Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами

Про матеріал
узагальнити і систематизувати знання учнів із теми; формувати уміння застосовувати набуті знання до розв’язування задач; - формувати національну свідомість, любов до рідного краю, духовної спадщини українського народу; - розвивати логічне, аналітичне мислення, увагу, пам’ять,навички самостійної роботи, акуратність, інтерес до математики;
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами

Мета уроку :

  •   узагальнити і систематизувати знання учнів із теми; формувати уміння застосовувати набуті знання до розв’язування задач;
  • формувати національну свідомість, любов до рідного краю,  духовної   спадщини   українського   народу;
  • розвивати логічне, аналітичне мислення, увагу, пам’ять,навички самостійної роботи,  акуратність,  інтерес до математики;
  • виховувати відповідальність, самостійність, наполегливість,          дисциплінованість.

Задачі уроку:

  • повторити теоретичний матеріал по темі;
  • вдосконалити вміння та навички обчислення і перетворення виразів, що містять раціональні числа;
  • узагальнити застосування правил додавання, віднімання, множення, ділення та властивостей множення для обчислення значень виразів, їх спрощення, розв’язування рівнянь;
  • розвивати пізнавальну компетентність, логічне мислення, творчі здібності, вміння аналізувати і знаходити раціональні способи розв’язування вправ;
  • виховувати самостійність, наполегливість, культуру математичного мовлення, взаємоповагу, взаємодопомогу, почуття відповідальності, культуру спілкування та діалогу.

 Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація MO Power Point, роздавальний матеріал, дошка, крейда.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Епіграф.

“Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим”.

Б.Паскаль

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності учнів до заняття.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вказати на типові помилки, розібрати завдання, з якими не справилися учні.

ІІІ. Формування мети і завдань уроку.

IV. Мотивація начальної діяльності.

    Сьогодні  у нас незвичайний урок. Це урок-подорож до визначних місць нашого рідного краю, нашої Рівненщини. Виконуючи різні завдання з математики, ми дізнаємося про «7 чудес Рівненщини».

V. Актуалізація опорних знань

Зупинка    Вузькоколійна залізниця «Антонівка-Зарічне» 

Виконання тестових завдань за посиланням

https://naurok.com.ua/test/di-z-racionalnimi-chislami-1300062

Серед непрохідних лісів і боліт північного Полісся, між перекопаних шукачами "сонячного каменю" дюнами захована вузькоколійна залізниця, схожа на гігантську декорацію до пригодницького фільму. Але це не декорація. Для місцевих жителів вузька як стежина колія – дорога життя.
Вона була прокладена тут наприкінці XIX століття для промислових цілей: вивезення деревини і торфу. Пізніше з’явилися пасажирські вагони.
Рівненська вузькоколійка "Антонівка-Зарічне" – одна із трьох діючих пасажирських в Україні. Є ще Боржавська та Гайворонська вузькоколійки. Усі вони мають понад 100-літню історію, все ще рухаючись коліями шириною у 750 мм (стандартна – 1520 мм).
Вузькоколійну залізницю "Антонівка-Зарічне" в народі називають "Поїздо́к" або "Кукушка", а ще "Поліський трамвай" чи "Поліська вузькоколійка". Для багатьох жителів віддалених сіл, через які вона курсувала, то був єдиний надійний спосіб зв’язку із райцентром.

 

VІ. Систематизація та узагальнення  знань

Зупинка Тараканівський форт

Робота в парах

Розв'язати рівняння

-4,5-5х=9;

|х|+7=4.

Це унікальне місце нашої країни, яке приховує багато таємничих історій та легенд.

Тараканівський форт — одне з найзагадковіших і містичних місць України. Саме тут під мурами поховано понад 200 австрійських солдатів.

 Але давайте спочатку розберемось з назвою. Чому він називається Тараканівський форт? Бо його захопили таргани? Зараз — можливо, але не тоді, коли він був збудований. Річ у тому, що розташований форт неподалік села Тараканів, що в Рівненській області, звідси і назва.

Побудували споруду 1890 року. Основна мета була захищати залізничну колію Львів-Київ. Забігаючи трохи на перед, вийшло так собі. Точніше взагалі не вийшло. Форт став воєнним складом і в’язницею для полонених.

Зупинка Історико-культурний комплекс міста Острог

Колективна робота

Знайти значення виразу:

(-34,6 – 23,4) : (-5,8) – 10;

http://dyvokraj.com/uploads/posts/2013-09/1380226038_ostrig-1.jpgВолинські Афіни… Так називають древнє місто Острог – потужний освітній, науковий та культурний центр Східної Європи XIV – XVII ст., хоча історія цього давнього міста бере свій початок ще з 1100 року.

Передусім славився Острог слов'яно-греко-латинською академією — першим вищим навчальним закладом у Східній Європі. Заснував його у 1576 році авторитетний політичний діяч того часу, меценат друкарства й літератури, опікун православ'я Василь-Костянтин Острозький. В Острозі разом з академією виникло найпотужніше тогочасне видавництво — кирилична друкарня Івана Федорова. Тут побачили світ греко-слов'янський "Буквар" — перший український підручник та перша друкована повна слов'яномовна Острозька Біблія (до речі, вона була видрукувана тиражем 1500 примірників. До сьогодні збереглися 280 екземплярів. У бібліотеці Конгресу у Вашингтоні є 9 примірників Острозької Біблії, в той час як у самому Острозі лише два).

У середині XIV століття Острог стає резиденцією знаменитого українського княжого роду Острозьких. Саме вони звели тут кам'яну муровану фортецю. Це єдиний в Україні і Східній Європі одновежовий житловий замок, який зберігся до сьогодні.

Острог відомий в Україні також синагогою (кажуть, якщо зробити чи сказати у синагозі щось погане, на голову одразу починає падати цегла), Татарською вежею (вона стояла на татарській вулиці у мусульманському передмісті Острога), Луцькою вежею, в якій тепер розташований музей книги та друкарства, де зберігаються стародруки XVІ- XVІІ століть та раритетні книги.

Зупинка Заповідник «Поле Берестецької битви»

Робота в парах

2,1*(-4)-7,8:(-6)=

-16,4*0,8+5,8*(-1,9)=

Національний історико-меморіальний заповідник “Поле Берестецької битви” – основний меморіальний комплекс козацької слави України, який знаходиться між селами Пляшева та Острів на Рівненщині, де в 1651 році відбулася битва між козацько-селянським військом гетьмана Богдана Хмельницького та польською шляхтою. Розпочав свою діяльність у 1967 році як музей-заповідник “Козацькі могили” (філія Рівненського краєзнавчого музею). У 1991 році отримав статус “державного” і перейменований у Державний історико-меморіальний заповідник “Поле Берестецької битви”. У 2008 році заповіднику надано статус “національного”.

Зупинка Свято-Троїцький жіночий монастир

«Хто швидше???» 

 Що більше: сума чисел 0,5 і -3,2 чи їх добуток? На скільки?

C:\Users\Taras1\Desktop\Новая папка\Без названия (5).jpgСвято-Троїцький Корецький ставропігійний жіночий монастир-фортеця Видатним архітектурним ансамблем Корцю - є жіночий Свято-Троїцький монастир-фортеця, що розташований в центральній частині міста. Спочатку це був Францисканський монастир, заснований в 1620 році князем Яном-Каролем Корецьким, каштеляном волинським. В 1830р монастир був скасований, а будівлю передано православній церкві і засновано тут Свято-Троїцький жіночий монастир. До комплексу входять Троїцька церква, келії з трапезною, тепла церква і дзвіниця.

C:\Users\Taras1\Desktop\Новая папка\Дубно.jpgЗупинка Замок князів Любомирських 

Самостійна робота

Обчисли, потім заповни таблички відповідними буквами та прочитай ім’я та прізвище видатного українського письменника:

1) -4,5 + (-2,7) = Р;

 2) -2,7 + 3,8= В;

3) -5,2 – 4,7 = І;

4) 5,2 – (-2,5) = О;

5) -1,2 ∙ 4,5 = А;

 6) -1,8 ∙ (-5,5) = К;

7) -8,1 : (-1,8) = Н;

8) 8,5 : (-2,5) = Ф.

Розвязування вправ на всі дії з раціональними числами

Розвязування вправ на всі дії з раціональними числами

 

Древні мури Дубенського замку пам'ятають набіги кримських татар у XV столітті, напади козацьких загонів Максима Кривоноса та російського війська у XVІІ. Вони залишались неушкодженими під час Північної війни 1700-1721 років, повстання Тадеуша Костюшка наприкінці XVІІІ століття та французько-російської війни 1812 року. Тут перебували гетьман Іван Мазепа, шведський король Карл ХІІ, цар Петро І, полководці Суворов і Кутузов.

C:\Users\Taras1\Desktop\Новая папка\чол.jpgЗупинка Свято - Троїцький чоловічий монастир

 Виконання інтерактивної вправи «Знайди пару»

https://learningapps.org/view23851822

Монастир-фортеця св.Трійці (Свято-Троїцький Межирицький чоловічий монастир) Своїм зовнішнім виглядом монастир більше нагадує потужний і вражаючий замок, ніж тиху духовну святиню. Велична громада золочених куполів і гострокінцевих веж, що височить над мальовничою гладдю ставка, видніє ще здалеку і захоплює своєю красою.

Якимось дивом, Свято-Троїцькому чоловічому монастирю вдалося вціліти від постійних татаро-турецьких навал, козацько-польських воєн. До того ж, під час Великої Вітчизняної війни священна обитель захистила місцевих жителів від фашистських окупантів.

 

VI. Підсумок уроку.  Рефлексія

«П‘ ять пальців»

Учні обводять свою долоньку, над кожним пальцем фіксують такі вислови й доповнюють їх:

 

 

 

 

Подаруйте свої долоньки мені , а я зберу їх у міцне рукостискання.

VIІ. Домашнє завдання

  1. Повторити теоретичний матеріал, підготовитися до контрольної роботи.
  2. Виконати тестові завдання за підручником
docx
Додано
15 березня 2022
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку