Матеріал для узагальнення знань та вмінь з теми " Площа трикутників".
Компетентності, що формуються: математична – уміння застосовувати вивчені формули для обчислення плотрикутників; ключові інформаційно-цифрова (уміння страктувати дані, діяти за алгоритмом та складати план дій; визначати достатність даних для розв'язування задачі), уміння вчитися впродовж життя (уміння відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності); ініціативність і підприємливість (уміння аналізувати , прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення); соціальна і громадянська (уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших).
Тема уроку. Розв’язування задач на застосування формул для знаходження площ трикутників.
Мета уроку: удосконалити вміння розв’язувати задачі на обчислення площ трикутників за вивченими формулами; формувати навички розв’язувати прикладні задачі по темі з використанням елементів STEM-освіти (реальне застосування знань); розвивати логічне і критичне мислення, вміння робити висновки, встановлювати взаємозв’язки; виховувати уважність , самостійність, позитивне ставлення до навчання.
Очікувані результати: учні повинні знати формули для обчислення площ трикутників і вміти їх застосовувати до розв’язування задач.
Компетентності, що формуються: математична – уміння застосовувати вивчені формули для обчислення плотрикутників; ключові інформаційно-цифрова (уміння страктувати дані, діяти за алгоритмом та складати план дій; визначати достатність даних для розв’язування задачі), уміння вчитися впродовж життя (уміння відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності); ініціативність і підприємливість (уміння аналізувати , прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення); соціальна і громадянська (уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших).
Обладнання: підручник, роздаткові матеріали, презентація, інтерактивна дошка.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Підручник. Бурда М.І. Геометрія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М. І. Бурда, Н. А. Тарасенкова. – К.: УОВЦ «Оріон»,2017.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. ( Слайд №1)
Усміхніться один одному і до вас прийде радісний настрій. Будьте впевнені. Задоволені собою. А людина лише тоді може бути задоволена собою, коли досягає успіху. Сподіваюся, в кінці уроку кожен із вас зможе сказати: «Мені це вдалося».
На попередньому уроці ми розглянули формули для обчислення площ різних трикутників, розглянули основні типи задач на знаходження площ
трикутників.
Сьогодні перед нами стоїть задача:
Незважаючи на те, що у нас попереду багато роботи, я сподіваюся, що ми зможемо зберегти гарний настрій до кінця уроку, а якщо вдасться, то ще його й покращимо. Записуємо тему уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Які види трикутників ви знаєте?( Слайд№2)
Епіграф уроку (Слайд №3)
У математиків існує своя мова – це формули С. Ковалевська
Фронтальне письмове опитування
Інтерактивна вправ «Впізнай формулу!» (Слайд№4)
За допомогою слайдів, на яких побудовані трикутники з позначеними елементами, через які виражається площа, учням пропонується записати відповідні формули. Кожен слайд на відповідну формулу має свій номер. З 8 формул учень має вибрати одну правильну. Варіанти відповідей до кожної формули підібрані з урахуванням типових помилок учнів. Учні записують і проставляють номер, на їх думку, правильної формули. Після закінчення роботи демонструється слайд з правильними відповідями. Відбувається корекція знань.
Слайд №5.(30с ) Слайд №6(30с), Слайд№7(30с), Слайд№8(1хв), Слайд№9(30с), Слайд№10(30с), Слайд№11(1хв), Слайд№12(30с), Слайд№13(1хв)
Робота з карткою самоконтролю.
Перевірка виконаного завдання Слайд №14, №15(хв.)
ІІІ. Удосконалення умінь та навичок. (20 хв.)
В сучасному житті потрібно бути компетентними у різних сферах: наприклад, порахувати кошторис для проведення ремонтних робіт в квартирі, розбити клумбу біля свого будинку тощо. Тому сьогодні ми розв’яжемо прикладні задачі з реального життя.(Слайд № 16)
Задача1.Комунальним працівникам на алеї необхідно розбити три однакових клумби, кожна з яких має форму рівностороннього трикутника. Висота кожного трикутника дорівнює 3 метри. Яку площу займатимуть клумби? (Слайд №17)
Задача 2. (Слайд №19)
Із дерев'яного бруска , що має поперечний переріз у формі трикутника зі сторонами 13 дм, 14 дм, 15 дм, потрібно витесати і обточити циліндричний вал з найбільшим діаметром. Обчислити діаметр цього валу.
Слайд 18
Задача 3.(Слайд №20)
Відстань між трьома селами 4 км, 13 км, 15 км. На якій відстані від кожного села треба поставити вишку мобільного зв'язку, щоб прийом сигналу був однаковий у всіх трьох селах?
ІV. Домашнє завдання (1 хв.) (Слайд №21)
Повторити теоретичний матеріал §14 виконати №673; №674
Творче завдання. Зробити фотографії на тему: «Трикутник у спорудах нашого міста» або « Трикутники в моїй оселі»
(Зробити фотографії споруд , де зустрічаються конструкції трикутників).
VI. Підсумок уроку
Інтелектуальна вправа.
Яке слово найчастіше зустрічалось на сьогоднішньому уроці? (Слайд№22)
Кожна літера цього слова вам сьогодні бажає:
ПЛОЩА (Слайд №23,24,25,26)
П - позитивних емоцій
Л - любові до математики
О - оптимізму
Щ - щоденних перемог
А - активності у вирішенні проблем
2.Скласти сінквейн до слова площа(Слайд №27)
Слово походить від французького "5". Цей вірш з 5 рядків, яке будується за правилами:
1 рядок - тема або предмет (один іменник);
2 рядок - опис предмета (два прикметника);
3 рядок - опис дії (три дієслова);
4 рядок - фраза з чотирьох слів, що виражає відношення до предмету;
5 рядок - синонім, узагальнюючий або розширює зміст теми або предмета (одне слово).один іменник – площа;
два прикметники – велика, точна;
три дієслова – знаходиться, обчислюється, порівнюється;
одна фраза про площу – площа обчислюється за формулами;
один синонім – квадратура.