Закріплення вмінь і навичок при розв'язуванні задач на рух. Вчити визначати працездатність. Удосконалювати обчислювальні навички.
Розвивати логічне мислення, увагу.
Виховувати самостійність, бажання удосконалювати свої досягнення.
Обладнання: гілочки дуба, дидактичний матеріал, схеми, формули, індивідуальні завдання, завдання для роботи в групі,різні за розміром (можна різні за кольором) листочки дуба для оцінювання учнів.
Математика
Тема. Розв’язування задач на рух. Задачі на визначення працездатності. Закріплення обчислювальних навичок.
Мета. Закріплення вмінь і навичок при розв’язуванні задач на рух. Вчити визначати працездатність. Удосконалювати обчислювальні навички.
Розвивати логічне мислення, увагу.
Виховувати самостійність, бажання удосконалювати свої досягнення.
Обладнання: гілочки дуба, дидактичний матеріал, схеми, формули, індивідуальні завдання, завдання для роботи в групі,різні за розміром (можна різні за кольором) листочки дуба для оцінювання учнів.
Тип уроку: комбінований
Епіграф уроку:
Із малого деревця -
Дуб великий виросте.
(Народна мудрість)
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Девіз уроку
Щоб знання були міцні
Треба гарно працювати
І уважно на уроці
Всі завдання розв’язати.
Праця плідна і старанна
Результати принесе
І у нас в кінці уроку
Дуб розкішний проросте.
ІІ. Мотивація дій
Запишіть каліграфічно цифри, які ви почуєте.
Продовжуємо роботу з нового рядка.
627563 6275 627500 627000 620000 6200 620.
7*8= 9*9= 5*6= 6*3= 9:9= 6*6= 10*1= 4*4= 6*4= 12:4= 18:6= 1*7= 8*8= 4*9= 64:8= 0*7= 18:3= 40:5= 32:8= 90:10= 9:1= 72:9= 1:1= 24:8=
|
(Учитель оглядає роботи учнів, при цьому роздає листочки дуба. Великий листочок - за високий рівень, середній – за достатній, маленький – за середній рівень виконання роботи).
ІІІ. Формування контрольно-оцінювальних дій
64:8-7 =1
5*8:5:4=2
360:60:2=3
42:7-30 :6=1
6*7-40=2
72:8-42:7=3
9-42:6=2
60:3-17=3
20*5-99=1
Сьогодні ми будемо допомагати нашим дубочкам набратися сил, щоб вони могли добре зиму перезимувати. Після кожного виконаного завдання на ваших дубочках з’являтимуться листочки. Чим більше листочків, тим міцніший дуб.
2. Повторення правил роботи в групі
3. Мотивація навчальних дій
4. Повторення формул.
5. Робота над задачею.
- У кожній групі на парті є картка з умовою задачі. Прочитайте уважно умову задачу, розділіть обов’язки. Вам потрібно накреслити схему, заповнити таблицю і записати розв’язок. Розв’язувати задачу можна за допомогою питань або з поясненням.
5. Задача
Їжачок і Хом’ячок домовилися зустрітися біля великого старого дуба. Будиночок Їжачка розташований від дуба на відстані 800 метрів. Їжачок рухався зі швидкістю 50м/хв..
Відстань від будиночка Хом’ячка до великого дуба - 1км 400м і він рухається зі швидкістю 100м/хв.. Хто витратить більше часу і на скільки більше, рухаючись від свого дому до великого дуба?
6. Презентація роботи. ( Після перевірки, учні прикріплюють листочки на свої деревця за виконану роботу)
7. Фізкультхвилинка
Станьте, діти, всі рівненько, (всі встають)
Потягніться всі гарненько. ( руки піднімають вверх)
Ми до лісу попрямуєм, (крокують на місці)
Біля дуба потанцюєм. (руки вбоки і виконують танцювальні кроки)
Вітер дуба похитає, ( махи руками)
Жолудів нам назбиває. (присідають)
Будем жолуді збирати, (нахили тулуба)
І у кошик їх складати.
Потім рушимо до класу (крокують)
Розв’язати задачу нашу. (сідають за парти)
8. Робота в парах
- А зараз ми розв’яжемо задачу на визначення результативності праці двох білочок, що збирають жолуді. Вам треба дуже постаратися, щоб на ваших дубочках виросли нові листочки.
Задача
Дві білочки збирали жолуді. Порівняйте їхню продуктивність праці, при цьому відомо, що Руденька назбирала 350 жолудів за 5 хв., а Червоненька - за 2 хвилини назбирала 70 жолудів?
9. Самостійна робота
- Працюючи самостійно, вам потрібно порівняти на скільки об’єм старого дуба більший за об’єм молодого.
Задача.
Об’єм столітнього дуба в діаметрі має 3м 18 см., а дуб якому 50 років – 106см. У скільки разів об’єм столітнього дуба більший?
(Після виконання роботи діти прикріплюють до своїх дубочків листочки).
IV. Підсумок уроку
Вправа «Куб»
- Що нового ти дізнався на уроці?
- Які знання були тобі корисними?
- Назви формулу знаходження швидкості, часу, відстані?
- Про що треба пам’ятати, щоб порівняти результативність праці?
- Як порівняти іменовані числа?
- Чи задоволений ти своїми досягненнями? Над чим би ти ще хотів попрацювати?
V. Домашнє завдання
VІ. Мотивація на наступний урок