із записами на дошці.
Як додати дроби з різними знаменниками ?
; ; .
(Використовуються таблиці для усного рахунку)
Математична естафета.
Клас поділяється на три варіанти, і учні кожного варіанту розв’язують завдання зі своєї картки.
Виконання починає учень, який сидить за останньою партою. Він виконує першу дію на аркуші паперу і передає його тому, хто сидить попереду. Той виконує другу дію і передає аркуш наступному учню. І так до першої парти. Від правильності виконання дій залежить успіх учнів одного варіанту. Значення виразу дорівнює 1.
Варіант 1
1) = a
2)
3) b =
Варіант 2
1) = a
2)
3) b =
Варіант 3
1) = a
2)
3) b =
ІІІ. Закріплення і осмислення знань учнів.
Зупинка 1. Карусель зачарованих дробів. Тренувальні вправи на множення і ділення дробів.
Зупинка 2. Ігровий майданчик.
7- 2 = 5;
= 0,4;
6 = 2.
а)
б)
в)
Зупинка 3. Комп’ютерна зала. Учні виконують тести на два варіанти.
Зупинка4. Площа сюрпризів. Вправа «Шифрувальщик»
Зупинка 5. Майдан цікавих задач.
Колективне розв’язування задачі:
Для подарунків я замовила цукерки.
З першим вантажем надійшла 1/5 всієї маси цукерок, з другим – 3/8 маси.
І сьогодні надійшло ще 340 кг.
Скільки цукерок я замовила ?
Розв’язування:
1) (ч.) – надійшло з першим і другим вантажем
2) (ч.) – надійшло сьогодні
3) 340 (кг) – замовлено цукерок
Відповідь: замовлено 800 кілограм цукерок.
Підсумок уроку. Я бажаю всім вам, щоб чисельник у вашому житті завжди був більшим від знаменника.
Прізвище, ім’я _______________________________
|
Перевірка домашнього завдання (2 бали) |
Рівняння (1-3 бали) |
Естафета (0,5-2 бали) |
Тести (0-5 балів) |
Власна оцінка |
|
|
|
|
Оцінка вчителя |
|
|
|
|