Розв'язування задач на застосування векторів.

Про матеріал
Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати вивчений матеріал до розв'язування задач.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Розв'язування задач на застосування векторів.

Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати вивчений матеріал до розв'язування задач.

Обладнання: стінна таблиця "Вектори в просторі».

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1. Два учні відтворюють розв'язування задач № 55 (4), 56.

2. Фронтальне опитування.

1) Чому дорівнює скалярний добуток векторів, які задано коорди­натами?

2) Як можна обчислити скалярний добуток векторів, якщо відомі їх довжини і кут між ними?

3) Як можна визначити косинус кута між двома ненульовими век­торами?

4) Сформулюйте ознаку перпендикулярності двох ненульових векторів.

5) У просторі дано вектори (1; 1; 0), (0; 1; 1). Укажіть, які з вказаних тверджень правильні, а які — неправильні:

а) довжини векторів і рівні;

б) скалярний добуток векторів і дорівнює 2;

в) кут між векторами і дорівнює 120°;

г) ( + )() = 0;

д) вектори + і перпендикулярні.

3. Перевірити правильність виконання задач № 55 (4), 56 учнями на дошці та відповісти на запитання, які виникли в учнів класу в ході виконання домашніх завдань.

II. Закріплення та осмислення знань учнів

Розв'язування задач

1. Знайдіть довжину діагоналі АС паралелограма ABCD, якщо А (2; - 6; 0),        В (-4; 8; 2), D (0;-12;0).

Розв'язання

Оскільки (- 6; 14; 2), (-2; -6; 0), то = + , AC (-8; 8; 2)

(рис. 300).

Тоді = = = 2. Відповідь. 2.

 

 

2. Знайдіть кут між стороною АС і медіаною ВМ трикутника АВС, якщо А(-3; -5; 1), В(-4; -1; -2) і С(3; 3; 1).

Розв'язання

Кут між стороною АС та медіаною ВМ дорівнює куту φ між векторами та (рис. 301), або, якщо кут між цими векторами тупий,— куту 180°φ.

Знайдемо координати точки М: М = М (0; -1; 1).

Тоді (-4; 0; -3), (-3; -4; 0);

cos φ ===  . φ = arccos — гострий кут. Отже, кут між стороною АС та медіаною ВМ дорівнює arccos . Відповідь. arccos .

3. Обчисліть площу паралелограма, побудованого на векторах  (3; 0; -4) і (0; 5; 0).

Розв'язання                              

Нехай паралелограм ABCD побудований на векторах AB і AD (рис. 302). Площа паралелограма дорівнює добутку суміжних сторін на синус кута між ними:  S = · · sin φ.

= = 5; = = 5;

cos φ = = = 0 .

Оскільки cos φ = 0 , то φ = 90° . Тоді sin φ = 1 і S = 5 · 5 · 1 = 25.

Відповідь. 25.

 

4. Задача № 58* із підручника (с. 58).

5. Задача № 61* із підручника (с. 59).

6. Задача № 62* із підручника (с. 59).

 

III. Домашнє завдання

Розв'язати задачі № 57*, 60 (с. 58—59) та підготуватися до тематич­ної атестації № 6.

IV. Підведення підсумку уроку

У ході фронтальної бесіди з'ясувати алгоритм застосування векторів до розв'язування задач.

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
1406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку