Дата уроку
Тема. Розв’язування вправ. Перетворення графіків функцій
Мета:
удосконалити вміння учнів будувати графіки функцій, застосовуючи геометричні перетворення; за поданим графіком записувати формулу, що задає функцію; розв’язувати рівняння графічним способом;
розвивати логічне та творче мислення, увагу, уяву, кмітливість; формувати навички роботи з графічною інформацією, комунікативні компетенції учнів;
виховувати графічну культуру, вміння самоорганізовуватися, активізувати інтерес до пізнання нового.
Очікувані результати: учні повинні знати правила перетворень графіків функцій: f(x)→f(x)+a, f(x)→f(x+a), f(x)→kf(x), f(x)→-f(x), f(x)→│f(x)│; уміти будувати графіки функцій, застосовуючи відповідні перетворення.
Тип уроку: узагальнення знань і вмінь.
Обладнання: ноутбук, презентації «Практичне значення функцій в житті людини», завдання для гри «Математичне доміно»; шаблони графіків функцій, підручник
Епіграф уроку:
Немає жодної галузі людських знань, куди б не
входило поняття функції та її графічного зображення.
К.Ф.Лебединцев
Хід уроку
І.Організаційний момент.
- Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. До нас завітали гості. Давайте пригадаємо, яку тему ми зараз вивчаємо? («Функції. Перетворення графіків функції»).
Будьте на уроці: У – успішними, С – спокійними, П – працьовитими, І – ініціативними, Х – хоробрими.
Отже, усім бажаю успіху і вдачі.
ІІ. Перевірка домашнього завдання (перегляд презентації слайд 1-9)
Обговорення виконання домашніх вправ.
ІII. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми узагальнимо знання про геометричні перетворення графіків функцій та вдосконалимо вміння їх застосовувати для побудови графіків. Отже, запишіть тему уроку: «Розв’язування вправ . Перетворення графіків функцій».
ІV. Актуалізація опорних знань
І. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Які поняття асоціюються у вас з терміном «функція»?(Аргумент, значення функції, область визначення, область значень, способи задання функції: словесний, аналітичний, графічний, табличний; нулі функції, проміжки зростання і спадання функції).
ІІ. Робота в парах. Гра «Математичне доміно»
(Учням на парти роздаються «доміношки» - картки із запитаннями і відповідями. Суть гри полягає в тому, щоб до кожного запитання підібрати правильну відповідь).
на яких функція зберігає свій знак |
СТАРТ Функцією називають… |
залежність, при якій кожному значенню х із деякої множини D ставиться у відповідність єдине значення у. |
Змінна х називається…
|
аргументом функції |
Змінна у називається…
|
значенням функції |
Усі значення, які може набувати аргумент, утворюють… |
область визначення функції |
Усі значення, які може набувати залежна змінна, утворюють… |
область значень функції |
Нулем функції називають… |
значення аргумента, при якому значення функції дорівнює 0 |
Проміжок, на якому більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції, називається… |
проміжком зростання функції |
Проміжки знакосталості – це проміжки… |
V. Узагальнення і систематизація знань учнів
Розв’язування вправ з підручника: №10.12(1) ;№10.14 (2); №10.23(1) - колективно, із записом на дошці.
VI. Графічний диктант
За допомогою шаблону схематично зобразити графіки функцій.
1) у = х2 – 4 5) у = √x - 4
2) у = (х – 5)2 6) у = √x + 5
3) у = - х2 + 5 7) у = √x + 3 - 5 4) у = (х+5)2– 4 8) у = -√x + 6
VІІ. Домашнє завдання
Повторити §2п.7-10; виконати №, №10.24, №10.12(2).
VIII. Підсумки уроку
Cінквейн до слова функція
1 рядок - тема або предмет (один іменник); (функція)
2 рядок - опис предмета (два прикметника); (спадаюча, зростаюча)
3 рядок - опис дії (три дієслова); (записати, описати, скласти)
4 рядок - фраза з чотирьох слів, що виражає відношення до предмету; (функція буває зростаюча і спадна)
5 рядок - синонім, узагальнюючий або розширює зміст теми або предмета (одне слово). ( залежність)