Розв’язування задач на відсоткові розрахунки

Про матеріал
Мета: • узагальнити вміння учнів розв’язувати задачі на відсотки; • активізувати пізнавальну діяльність учнів, сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати вміння аналізувати інформацію; • виховувати інтерес до вивчення математики, свідоме ставлення до навчання. Тип уроку: застосування набутих знань і вмінь при розв’язуванні приладних задач Обладнання. Презентація Power Point
Перегляд файлу

Урок математики 6 клас

Тема: Розв’язування задач на відсоткові

          розрахунки

Мета:

  • узагальнити вміння учнів розв’язувати задачі на відсотки;
  • активізувати пізнавальну діяльність учнів, сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати вміння аналізувати інформацію;
  • виховувати інтерес до вивчення математики, свідоме ставлення до навчання.

Тип уроку: застосування набутих знань і вмінь при розв’язуванні приладних задач

Обладнання. Презентація Power Point

Хід уроку

І. Організаційний момент

Клас заздалегідь розподіляється на дві групи. Обидві групи будуть розв’язувати одні задачі. Але давати відповіді на різні питання

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Математичний диктант

  1. Знайти 25% від числа 200
  2. Знайти число, 5% якого становить 55
  3. Збільшити число 300 на 50%
  4. Зменшити число 100 на 25%
  5. Скільки складає
    1. 1% від 1 грн
    2. 2% від 1км
    3. 25% від 1 год

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми кожного дня розв’язуємо задачі на відсотки. При перерахунку цін, зважаючи на акції, перерахунку пенсій і зарплат, при аналізі статистичних даних.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо розв’язувати таі задачі. Задачі на знаходження відсотка від числа, числа за його відсотком, відсоткового відношення двох чисел.

Оголошення теми і мети уроку

1V. Застосування знань і вмінь

Всі задачі мають прикладний напрямок. Тому відповідні числа в деяких місцях відсутні. В цьому випадку потрібно вставляти числа, що відповідають реальним в магазинах, банках і т.д.

Перші три задачі для обох груп.

  1. Батьки Яринки вирішили придбати холодильник. Ціна на модель, яка сподобалась сім’ї складала …(Р)..грн.. Під час акції «Чорна п’ятниця» в магазині діяли знижки на …(І).%. Завдання Якою стала ціна холодильника?

100%-І%=х% - стала ціна

Р:100·х=Р1 (грн) – стала ціна

 

  1. Ціна на сукню на початку літа складала …(Р).грн. Протягом року було дві сезонні знижки. Перша на …(І)..%, друга на …(ІІ)..%

Завдання. Вирахувати кінцеву ціну сукні

Розв’язання:

100%-І %=х% - стал ціна після першої знижки

Р:100·х=Р1 (грн) – ціна після першого зниження

100%-ІІ%=у% - ціна після другого зниження

Р1:100·у=Р2 (грн) – ціна після двох знижень

 

  1. Перед випускним балом ціна на чоловічий костюм підвищилась на ….(І)%. Протягом літа ціна знов знизилась на … (ІІ)%.

Завдання. Якою стала ціна на костюм, якщо початкова ціна становила ….(Р)грн…

Розв’язання:

100%+І%=х% - ціна після першої зміни

Р:100·х=Р1 (грн) – ціна після першої зміни

100%-ІІ%=у% - ціна після другої зміни

Р1:100·у=Р2 (грн) кінцева ціна

 

  1. Ціна мобільного телефону ….(Р)грн.. у батьків Сергія такої суми нема, але є сума в ….(Р1) грн.. Вони пропонують йому протягом року відкладати певну суму грошей, щоб наступного року придбати телефон більш нової моделі і за ….(Р3)грн..

Але Сергій на це не погоджується. Він хоче телефон зараз. Батькам пропонують взяти споживчий кредит на рік під …(І)% річних. Батьки пропонують у відповідь купити зараз телефон за ціну, яка дорівнює Р-І%.

Завдання

І група. Знайти суму грошей, яку повинен збирати Сергій протягом року, щоб купити телефон своєї мрії

ІІ група. Знайти суму, яку батьки змушені будуть переплатити, якщо візьмуть споживчий кредит. Вирахувати ціну телефону Р-І%

Що ви порадите Сергію?

Розв’язання.

І група. Р-Р1=у (грн) різниця між ціною телефона і наявними грошима

у:12=у1 (грн) – сума грошей, яку потрібно збирати Сергію протягом року

ІІ група.

Р:100·І%=к (грн) – переплата за кредит

Р+к=м (грн) – сума, яку буде сплачено за телефон з укладанням кредиту.

Р-м=ц (грн) – ціна телефона, яку батьки згодні заплатити з урахуванням кредиту

 

  1. При використанні звичайних лампочок було спожито за місяць 50кВт електроенергії. Після заміни всіх лампочок розжарювання на енергозберігаючі, лічильник показав 34кВт. Враховуючи, що звичайні лампочки коштують …(грн). а термін використання ……. Енергозберігаючі лампочки коштують ….. (грн). термін використання ……кількість лампочок в домі – 7шт.

Завдання. Обчислити суму на електроенергію за рік і за 3 роки. Якщо всі лампочки будуть використовуватися. (кількість кВт за місяць від цього не залежить).

І група. Звичайні лампочки

ІІ група. Енергозберігаючі лампочки

Зробити висновки

V. Підсумок уроку

1. Один учень стрибнув у довжину на 2,4м, а стрибок другого був на 15% довший. Яка довжина стрибка другого учня?

2. коли з цистерни відлили 4,5т бензину, в ній залишилось 85% початкової маси бензину. Скільки тон бензину було в цистерні спочатку?

3. Кількість книг у бібліотеці збільшилась від 9000 до 12 600 екземплярів. На скільки відсотків збільшилась кількість книг у бібліотеці?

4. Довжина маршруту автобуса становила 22км. Через деякий час вона зменшилась на 20%. Знайдіть нову довжину маршруту

VІ. Домашнє завдання

docx
Додав(-ла)
Андреева Елена
Додано
21 травня 2020
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку