Розв’язування задач економічного змісту під час вивчення теми відсотки

Про матеріал
Розробка уроку математики у 6 класі для узагальнення теми " Відсотки". Мета уроку показати широту використання у житті відсоткових розрахунків за допомогою розв’язування задач практичного змісту з різноманітних сфер життєдіяльності людини.
Перегляд файлу

 

Тема:  Розв’язування задач економічного змісту під час вивчення теми відсотки

Мета: навчити учнів застосовувати отримані знання , навички та вміння в життєвих ситуаціях, удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, розвивати пізнавальну самостійність, стимулювати активну пізнавальну діяльність,створити емоційний настрій і ситуації зацікавленості, виховувати виконавську дисципліну, розуміння ролі в житті, творчу активність у рішенні різноманітних виробничих завдань і життєвих проблем.

Сформовані компетентності : підприємливість і фінансова грамотність

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання: презентація, кроссенс, картки для роботи в групах, інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org

Хід уроку

I. Організаційний момент.

 

II. Формулювання теми, мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя: Відомий математик Р.Беллман сказав, що математик може вважати свою проблему вирішеною лише тоді, коли усвідомлює суть оптимального підходу до її вирішення. Тісний зв'язок математики з усіма сторонами нашого побуту, з природою дозволяє за допомогою математики оптимально вирішувати не тільки математичні, але і життєві проблеми.

Відсоткові розрахунки – це тема уроку. Його мета – формування  та відпрацьовувати вміння розв’язувати  задачі на відсотки. Сьогодні у нас буде трішки незвичайний урок. Ви спробуєте себе в ролі дорослих і побачите, як важливо мати ті знання з математики, які ви отримуєте на уроках.

ІІI. Актуалізація опорних знань.

Усні вправи. Вікторина в інтернет - додатку learnangapps.org Давайте ми перевіримо, як ви орієнтуєтесь у перетворенні відсотків. Учні виконують усні вправи. Посилання на вікторину : https://learningapps.org/watch?v=p6zb3jvhk19

 

 

 

 

 

ІV. Практичне застосування знань і вмінь.

Нас завжди цікавить використання відсотків в повсякденному житті. Ми увесь час помічаємо, що слово "відсоток" вимовляється людьми постійно. У магазині деякі люди читають на упаковці, скільки міститься відсотків солі або цукру в тому або іншому продукті. У банку ми бачимо скільки відсотків прибутку можна отримати на вкладені гроші або під який відсоток можна взяти кредит. Часті акційні скидки у магазинах пропонують знижки на 5%, 10%, 25% тощо. Відсотки в повсякденному житті використовуються практично постійно: у медицині, у магазині, у розчинах, у банках, при нарахуванні заробітної плати; у статистиці, у податках, у кулінарії. Такий список можна продовжувати довго. Тому на деяких прикладах ми розглянемо, який важливий у нашому повсякденному житті відсоток. Сучасний світ – це світ розвитку ринкової економіки, великого і малого бізнесу. І кожен із нас повинен учитися жити в цьому світі. Для цього, починаючи уже зі школи, ми повинні вчитися розв’язувати задачі про банківську діяльність, про податки, які доведеться сплачувати, про цінні папери, про сімейний бюджет, про страхування і інші. Це все задачі економіко-фінансового змісту. Їх можна розв’язувати засобами математики. А як це зробити будемо учитись сьогодні на уроці.

1.Розв’язування задачі про розподіл сімейного бюджету

Сім'я  Іванових складається з чотирьох чоловік: мами, тата, доньки (5 років) та сина (11 років). Сукупний дохід сім'ї  становить 3000 гривень. 15 % доходу витрачається на оплату комунальних послуг, витрати на комунальні послуги становлять 50% від витрат на їжу, оплата дитячого садка та харчування в школі становить 20% загального доходу. Оплата по кредиту   800 гривень на місяць, мобільний зв’язок – 100 гривень. Через скільки місяців син купить велосипед  вартістю    980 гривень на зекономлені     кошти?

Розв’язання

1.3000 * 15 : 100= 450 (грн) – оплата комунальних послуг

2. 450*2= 900 (грн)  - витрати на їжу

3. 3000*20:100=600 (грн) – оплата дитячого садка та школи

4. 800 + 100=900 (грн) – решта витрат

5. 3000- (450+900*2+600)= 150 (грн)- зекономлені кошти

6. 980:150 =6(ост.8) 

Отже, велосипед можна купити тільки через 7 місяців.

Відповідь: через 7місяців син купить велосипед

Зовсім скоро наступить довгоочікуване та  найулюбленіше усіма нами свято. Яке? (Новий рік). На Новий рік прийнято усім рідним людям дарувати що? (Подарунки) Правильно,подарунки. Тому я запрошую вас піти до торгівельного центру за подарунками. Отже,

 

 

Задача 1: Меблевий гарнітур коштував 25 000 грн. Яка буде його ціна, якщо у зв’язку з новорічними та різдвяними святами, в магазині діє знижка 10% на всі меблі?

 

  1.     100-10 = 90 (%) – складає ціна гарнітура після знижки
  2.     25000 грн   100%

х грн.   90 %

                                                     

 

Задача 2.Сергійкобажаєу подарунок на Новий рік

мобільний телефон за 5500 грн. Зараз магазин

пропонує купити цей телефон зі знижкою 

15 %. Скільки коштує новий телефон?

  1.     100 – 15 = 85% - складає нова ціна
  2.     5500 грн. – 100%

х грн. – 85 %

                                                        

   

 

Задача 3.Діти, я випадково почула розмову одних батьків .

Мужчина: – Мила, наш холодильник дуже старий. Може новий купимо?!

Жінка: – Ти що? На новий рік потрібно багато грошей: то на подарунки, то на їжу, та й сукню я собі хочу купити в магазині. Чи ти хочеш, щоб я в старій сукні новий рік зустрічала?

- Ні! Що ти! Але ми можемо купити холодильник за новорічними знижками. Він коштував 20000 грн, а зараз на нього знижка 30%

- Ну, добре. Якщо він буде не дорожчий, ніж 15000 грн., то я згодна.

 

 

 

 

Діти, потрібно порахувати, скільки буде коштувати холодильник. Чи зможе тато купити його не дорожче 15000 грн.

  1.     100 - 30 = 70% - складає вартість холодильника зі знижкою
  2.     20000 грн. –  100%

 х грн.   70 %

Ура! 14000 менше за 15000, значить, тато купить для мами новий холодильник.

 

Новий рік прийнято зустрічати у нових і красивих речах. Тому потрібно хлопчикам купити нові костюми, а дівчаткам – нові сукні.

 

Задача 4. Скільки коштує нова сукня для Маші, якщо після підвищення його ціни на 15% воно стало коштувати 345 грн?

  1.     100 + 15 = 115 % - складає вартість сукні
  2.     100 %  х грн.
  3.     115 %  – 345 грн.

 

V. Рефлексія. Підсумок уроку.

Слово вчителя: Давайте поділимося враженнями від сьогоднішнього уроку.

Метод мікрофон. Закінчіть речення.

     

 

  Сьогоднішній урок був присвячений економічним проблемам, задачам, які ми намагалися розв’язати за допомогою відсотків. З економікою тісно пов’язаний і бізнес – це справа, яка приносить прибуток. А чи маємо ми який-небудь прибуток із нашого уроку математики? Чи досягли ми успіху? Взагалі, математика – це не бізнес, але справа дуже прибуткова для розуму! Отже, наш прибуток  у розумі, а розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, думку, уяву. (В.Гюго)

 

VІ. Домашнє завдання

1. Створити математичну рекламну листівку

2. Скласти задачу на відсотки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗ «Кегичівський ліцей»

Кегичівської селищної ради

Красноградського району

 

 

 

 

 

             

              урок математики в 6 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики

Воронова А.І.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 січня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку