Мета:
1.Систематизувати і узагальнити знання учнів за темою «Вектори».
2.Розвивати практичні вміння, знання та навички при розв'язанні задач. Формувати навички самоорганізації, співпраці; формувати інформаційну компетентність учнів; формувати вміння аналізувати ситуації, оцінювати свої дії та дії інших.
3.Виховувати працьовитість, доброзичливість, самостійність, відповідальність та вимогливість до себе.
Тема. Розв'язування задач по темі «Вектори».
Мета:
Методи, форми та прийоми навчання. Евристична бесіда, брейн-ринг, колективна робота, самостійна робота з самоперевіркою, прийом «різнокольорових капелюшків».
Дидактичне забезпечення. Девіз уроку, записаний на дошці, питання брейн-рингу, різнорівневі завдання на картках
Девіз уроку.
Щоб дійти до мети, треба перш за все йти.
Оноре де Бальзак
Етапи уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Організаційно-психологічна частина |
Мотивація діяльності учнів на уроці (евристична бесіда). Як досягти успіху? Це питання постає перед нами практично кожного дня. І як доречно буде вам у стінах рідної школи «озброїтися» не лише багажем теоретичних знань та практичних умінь, а й деякими рецептами досягнення успіху. Пропоную командам обрати по кольоровому капелюшку та ознайомитися з переліком запропонованих питань. Протягом уроку ви будете розмірковувати над ними, не забуваючи про головне питанням – як досягти успіху. |
Ознайомлюються із переліком запропонованих питань |
Актуалізація опорних знань. |
Брейн-ринг. Антична мудрість говорить: «Знання – це сила», на мою думку знання – це одна із сходинок до успіху. Зараз проведемо гру брейн-ринг, в ході якої дізнаємося на скільки міцні ваші знання з теми «Вектори». Команди відповідають по черзі. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. В разі неправильної відповіді на питання право виправити помилку мають члени іншої команди, якщо вони її помітили. Перемагає та команда, яка набере більшу кількість балів. |
Робота в групах. Клас об’єднано в дві рівнозначні групи (І,ІІ ряд) . Члени команд відповідають на запитання брейн-рингу. Правильні відповіді приносять команді бали. Якщо на запитання команда дала неправильну відповідь, то право виправити помилку мають члени іншої команди, яка, таким чином, може заробити бали для своєї команди (причому таке право надається лише тоді, коли команда помітила помилку суперників) Капітани вносять бали до оцінювальної карти |
Мотивація навчальної діяльності. |
Досягти успіху можна тільки тоді, коли є певна мета. Сформулюйте будь-ласка мету нашого уроку. ( Метою нашого уроку є вдосконалення вмінь та навичок з теми «Вектори на площині».) |
|
Відпрацювання вмінь |
Розвяжіть усно вправи, відповіді запишіть у зошит. Самоперевірка.
|
Усні вправи
|
Практичне використання вивченого матеріалу |
Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх. ( Генрі Форд,американський підприємець)
Удосконалення вмінь використовувати набуті знання до розв’язування задач. |
Колективне розвязування вправ
|
Фізкульт хвилинка |
|
1. Вправа для очей2. Комплекс (сидячи за партою).І.п. – руки за головою, голова и лікті опущені. 1-2 - піднімаючи голову, розвести лікті, прогнутися - вдих, 3-4 - розслабляючи м’язи прийняти. І.п. - видих. Варіант: 1-2 - піднімаючи голову, руки догори, прогнутися - вдих, 3-4 – розслабляючи м’язи, повернутися в і.п. - видих. Прогинаючись в грудній и поясничній части тулуба , голову назад не нахилять; піднімаючи руки догори, прогнутися. І.п. – руки до плечей, лікті опущені.
1-2 - поворот тулуба вліво, руки догори, потягнутися - вдих, 3-4 - і.п. - видих, 5-8 - те ж з поворотом вправо. При поворотах ноги з місця не здвигати, назад не відхилятися.
|
Закріплення вивченого матеріалу. |
Щоб кожен міг з упевненістю сказати, що він досяг успіху, необхідно самостійно виконати практичне завдання. Адже китайська мудрість проголошує: «Покажи мені – і запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся…» В завданні ви повинні розшифрувати прізвища науковців, що досліджували явища за допомогою векторів. У кожного з вас на столі є листочки з завданнями. Перша таблиця з ключем до завдання. У другій таблиці перший рядок означає номер вашої задачі, вибираєте з першої таблиці букву, відповідну відповіді задачі, цю букву поставте під номером вашого рівня. Виконайте різнорівневі завдання та здійсніть самооцінку за вказаними критеріями. Бажаю всім досягти успіху. |
Індивідуальна робота. Учні працюють з різнорівневими завданнями (картки – Завдання І групі, Завдання ІІ групі ).
Додаток (Завдання для І, ІІ групи)
Самооцінювання: учні самостійно оцінюють виконання завдань, капітани вносять бали до оцінювальної картки |
Домашнє завдання. |
Підготуватися до контрольної роботи. Повторити §21-27, Г.В.Апостолова Геометрія 9 Розв’язати № 1-5 стор. 180 |
Записують домашнє завдання. |
Підсумок уроку. |
Прийом «різнокольорових капелюшків». Саме час повернутися до початку уроку – до мети, яку ми перед собою ставили. Поміркуйте, чи досягли ви її. Чи відтворили знання про вектори.
Крім того, треба дати відповідь на запитання: «Що допомагало нам досягти успіху?» Уміння аналізувати є дуже важливим у насичений інформацією час. Людина, яка вміє аналізувати завжди знайде вихід з будь-якої ситуації та буде успішною. Приготуйте картки з орієнтовними запитаннями для аналізу методом «різнокольорових капелюшків». У вас є 1 хв. для обговорення відповідей.
Думаю, що уміння аналізувати ситуації ще не раз стане вам у нагоді. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв’язування все нових завдань та проблем. Наприкінці уроку я хочу одягнути жовтий капелюшок – кольору сонця та оптимізму. Учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорога до успіху буде для вас відкрита. І завжди пам’ятайте слова Оноре де Бальзака: «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти». А на згадку про наш урок я вам хочу подарувати буклети «Будь успішним» |
Капітани підбивають підсумки (оголошують оцінки отримані членами своєї команди), представники від кожної групи дають відповіді на запитання. Червоний капелюшок:
Синій капелюшок:
|