Розв’язування задач на рух. Задачі на визначення працездатності. Закріплення обчислювальних навичок.

Про матеріал

Закріплення вмінь і навичок при розв'язуванні задач на рух. Вчити визначати працездатність. Удосконалювати обчислювальні навички.

Розвивати логічне мислення, увагу.

Виховувати самостійність, бажання удосконалювати свої досягнення.

Обладнання: гілочки дуба, дидактичний матеріал, схеми, формули, індивідуальні завдання, завдання для роботи в групі,різні за розміром (можна різні за кольором) листочки дуба для оцінювання учнів.

Перегляд файлу

Математика

Тема. Розв’язування задач на рух. Задачі на  визначення працездатності. Закріплення обчислювальних навичок.

Мета. Закріплення вмінь і навичок при розв’язуванні задач на рух. Вчити визначати працездатність. Удосконалювати обчислювальні навички.

  Розвивати логічне мислення, увагу.

  Виховувати самостійність, бажання удосконалювати свої досягнення.

Обладнання: гілочки дуба, дидактичний матеріал, схеми, формули, індивідуальні завдання, завдання для роботи в групі,різні за розміром (можна різні за кольором) листочки дуба для оцінювання учнів.

Тип уроку: комбінований

Епіграф уроку:

Із малого деревця -

Дуб великий виросте.

                                (Народна мудрість)

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Девіз уроку

Щоб знання були міцні

Треба гарно працювати

І уважно на уроці

Всі завдання розв’язати.

Праця плідна і старанна

Результати принесе

І у нас в кінці уроку

Дуб розкішний проросте.

 ІІ. Мотивація дій

  1. Каліграфічна хвилинка.

Запишіть каліграфічно цифри, які ви почуєте.

  • У світі близько шістсот видів дубів.
  • У Франції росте дуб, якому дві тисячі років – це найстарший дуб у Європі.
  • На Запорізькій Січі росте дуб, якому близько сімсот років.
  • У Сімферополі в Криму росте п’ятсотрічний дуб.
  •  В обхваті він дорівнює шість метрів. Запишіть скільки це сантиметрів.
  • Діаметр його крони тридцять метрів, запишіть в сантиметрах.
  • Перевірте себе, у вас мав вийти рядочок цифр. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.  (Учитель відкриває напис на дошці).
  • 600    2000   700    500   600    3000.

Продовжуємо роботу з нового рядка.

  • Із перших цифр утворіть і запишіть багатозначне число. (627563)
  • Запишіть кількість сотень у цьому числі (6275)
  • Збільшіть це число у 100 раз            ( 627500)
  • Дане число зменшіть на 5 сотень і запишіть результат  (627000)
  • Зменшіть на  7 тисяч  (620000)
  • Зменшіть у сто  раз ( 6200)
  • Запишіть кількість десятків цього числа (620)
  • Перевірте себе і оцініть. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Порахуйте  кількість балів.

627563   6275   627500   627000   620000   6200   620.

 

  • (Учитель оглядає роботи учнів, при цьому роздає листочки дуба. Великий -  за високий рівень, середній – за достатній, маленький – за середній рівень виконання роботи)
  1. Усний рахунок
  • А зараз ми перевіримо, як ви знаєте табличку множення і ділення, знання якої буде необхідне для подальших обчислень.
  • За дві хвилини постарайтесь обчислити як найбільше виразів. По моїй команді берете карточку, робите усно обчислення і  записуєте тільки відповіді. Час виконання – 2 хвилини. За кожні дві правильні відповіді ви отримаєте по одному балу.

 

 

 

 

7*8=                     9*9=                          5*6=

6*3=                     9:9=                           6*6=

10*1=                   4*4=                          6*4=

12:4=                     18:6=                        1*7=

8*8=                      4*9=                          64:8=

0*7=                      18:3=                         40:5=

32:8=                     90:10=                       9:1=

 72:9=                    1:1=                            24:8=

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Обміняйтесь зошитами , перевірте і оцініть роботу товариша.

(Учитель оглядає роботи учнів, при цьому роздає листочки дуба. Великий листочок -  за високий рівень, середній – за достатній, маленький – за середній рівень виконання роботи).

ІІІ. Формування контрольно-оцінювальних дій

  1. Робота в групах
  • Картинки по запросу картинки  листочок  дубаНаступний етап уроку – праця в групах.  Виберіть дубовий листочок, обчисліть вираз, який є на ньому. Відповідь цього виразу буде номером вашої групи.
  • 64:8-7 =1

Картинки по запросу картинки  листочок  дубаКартинки по запросу картинки  листочок  дуба 

5*8:5:4=2

360:60:2=3

 

 

42:7-30 :6=1

Картинки по запросу картинки  листочок  дубаКартинки по запросу картинки  листочок  дубаКартинки по запросу картинки  листочок  дуба 

6*7-40=2

72:8-42:7=3

 

9-42:6=2

60:3-17=3

20*5-99=1

Картинки по запросу картинки  листочок  дуба 

Картинки по запросу картинки  листочок  дубаКартинки по запросу картинки  листочок  дуба 

 

 

  • Займіть місця у своїх групах. У вас на партах ростуть молоді дубочки (гілочки дуба на підставці).

    Сьогодні ми будемо допомагати нашим дубочкам набратися сил, щоб вони могли добре зиму перезимувати. Після кожного виконаного завдання на ваших дубочках з’являтимуться листочки. Чим більше листочків, тим міцніший дуб.

  • Ви вже добре попрацювали. Отож прикріпіть по одному листочку за те, що вірно обрали  групу. А також  прикріпіть ті  листочки, що ви отримали після виконання каліграфічної хвилинки і усного рахунку.

2. Повторення правил роботи в групі

3. Мотивація навчальних дій

  • Ми сьогодні продовжимо роботу над розв’язуванням задач.

4. Повторення формул.

  • Що потрібно для того, щоб правильно розв’язати задачу на рух? .
  • Як знайти швидкість?
  • Як знайти час?
  • Як знайти відстань?

5. Робота над задачею.

- У кожній  групі на парті є картка з умовою задачі. Прочитайте уважно умову задачу, розділіть обов’язки. Вам потрібно накреслити схему, заповнити таблицю і записати розвязок. Розв’язувати задачу можна за допомогою питань або з поясненням.

5. Задача

   Їжачок і Хом’ячок  домовилися зустрітися біля великого старого дуба. Будиночок Їжачка розташований від дуба на відстані 800 метрів. Їжачок рухався зі швидкістю 50м/хв..

  Відстань від будиночка Хом’ячка до великого дуба -  1км 400м    і він рухається  зі швидкістю 100м/хв.. Хто витратить більше часу і на скільки більше, рухаючись  від свого дому до великого дуба?

6. Презентація роботи. ( Після перевірки, учні прикріплюють листочки на свої деревця за виконану роботу)

7. Фізкультхвилинка

Станьте, діти, всі рівненько,      (всі встають)

Потягніться всі гарненько.         ( руки піднімають вверх)

Ми до лісу попрямуєм,                   (крокують на місці)

Біля дуба потанцюєм.     (руки вбоки і виконують танцювальні кроки)

Вітер дуба похитає,                    ( махи руками)

Жолудів нам назбиває.                (присідають)

Будем жолуді збирати,              (нахили тулуба)

І у кошик їх складати.  

Потім рушимо до класу           (крокують)

Розвязати задачу нашу.         (сідають за парти)

8. Робота в парах

-  А зараз ми розвяжемо задачу на визначення результативності праці двох білочок, що збирають жолуді. Вам треба дуже постаратися, щоб на ваших дубочках виросли нові листочки.

Задача

    Дві білочки збирали жолуді.  Порівняйте їхню продуктивність праці, при цьому відомо, що  Руденька назбирала 350 жолудів за 5 хв., а Червоненька - за 2 хвилини назбирала 70 жолудів?

  • Про що треба пам’ятати , щоб правильно розв’язати цю задачу?                             
  • (Після перевірки задачі діти прикріплюють листочки до своїх деревців)

9. Самостійна робота

-  Працюючи самостійно, вам потрібно порівняти на скільки обєм старого дуба більший за обєм молодого.

Задача.

      Об’єм столітнього дуба в діаметрі має 3м 18 см., а дуб якому 50 років  – 106см. У скільки разів об’єм столітнього дуба більший?

 (Після виконання роботи  діти прикріплюють до своїх дубочків листочки).

IV. Підсумок уроку

Вправа «Куб»

-  Що нового ти дізнався на уроці?

-  Які знання були тобі корисними?

-  Назви формулу знаходження швидкості, часу, відстані?

-  Про що треба памятати, щоб порівняти результативність праці?

-  Як порівняти іменовані числа?

-  Чи задоволений ти своїми досягненнями? Над чим би ти ще хотів попрацювати?

V. Домашнє завдання

VІ. Мотивація на наступний урок

  • На наступному уроці  ми продовжимо розвязувати задачі на знаходження швидкості, часу і відстані.
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку