Розробка уроку на тему "Вектори в просторі"

Про матеріал
Урок геометрії, мета якого узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів з теми «Вектори у просторі»; підготуватися до контрольної роботи
Перегляд файлу

 

Тема уроку:  Розв’язування задач( з теми:«Вектори у просторі»)

Мета уроку:

Навчальна: узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів з теми «Вектори у просторі»; перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми, вміння користуватися вивченим матеріалом.

Розвиваюча: розвивати пам’ять,вміння виділяти головне,швидко орієнтуватися в різних ситуаціях.

Виховна: виховувати інтерес до предмету, наполегливість у досягненні мети, дисциплінованість, вміння раціонально використовувати час уроку.

Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Метод проведення уроку: урок-гра.

Обладнання:  тести з завданням, дорожні знаки країни «Вектори у просторі»

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина.
  2. Мотивація навчання.

Ми завершили вивчення невеликої за обсягом, але не за її значенням у математиці, теми «Вектори у просторі». Перевірку засвоєння знань , умінь проведемо у вигляді гри.

Повідомляю тему уроку.

Сьогоднішній урок геометрії проведемо в автошколі.

Уявіть,що всі ви мешканці країни «Вектори у просторі». А в цій країні можна пересуватися лише за допомогою автомобілях. І щоб сісти за кермо автомобіля,необхідно отримати права водія. Отже,ви стаєте учнями автошколи.

Для отримання прав водія необхідно пройти декілька етапів.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 Етап-теоретичний.

Щоб його подолати необхідно згадати правила пересування по країні «Вектори у просторі».

  •                   Що називається вектором ?
  •                   Як задається вектор ?
  •                   Які вектори називаються рівними ?
  •                   Які вектори називаються протилежними ?
  •                   Які вектори називаються колінеарними ?
  •                   Скільки координат має вектор ?
  •                   Який вектор називається нульовим ?

Крім  правил пересування в країні «Вектори у просторі» існують і дорожні знаки. Вкажіть їх( дорожні знаки країни «Вектори у просторі»  розташовані на дошці, учні повинні знайти правильний знак, тобто відповісти на запитання вчителя).

  1. Який знак вказує чому дорівнює довжина вектора ?
  2. Який знак вказує на умову рівностей векторів і ?
  3. Який знак вказує на добуток вектора на число ?
  4. За допомогою якого знаку можна обчислити скалярний добуток векторів і ?
  5. За допомогою якого знаку можна знайти суму вектораі ?
  6. Який знак вказує на умову колінеарності векторів і ?

Етап-історична довідка.

Зробимо перерву і заслухаємо деякі цікаві історичні довідки країни «Вектори у просторі» (учень робить повідомлення).

Інтерес до векторів і векторного числення виник у математиків в XIX столітті. Термін «вектор»(від латинського вектор -«несучий») вперше з'явився в 1845 році в ірландського математика Вільяма Гамільтона (1805-1865) у працях з побудови числових систем. Поняття вектор виникає там, де доводиться мати справу з об'єктами, які характеризуються величиною і напрямком: наприклад, швидкість, сила, прискорення. Це поняття було охоче сприйняте багатьма математиками і фізиками. У сучасній математиці воно відіграє найважливішу роль. Вектори застосовуються в класичній механіці, квантовій фізиці, та інших багатьох розділах природознавства і різних галузях математики.

Для розуміння на практиці поняття «ВЕКТОР» давайте згадаємо тактико-технічні характеристики найвідоміших вам автомобілів.

Для цього порівняємо потужність та об’єм двигуна деяких автомобілів і визначимо їх максимальні швидкості.Яка з цих фізичних величин є векторною?

 

АУДІ6

седан

ЯГУАР XF

седан

МЕРСЕДЕС 280

седан

Об’єм двигуна

(см3)

2773

2967

2996

Потужність

(л.с.)

210

238

231

Максимальна швидкість

(км/год)

237

237

244

А яку найбільшу швидкість розвиває відомий усім «Запорожець»? (115 км/год.)

Тому ми бачимо, що найбільшу швидкість, розвинув автомобіль із найбільшим об’ємом двигуна (МЕРСЕДЕС 280).

  1. Систематизація вивченого матеріалу.

Етап-практичний.

 На цьому етапі ви повинні показати як застосувати теоретичні знання на практиці.

Задача №1

Дано вектори (2;-3;4) і (-1;6;2). Знайти

Задача №2

Дано (15; m; 1) і (18; 12; n). Знайти значення m і n, при яких дані вектори колінеарні.

Задача №3

При якому значенні z вектори (6; 0; 12) і (-8; 13; z) перпендикулярні?

Задача №4

Дано три точки А(0; 1; -1), В(1; -1; 2), С(3; 1; 0). Знайти косинус кута С трикутника АВС.

  1. Закріплення навичок і вмінь.

Етап -тестування.

 І нарешті після теоретичної та практичної підготовки ви повинні пройти тестування для отримання прав водія країни «Вектори у просторі» (учні отримують тестові  завдання у двох варіантах, після відведеного часу учні роблять взаємоперевірку і оцінюють роботу один в одного).

Відео про автомобіль вектор, зброю.

  1. Підсумок уроку-гри.

Ви закінчили навчання в автошколі.

- Чи цікаво вам було на цьому уроці, чому?

- Що сподобалось?                

Оцінювання знань учнів.

  1. Домашнє завдання.

А щоб дізнатися чи будете ви мати право керувати автомобілем тобто чи отримаєте водійські права країни «Вектори у просторі» необхідно прийти на останній урок, але при цьому повторити:

  •                   §____ і практично розв’язати завдання № ___ (стор. ____).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кузнєцова Оксана Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1297
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку