Розв’язування задач на застосування формул для знаходження площ трикутників.

Про матеріал

Матеріал для узагальнення знань та вмінь з теми " Площа трикутників".

Компетентності, що формуються: математична – уміння застосовувати вивчені формули для обчислення плотрикутників; ключові інформаційно-цифрова (уміння страктувати дані, діяти за алгоритмом та складати план дій; визначати достатність даних для розв'язування задачі), уміння вчитися впродовж життя (уміння відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності); ініціативність і підприємливість (уміння аналізувати , прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення); соціальна і громадянська (уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших).

Перегляд файлу

 

Тема уроку. Розв’язування задач  на застосування формул для знаходження  площ трикутників.

Мета уроку: удосконалити вміння розв’язувати задачі на обчислення площ трикутників за вивченими формулами; формувати навички розв’язувати прикладні задачі по темі з використанням елементів STEM-освіти (реальне застосування знань); розвивати логічне і критичне  мислення, вміння робити висновки, встановлювати взаємозв’язки; виховувати уважність , самостійність,  позитивне ставлення до навчання.

Очікувані результати: учні повинні знати формули для обчислення площ трикутників і вміти їх застосовувати до розв’язування задач.

Компетентності, що формуються: математична – уміння застосовувати вивчені формули для обчислення плотрикутників; ключові   інформаційно-цифрова (уміння страктувати дані, діяти за алгоритмом та складати план дій; визначати достатність даних для розв’язування задачі), уміння вчитися впродовж життя (уміння відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності); ініціативність і підприємливість (уміння аналізувати , прогнозувати, ухвалювати оптимальні    рішення);   соціальна і громадянська  (уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших).

Обладнання: підручник, роздаткові  матеріали, презентація, інтерактивна дошка.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.        

Підручник. Бурда М.І. Геометрія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М. І. Бурда, Н. А. Тарасенкова. – К.: УОВЦ «Оріон»,2017.

Хід уроку.

І. Організаційний момент. ( Слайд №1)

Усміхніться один одному і до вас  прийде радісний настрій. Будьте впевнені. Задоволені собою. А людина лише тоді може бути задоволена собою, коли досягає успіху. Сподіваюся, в  кінці уроку кожен із вас зможе сказати: «Мені це  вдалося».

 На попередньому уроці ми розглянули формули для обчислення площ різних трикутників, розглянули основні типи задач на знаходження площ

трикутників.  

Сьогодні перед нами стоїть задача:  

  • повторити все, що вивчили ;  
  • пригадати те, що забули;
  • вміло застосувати  отримані знання до розв’язування задач на знаходження площ трикутників.

Незважаючи на те, що у нас  попереду багато роботи, я сподіваюся, що ми зможемо зберегти гарний настрій до кінця уроку, а якщо вдасться, то ще його й покращимо. Записуємо тему уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Які види трикутників ви знаєте?( Слайд№2)

Епіграф уроку (Слайд №3)

У математиків існує своя мова – це формули С. Ковалевська

Фронтальне письмове опитування

Інтерактивна  вправ  «Впізнай формулу!» (Слайд№4)

 За допомогою слайдів, на яких побудовані трикутники з позначеними елементами, через які виражається площа, учням пропонується записати відповідні формули. Кожен слайд на відповідну формулу має свій номер. З 8 формул  учень має вибрати одну правильну. Варіанти відповідей до кожної формули підібрані з урахуванням типових помилок учнів. Учні записують і проставляють номер, на їх думку, правильної формули. Після закінчення роботи демонструється слайд з правильними відповідями. Відбувається корекція знань.

Слайд №5.(30с ) Слайд №6(30с), Слайд№7(30с), Слайд№8(1хв), Слайд№9(30с), Слайд№10(30с), Слайд№11(1хв), Слайд№12(30с), Слайд№13(1хв)

Робота з карткою самоконтролю.

Перевірка виконаного завдання Слайд №14, №15(хв.)

ІІІ. Удосконалення умінь та навичок. (20 хв.)

В сучасному житті потрібно бути компетентними у різних сферах: наприклад, порахувати кошторис для проведення ремонтних робіт в квартирі, розбити клумбу біля свого будинку тощо. Тому сьогодні ми розв’яжемо прикладні задачі з реального життя.(Слайд № 16)

Задача1.Комунальним працівникам на алеї необхідно розбити три однакових клумби, кожна з яких має форму рівностороннього трикутника. Висота кожного трикутника дорівнює 3 метри. Яку площу займатимуть клумби? (Слайд №17)

 Задача 2. (Слайд №19)

Із дерев'яного бруска , що має поперечний переріз у формі трикутника зі сторонами 13 дм, 14 дм, 15 дм, потрібно витесати і обточити циліндричний вал з найбільшим діаметром. Обчислити діаметр цього валу.

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/28307/11822/12038_html/images/11822.018.pngСлайд 18

Задача 3.(Слайд №20)

Відстань між трьома селами 4 км, 13 км, 15 км. На якій відстані від кожного села треба поставити вишку мобільного зв'язку, щоб прийом сигналу був однаковий у всіх трьох селах?

ІV. Домашнє завдання  (1 хв.) (Слайд №21)

Повторити теоретичний матеріал §14  виконати №673; №674

Творче завдання. Зробити фотографії на тему: «Трикутник у спорудах нашого міста» або « Трикутники  в моїй оселі»

(Зробити фотографії споруд , де зустрічаються конструкції   трикутників).

VI. Підсумок уроку

Інтелектуальна вправа.

Яке слово найчастіше зустрічалось на сьогоднішньому уроці?  (Слайд№22)

Кожна літера цього слова вам сьогодні бажає: 

ПЛОЩА  (Слайд №23,24,25,26)

П - позитивних емоцій

Л - любові до математики

О - оптимізму

Щ - щоденних перемог

А - активності у вирішенні проблем 

2.Скласти сінквейн до слова площа(Слайд №27)

Слово походить від французького "5". Цей вірш з 5 рядків, яке будується за правилами:
1 рядок - тема або предмет (один іменник);
2 рядок - опис предмета (два прикметника);
3 рядок - опис дії (три дієслова);
4 рядок - фраза з чотирьох слів, що виражає відношення до предмету;
5 рядок - синонім, узагальнюючий або розширює зміст теми або предмета (одне слово).один іменник – площа;

два прикметники – велика, точна;

три дієслова – знаходиться, обчислюється, порівнюється;

одна фраза про площу – площа обчислюється за формулами;

один синонім – квадратура.

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку