Розв’язування вправ. Перетворення графіків функцій

Про матеріал
Матеріал для узагальнення знань та вмінь з теми " Перетворення графіків функції" .
Перегляд файлу

Дата  уроку

Тема. Розв’язування вправ. Перетворення графіків функцій

Мета:

удосконалити вміння учнів будувати графіки функцій, застосовуючи геометричні перетворення; за поданим графіком записувати формулу, що задає функцію; розв’язувати рівняння графічним способом;

 розвивати логічне та творче мислення, увагу, уяву, кмітливість; формувати навички роботи з графічною інформацією, комунікативні компетенції учнів;

виховувати графічну культуру, вміння самоорганізовуватися, активізувати інтерес до пізнання нового.

 

Очікувані результати: учні повинні знати правила перетворень графіків функцій: f(x)→f(x)+a, f(x)→f(x+a), f(x)→kf(x), f(x)→-f(x), f(x)→│f(x)│; уміти будувати графіки функцій, застосовуючи відповідні перетворення.

 

Тип уроку: узагальнення знань і вмінь.

Обладнання: ноутбук, презентації «Практичне значення функцій в житті людини», завдання для гри «Математичне доміно»; шаблони графіків функцій, підручник

                                                                                                Епіграф уроку:

                                   Немає жодної галузі людських знань, куди б не    

                                 входило поняття функції та її графічного зображення.

                                                                                                        К.Ф.Лебединцев

Хід уроку

І.Організаційний  момент.

      - Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. До нас завітали гості. Давайте пригадаємо, яку тему ми зараз вивчаємо? («Функції. Перетворення графіків функції»).

Будьте на уроці:  У – успішними, С – спокійними,  П – працьовитими,  І – ініціативними, Х – хоробрими.

Отже, усім бажаю успіху і вдачі.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (перегляд презентації слайд 1-9)

 Обговорення виконання домашніх вправ.

      ІII. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми узагальнимо знання про геометричні перетворення графіків функцій та вдосконалимо вміння їх застосовувати для побудови графіків. Отже, запишіть тему уроку: «Розв’язування вправ . Перетворення графіків функцій».

ІV. Актуалізація опорних знань

І. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

     -  Які поняття асоціюються у вас з терміном  «функція»?(Аргумент, значення функції, область визначення, область значень, способи задання функції: словесний, аналітичний, графічний, табличний; нулі функції, проміжки зростання і спадання функції).

ІІ. Робота в парах. Гра «Математичне доміно»

  •  Щоб пригадати ці поняття, пограємо в «математичне доміно».

(Учням на парти роздаються «доміношки» - картки із запитаннями і відповідями. Суть гри полягає в тому, щоб до кожного запитання підібрати правильну відповідь).

 

на яких функція зберігає свій знак

СТАРТ       Функцією називають…

залежність, при якій кожному значенню х із деякої множини D ставиться у відповідність єдине значення у.

 

Змінна х називається…

 

аргументом функції

 

Змінна у називається…

 

значенням функції

 

Усі значення, які може набувати аргумент, утворюють…

область визначення функції

Усі значення, які може набувати залежна змінна, утворюють…

область значень функції

Нулем функції називають…

значення аргумента, при якому значення функції дорівнює 0

Проміжок, на якому більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції, називається…

проміжком зростання функції

Проміжки знакосталості – це проміжки…

 

V. Узагальнення і систематизація знань учнів

 Розв’язування вправ з підручника: №10.12(1) ;№10.14 (2); №10.23(1) -  колективно, із записом на дошці.

VI. Графічний диктант

За допомогою шаблону схематично зобразити графіки функцій.

1) у = х2 – 4                               5) у = √x - 4

2) у = (х – 5)2                                            6) у =  √x + 5

3) у = - х2 + 5                            7) у =  √x + 3 - 5                                                      4) у = (х+5)2– 4                         8) у = -√x + 6

VІІ. Домашнє завдання
Повторити §2п.7-10; виконати №, №10.24, №10.12(2).

VIII. Підсумки уроку

Cінквейн до слова функція

1 рядок - тема або предмет (один іменник); (функція)
2 рядок - опис предмета (два прикметника); (спадаюча, зростаюча)
3 рядок - опис дії (три дієслова); (записати, описати, скласти)
4 рядок - фраза з чотирьох слів, що виражає відношення до предмету; (функція буває зростаюча і спадна)
5 рядок - синонім, узагальнюючий або розширює зміст теми або предмета (одне слово). ( залежність)

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
23 березня 2021
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку