Розв'язування задач на всі дії зі звичайними дробами з використанням елементів українознавства
МЕТА:
КРАСНОРІЧЕНСЬКА ЗОШІ- ІІІСТ.
КРЕМІНСЬКОЇ РДА
ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Інтегрований урок з математики у 6 –Б класі
ТЕМА: «РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВСІ ДІЇ ЗІ ЗВИЧАЙНИМИ ДРОБАМИ З ВИКОРИСТАННЯМ ЕЛЕМЕНТІВ УКРАЇНОЗНАВСТВА»
АВТОР РОЗРОБКИ УРОКУ
УЧИТЕЛЬ ІНФОРМАТИКИ,
КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ ЗОШ І –ІІІСТ.
КРЕМІНСЬКОЇ РДА
ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЛЮБАР ОЛЬГА ВАСИЛІВНА
КРАСНОРІЧЕНСЬКЕ 2014
Розв'язування задач на всі дії зі звичайними дробами з використанням елементів українознавства
МЕТА:
ТИП УРОКУ: закріплення знань, умінь і навичок.
ОБЛАДНАННЯ:
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап, мотивація навчальної діяльності.
На титульному слайді висвітлено епіграф: «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батьківщина» (Ліна Костенко). Звучить пісня «Що для мене Україна?», музика і слова О. Яковлева.
Учитель: Сьогодні в нашій школі надзвичайний день – День інтеграції «Я - Українець і цим пишаюся!», тому і урок математики буде незвичайним. Ми досліджуватимемо культуру українського народу завдяки знанням із математики. Відтак розв'яжемо задачі, які розв'язували наші давні предки, ознайомимося із різними способами усних обчислень. А також на вас чекають математичні жарти та розваги!
Учитель формулює тему уроку. Пропонує учням самостійно визначити його мету, виконавши інтерактивну вправу «Асоціативний кущ». Учні наводять асоціації до слів у реченні: «Я - Українець і цим пишаюся!»
ІІ. Перевірка домашнього завдання
На слайді демонструють домашні завдання, розв'язані учнями, які припустилися типових помилок. Учитель пропонує учням знайти і виправити їх. Звертає увагу учнів на правильність розв'язання та запису, повторює разом із ними правила скорочення дробів, зведення їх до спільного знаменника, алгоритм –порівняння дробів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Усне опитування.
Завдання для учнів: З'ясувати ім'я видатного українського письменника, використавши скорочення дробів: , , , , , , , . Кожній правильній відповіді відповідає буква.
12 |
15 |
90 |
33 |
13 |
6 |
18 |
3 |
21 |
9 |
І |
Ф |
М |
А |
С |
К |
Р |
О |
В |
Н |
ІV. Розв'язування вправ на застосування раніше набутих знань
Учитель: Ви, звичайно чули про сім чудес світу. Наші співвітчизники організували акцію для визначення семи найвидатніших архітектурних пам'яток України. На отримання такого статусу претендувало 100 пам'яток історії та культур із усіх регіонів нашої держави. 21 серпня 2007 року підбили підсумки акції і назвала сім чудес України. Якщо ви правильно розв'яжете вправу на всі дії з дробами, то дізнаєтеся назву міста, у якому знаходяться два із чудес України. Для цього вам необхідно із букв, які відповідають результатам кожної дії, скласти слова.
Завдання для учнів: Виконати дії
21 |
19,75 |
14 |
1 |
3 |
6 |
|
К |
С |
И |
У |
М |
Ї |
В |
Відповідь:
Два із семи чудес світу розташовані у Києві — це Києво-Печерська лавра та Софія Київська.
Учитель демонструє слайд із зображенням цих архітектурних пам'яток.
Завдання для учнів: З'ясувати ім'я та прізвище видатного українця за знайденими коренями рівнянь. Кожному правильно знайденому кореню відповідає літера.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Учні працюють у групах. Обидві групи розв'язують по шість рівнянь.
Відповідь:
Тарас Шевченко — видатний український поет і письменник, перекладач, автор «Кобзаря», художник, громадський діяч.
Учитель демонструє слайд, на якому — портрет Тараса Шевченка та інформація про нього.
Робота з підручником
Розв'язати задачу:
У 1621 році в переможній Хотинській битві зійшлися з одного боку козацьке військо на чолі з гетьманом Петром Сагайдачним і польська армія, а з іншого — турецька і татарські армії. У козацькому війську було близько 40 000 козаків, що становило … від кількості польської армії. У татарській армії було близько 60 000 вояків, що становило … від кількості турецького війська.
У скільки разів українсько-польське військо було меншим від армії супротивника?
Відповідь: у 3 рази.
Учитель: Розв'яжіть кілька завдань, результати яких запишіть до таблиці з українською абеткою. Записуйте їх у порожні комірки відповідно до порядкового номера букви.
1 |
Обчисліть: |
|
2 |
Обчисліть: |
|
3 |
Знайдіть значення виразу: |
|
4 |
Розв’яжіть рівняння: |
|
5 |
У книжці 96 сторінок. Хлопчик прочитав 0,25 цієї книжки. Скільки сторінок він прочитав? |
|
6 |
Знайдіть число, обернене до |
|
7 |
У саду росте 9 вишень, що становить усіх дерев. Скільки дерев росте в саду? |
|
8 |
Знайдіть значення х, якщо |
|
9 |
Знайдіть більший вираз: |
|
10 |
Назвіть обернене число до |
|
11 |
Віднайдіть 0,5 від числа 22 |
|
Правильні відповіді: 4, 12, 17, 18, 24, 15, 21, 1, 13, 18, 11.
Українська абетка
1 А |
2 Б |
3 В |
4 Г |
5 Д |
6 Д |
7 Е |
8 Є |
9 Ж |
10 З |
11 И |
12 І |
13 Ї |
14 |
15 К |
16 Л |
17 |
18 Н |
19 О |
20 П |
21 Р |
22 С |
23 Т |
24 У |
25 Ф |
26 Х |
27 Ц |
28 Ч |
29 Ш |
30 Щ |
31 Ь |
32 Ю |
33 Я |
Учитель: Коли лунає Гімн України, ми відчуваємо гордість за нашу історію, за наш народ, за нашу свободу та культуру. Ви, діти, —майбутнє нашої Батьківщини. І від того як ви будете навчатися в школі, працювати, любити свою мову, шанувати національну культуру, залежить майбутнє.
V. Підсумок уроку
Учитель підбиває підсумки, повідомляє, які теми клас повторив, з'ясовує чи досягнуто мету і завдання уроку, дає домашнє завдання, оцінює роботу класу загалом і повідомляє оцінки.
VI. Рефлексія. Метод «Рюкзак»
Учні стисло записують на папері відповідь на запитання: «Які зі знань, умінь, способів дій, що отримані на уроці, можна використати на інших уроках, у житті?».
Папірці з відповідями складають до уявного рюкзака.
VІІ. Домашнє завдання
1. Робота з підручником ст..76 № 464
2. Творче завдання:
1. Дізнатися хто з видатних математиків був переможцем з кулачного бою на 58-х Олімпійських іграх, які проходили в 548 році до н. е?
2.Ххто автор слів «Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії»?
3. Хто автор казки «Любов циркуля і лінійки»?