Розв'язування задач на відсотки. 5 клас

Про матеріал
План конспект уроку закріплення знань та вмінь з математики для 5 класу. Тема: "Розв'язування задач на відсотки"
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач на відсотки Мета: навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про відсотки: запис відсотків у вигляді дробу, запис числа у вигляді відсотків, знаходження відсотка від числа, числа за його відсотком, відсоткового відношення;  розвивальна: розвивати в учнів усний рахунок, обчислювальні навички, логічне мислення, творчість;збагачувати математичну мову, формувати компетентності, які допомагають саморозвитку;  виховна: виховувати інтерес до предмета, любов до рідного краю, культури України, до її традицій та національних звичаїв.

Тип уроку: урок   узагальнення  та  систематизаціїзнань. Хід уроку

1. Організаційний момент

– Добрий день, діти! У вас на партах лежать листи самооцінки. Під час уроку ви оцінюватимете себе, виставляючи бали.

Сьогоднішній урок ми почнемо з ребуса. Відгадайте, що то за слово. 

image

Тож тема нашого уроку «Відсотки».

Запишіть у зошиті число, класну роботу та тему уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення мети уроку. Ви обов'язково захочете вирішувати задачі на відсотки після того, як відповісте мені на запитання:

– Де у повсякденному житті ви зустрічали відсотки?

Отже, ми бачимо, як часто зустрічається поняття відсоток, як необхідно знати та розуміти, що це. І ціль нашого сьогоднішнього уроку: узагальнити та систематизувати знання на тему «Відсотки», відпрацювати навички вирішення завдань на відсотки.

3. Актуалізація опорних знань По 1 балу за кожну правильну відповідь.

Опитування:

– Дайте математичне визначення відсотка. 

-   Чому дорівнює вся величина?

-Як перевести десятковий дріб у відсотки?

-   Як перевести відсотки в десятковий дріб?

Усний рахунок

  Знайти 1% від 200

  Знайти 10% від 56000

  Знайти 5% від 300

  Кількість 5000 збільшили на 100%. Скільки ж стало?

  Число 26 000 зменшили на 50%. Скільки ж стало?

  Скільки було, якщо після збільшення на 100% стало 240?

  Скільки було, якщо після збільшення на 50% стало 150? Лови помилку

5%=0,5               0,02=2%            33%=0,33       275=0,275%          100=0,1%            1%=100             0,1%=10

4. Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

-Згадайте, які типи завдань на відсотки ми знаємо?  (знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком)

 

Робота з підручником (збірником)

 «У класі 30 учнів, із них 12 - дівчатка. Скільки відсотків учнів становлять хлопчики?»

«Плата за телефон становить 220грн. на місяць. Наступного року вона збільшиться на 10%. Скільки гривень доведеться платити що місяця за телефон у наступном уроці?»

«Спортивний магазин проводить акцію. Будь-яка футболка коштує 400 гривень купуючи дві футболки знижка на другу футболку 40%. Скільки гривень доведеться заплатити за покупку двох футболок у період дії акції?» «Банк нараховує на рахунок 12% річних. Вкладник поклав на рахунок 1200 гривень. Скільки гривень буде цьому рахунку через рік, якщо жодних операцій, крім нарахування відсотків, з рахунком проводитися нічого очікувати?»

 

Робота в групах

- Зараз ми розділимося на 3 групи по рядах. Виберіть капітана своєї групи. Капітани підходять до учительського столу і оберають конверт із завданням.

1                    група. Вартість проїзду електричкою становить 132 грн. Школярам надається знижка 50%. Скільки гривень коштуватиме проїзд для 2 дорослих та 16 школярів? (2 бали)

2                    група. Товар на розпродажі зменшили на 15% у своїй він став коштувати 680 грн. Скільки гривень коштував товар до розпродажу? (2 бали) 3 група. На початку навчального року у шкільництві було 1250 учнів, а до кінця року їх стало 950. На скільки відсотків зменшилося протягом року число учнів? (2 бали)

Капітан перевіряє правильність рішення у своїй групі, потім призначає учня, який записує рішення на дошці. Дві інші групи перевіряють правильність рішення.

5. Фізкультхвилинка

 

6.   Самостійна робота

- А тепер проведемо тест. (Тести заздалегідь розкладені на партах за варіантами)

1.   Закінчіть речення: «Один відсоток – це…» («Відсотком називається…»).

2.   Запишіть у вигляді десяткового дробу 32% (25%).

3.   Запишіть у відсотках десятковий дріб 0,25 (0,32).

4.   Скільки відсотків число 1 становить від числа 5 (5 від 20)?

5.   Як називається один відсоток центнера (1% від тони)?

6.   Знайдіть 25% від 8 км (20% від 15 км).

7.   Знайдіть 15% від 25 грн. (30% від 50грн.)

8.   У коробці 13 червоних та 37 синіх олівців. Скільки відсотків від усіх олівців складають сині (червоні) олівці?

Перевірку проведемо у формі взаємоперевірки: поміняйтеся роботою із сусідом по парті, навпроти правильних відповідей поставте ручкою із зеленою пастою знак «+». Після перевірки роботи внесіть отримані бали до листів самооцінки. За кожну правильну відповідь -1 бал

 

7.   Підсумок уроку. Рефлексія

Учні здають картки самооцінки, попередньо вирахувавши відсоток вірних відповідей, виставивши оцінку.

Діти, чи вам сподобався урок? 

Чи вам було на ньому цікаво? 

Чи досягнуто мети, яку ми поставили на початку уроку? 

Візьміть свої магнітики і прикріпіть на ціль у вибрану вами область (висить на дошці).

image 

8.   Домашнее задание  

 

                

 

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 червня 2022
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку