Розв'язування задач на ймовірність

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів про основні поняття і способи розв'язування задач, що були вивчені на попередніх уроках; відпрацювати навички застосування цих знань на практиці.
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Розв'язування задач на ймовірність

Мета: систематизувати знання учнів про основні поняття і способи розв'язування задач, що були вивчені на попередніх уроках; відпрацю­вати навички застосування цих знань на практиці.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

У ході само- або взаємоперевірки учні звіряють розв'язані вдома задачі з тим розв'язанням, що на відкидній дошці записав один з учнів заздалегідь. Аналізуємо помилки, що допущені в зошитах або на дошці; виправляємо їх, повторюючи відповідний матеріал.

 

II. Актуалізація і систематизація знань

Тестові запитання

(можна виконати у формі тематичної самостійної роботи)

  1. Серед подій:

а) збільшення довжини дроту під час нагрівання;

б) випало «2» у результаті підкидання гральної кістки;

в) у поштовій скриньці під час перевірки знайшли три листи;

г) вода перетворилась на кригу при t менше ніж 0 °С;

д) потрапляння влучно в ціль під час стрільби — випадковими є...; достовірними є...; неможливими є...

  1. Ймовірність подій:

а) підкидаємо монету — випадає герб;

б) витягуємо одну синю кульку зі скриньки, в якій три синіх, дві білих кульки;

в) складаємо число 1234, витягуючи навмання картки із написаними
на них цифрами «1», «2», «З», «4» — дорівнює: а)... б)... в)... .

Який з рисунків є графічним зображенням шансів появитися з цих подій?

1)

2)

3)

  Одразу по виконанні роботи (якщо виконуємо у вигляді са­мостійної роботи) перевіряємо, аналізуємо причини помилок.

 

III. Відпрацювання навичок

Задача 1. У скриньці 6 білих і 12 чорних куль. Щоб серед вийнятих куль обов'язково була принаймні одна біла, достатньо взяти:

а) 10 куль; б) 11 куль; в) 12 куль; г) 13 куль.

Задача 2. Яку із наведених відповідей на запитання «Чи буде фут­больна команда "Шахтар" чемпіоном України з футболу в черговій пер­шості країни?» ви вважаєте правильною?

а) Напевно; б) у жодному разі; в) може, так — може, ні;

г) жодна з відповідей не є правильною.

Задача 3. Перед вами три скриньки з кульками. У першій 20 кульок, у другій — 50, у третій — 200 кульок. У кожній зі скриньок рівно по одній червоній кульці. З якої скриньки її найлегше вийняти, не дивля­чись?

а) 3 першої; б) з другої; в) з третьої;

г) однаково складно з кожної скриньки.

Задача 4. У коробці чотири червоних фломастери, три синіх і два чорних. Один із фломастерів випав і закотився під стіл. Ганна закричала першою: «Якщо він чорний, я беру його собі». Петрик сказав: «Якщо фломастер синій, то я беру його собі». Грицько подумав і сказав: «Якщо він не чорний і не синій, то я беру його собі». У кого більше шансів дістати фломастер?

а) У Ганни; б) у Петрика; в) у Грицька; г) у всіх шанси рівні.

Якщо на попередніх уроках матеріал учнями опрацьовано на висо­кому рівні, то можна ці задачі дати для самостійної роботи, оцінив­ши розв'язання після виконання. Якщо ж основна частина учнів класу не дуже добре опанувала матеріал (за об'єктивних обставин), можна організувати напівсамостійну роботу учнів («сильні» учні працюють самостійно, а більша частина класу після обговорення самостійно виконує по черзі завдання, звіряючи їх з розв'язанням, яке робить одночасно з ними один учень за дошкою). Щоб мати об'єктивну картину засвоєння матеріалу теми, в таких класах пропонуємо тестові завдання:

Варіант 1 [2]

  1. Яка з указаних подій є випадковою [достовірною]?
    а) До вечора піде дощ; б) сонце сходить на заході;

в) після літа настає осінь;

г) після 29 числа кожного місяця настає 30 число.

  1. Серед членів легкоатлетичної секції обов'язково є дві особи, які наро­дилися в одному місяці [в один день тижня], якщо в секції осіб не
    менш ніж: а) 10; б) 11; в) 12; г) 13. [а) 5; б) 6; в) 7; г) 8]
  2. У коробці лежить 21 монета: 50-копійчані; п'ятаки і гривні. П'ятаків
    у 10 разів більше, ніж гривень. Навмання виймаємо одну монету. Яка
    монета має більше шансів бути вийнятою: 50-копійчана чи гривня?
    [50-копійчана чи п'ятак]

а) 50-копійчана; б) гривня; в) п'ятак; г) шанси однакові.

 

IV. Підсумки уроку

Перевіряємо й аналізуємо результати виконання тестової роботи. <

 

V. Домашнє завдання

1) Творча робота

Можна запропонувати учням на свій розсуд виконати довільну творчу роботу:

  • підготуйте невеличку історичну довідку (історія розвитку теорії ймовірностей) або біографічну довідку про тих, хто є родоначаль­никами теорії ймовірності);
  • складіть 2—3 задачі, подібні до тих, що були розв'язані на уроці і т. ін.

2) Принесіть предмет циліндричної форми і шматок нитки.

3) Циркуль.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку