Тема уроку: Розв’язування задач( з теми:«Вектори у просторі»)
Мета уроку:
Навчальна: узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів з теми «Вектори у просторі»; перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми, вміння користуватися вивченим матеріалом.
Розвиваюча: розвивати пам’ять,вміння виділяти головне,швидко орієнтуватися в різних ситуаціях.
Виховна: виховувати інтерес до предмету, наполегливість у досягненні мети, дисциплінованість, вміння раціонально використовувати час уроку.
Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Метод проведення уроку: урок-гра.
Обладнання: тести з завданням, дорожні знаки країни «Вектори у просторі»
ХІД УРОКУ
Ми завершили вивчення невеликої за обсягом, але не за її значенням у математиці, теми «Вектори у просторі». Перевірку засвоєння знань , умінь проведемо у вигляді гри.
Повідомляю тему уроку.
Сьогоднішній урок геометрії проведемо в автошколі.
Уявіть,що всі ви мешканці країни «Вектори у просторі». А в цій країні можна пересуватися лише за допомогою автомобілях. І щоб сісти за кермо автомобіля,необхідно отримати права водія. Отже,ви стаєте учнями автошколи.
Для отримання прав водія необхідно пройти декілька етапів.
Етап-теоретичний.
Щоб його подолати необхідно згадати правила пересування по країні «Вектори у просторі».
Крім правил пересування в країні «Вектори у просторі» існують і дорожні знаки. Вкажіть їх( дорожні знаки країни «Вектори у просторі» розташовані на дошці, учні повинні знайти правильний знак, тобто відповісти на запитання вчителя).
Етап-історична довідка.
Зробимо перерву і заслухаємо деякі цікаві історичні довідки країни «Вектори у просторі» (учень робить повідомлення).
Інтерес до векторів і векторного числення виник у математиків в XIX столітті. Термін «вектор»(від латинського вектор -«несучий») вперше з'явився в 1845 році в ірландського математика Вільяма Гамільтона (1805-1865) у працях з побудови числових систем. Поняття вектор виникає там, де доводиться мати справу з об'єктами, які характеризуються величиною і напрямком: наприклад, швидкість, сила, прискорення. Це поняття було охоче сприйняте багатьма математиками і фізиками. У сучасній математиці воно відіграє найважливішу роль. Вектори застосовуються в класичній механіці, квантовій фізиці, та інших багатьох розділах природознавства і різних галузях математики.
Для розуміння на практиці поняття «ВЕКТОР» давайте згадаємо тактико-технічні характеристики найвідоміших вам автомобілів.
Для цього порівняємо потужність та об’єм двигуна деяких автомобілів і визначимо їх максимальні швидкості.Яка з цих фізичних величин є векторною?
|
АУДІ6 седан |
ЯГУАР XF седан |
МЕРСЕДЕС 280 седан |
Об’єм двигуна (см3) |
2773 |
2967 |
2996 |
Потужність (л.с.) |
210 |
238 |
231 |
Максимальна швидкість (км/год) |
237 |
237 |
244 |
А яку найбільшу швидкість розвиває відомий усім «Запорожець»? (115 км/год.)
Тому ми бачимо, що найбільшу швидкість, розвинув автомобіль із найбільшим об’ємом двигуна (МЕРСЕДЕС 280).
Етап-практичний.
На цьому етапі ви повинні показати як застосувати теоретичні знання на практиці.
Задача №1
Дано вектори (2;-3;4) і (-1;6;2). Знайти
Задача №2
Дано (15; m; 1) і (18; 12; n). Знайти значення m і n, при яких дані вектори колінеарні.
Задача №3
При якому значенні z вектори (6; 0; 12) і (-8; 13; z) перпендикулярні?
Задача №4
Дано три точки А(0; 1; -1), В(1; -1; 2), С(3; 1; 0). Знайти косинус кута С трикутника АВС.
Етап -тестування.
І нарешті після теоретичної та практичної підготовки ви повинні пройти тестування для отримання прав водія країни «Вектори у просторі» (учні отримують тестові завдання у двох варіантах, після відведеного часу учні роблять взаємоперевірку і оцінюють роботу один в одного).
Відео про автомобіль вектор, зброю.
Ви закінчили навчання в автошколі.
- Чи цікаво вам було на цьому уроці, чому?
- Що сподобалось?
Оцінювання знань учнів.
А щоб дізнатися чи будете ви мати право керувати автомобілем тобто чи отримаєте водійські права країни «Вектори у просторі» необхідно прийти на останній урок, але при цьому повторити: