Розв’язування задач. Складені задачі: задачі із зайвими числовими даними або з недостачею даних.

Про матеріал
Тип уроку: уявна подорож, засвоєння умінь та навичок. Розвивати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження суми та збільшення на кілька одиниць; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, математичне мовлення, комунікативні навички, формувати пізнавальні інтереси; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися і дізнаватися щось нове. Обладнання: зошит №2 -2019р О.Корчевська, М.Козак, підручник Математика О.Корчевська, М.Козак 2019р) , сигнальні картки із смайликами
Перегляд файлу

Математика. 1 клас

Тема. Розв’язування задач. Складені задачі: задачі із зайвими числовими даними або з недостачею даних.

Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження суми та збільшення на кілька одиниць; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, математичне мовлення, комунікативні навички, формувати пізнавальні інтереси; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися і дізнаватися щось нове.

Обладнання: зошит №2 -2019р О.Корчевська, М.Козак, підручник Математика О.Корчевська, М.Козак 2019р) , сигнальні картки із смайликами

Тип уроку: уявна подорож, засвоєння умінь та навичок

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

           Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернемось до гостей

І привітаємось: «Добрий день!»

ІІ. Очікування. Повідомлення теми і мети уроку

1.На дошці запис: « Думай, пробуй, твори!»

-  До кого це звернення? Що ці слова вам пояснюють?

- Діти, сьогодні  ми з вами уявно вирушимо у подорож вулицями математичного міста. Узагальнимо прийоми письмового додавання і віднімання числа3; удосконалимо вміння розв’язувати задачі на збільшення або зменшення на кілька одиниць, дізнаємось про нові незвичні задачі, а головне – вчитися логічно мислити

і правильно виконувати записи в зошиті.

2.Саморефлексія

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Чого хочете навчитися, що дізнатися, що найбільше цікавить? (Хочу навчитися.. Я дізнатися..)

- В кінці уроку ми повинні досягти УСПІХУ!

-  То ж рушаймо !

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Каліграфічна хвилинка. Закріплення математичних навиків. Зошит №2 -2019р (О.Корчевська, М.Козак)

Зошити свої ми відкриваємо

І під нахилом тримаємо.

Сидимо рівненько, не нахиляємося,

   Я впевнена: ви всі стараєтесь!.

  • Перша вулиця Математичного міста – вулиця Каліграфії цифр. Ми закріпимо написання цифр за допомогою виразів. З кожної рівності на додавання потрібно скласти дві рівності на віднімання. (ст.8 №1)

Перший вираз учні виконують колективно. Другий і третій вираз  в групах по одному в кожному. Перевіряємо читаючи записані вирази.

  • Яке правило ми використали виконуючи це завдання ? (з одного прикладу на додавання можна скласти два приклади на віднімання)

2.Усні обчислення

- Наступна вулиця Країни Математики вимагає навиків усного обчислення. Потрібно обчислити  ланцюжки прикладів. Усно знайшовши відповідь, його записати. А відповідь попереднього прикладу буде першим числом наступного прикладу. Завдання №2 ст.8 зошита.

Останнє число кожного ланцюжка перевіряємо разом.(відповідь повинна співпасти)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Зараз ми з вами дійшли до перехрестя вулиці Задачі. Якщо ми повернемо на одну із них, нам зустрінеться задача із фігурною дужкою і знаком запитання після неї. Як називається такий від задачі? (на знаходження суми)

- Давайте виконаємо таку задачу в зошиті на с.8 №3

- Прочитайте задачу. Розгляньте короткий запис задачі та її схему.

- Що означає число 4 в задачі? Число 2?

- Прочитайте ще раз запитання задачі.

- Яку дію потрібно вибрати? Обґрунтуйте вибір дії.

Запишіть розв’язання і відповідь задачі.  (4+2=6 (л))

  • Щоб звернути нам ще на іншу вулицю Задачі, нам потрібно відпочити.

V. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки в боки,

І зробіть чотири кроки.

Плесніть, діти, у долоні –

Спритні в мам синки та доні.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов нам спочивать!

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі!

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата – скоки-скоки!

Десять, дев’ять, вісім, сім –

До роботи час усім.

 

 VІ. Вивчення нового матеріалу

  • Відпочиваючи ми з вами повернули на вулицю незвичних задач. А що в них незвичного ми дізнаємось коли прочитаємо одну із них в підручнику с.68 № 3 (Математика О.Корчевська, М.Козак -2019р)

Діти знайомляться із змістом задачі та обговорюючи дають відповідь на запитання завдання.

  • Яке із числових даних є зайвим? Обґрунтуйте свою відповідь.
  • Як називається такий тип задачі? (задача із зайвими даними)
  • Давайте складемо правильну умову задачі?
  • На цій вулиці живуть ще один тип задач. Прочитайте задачу №4 в підручнику.

Діти читають задачу, аналізують по запитаннях, приходять до висновку, що це задача з недостатніми даними.

Складають правильну умову задачі і усно її розв’язують.

Фізхвилинка

 

VІ.  Закріплення нового матеріалу

  1. - Що нового дізнались, чому навчились? Робота в зошиті
  •  Давайте прочитаємо таку задачу. Зошит Ст.8 №4
  • Хто зривав яблука?
  • Що означає число 4? (зірвав Олег яблук)
  • Що означає число 3? (на 3 яблука більше  зірвав Назар)
  • Погляньте на умову задачі. Як називається такий тип задачі, в якому сказано на 3 одиниці більше або на кілька одиниць менше? (На збільшення або на зменшення на кілька одиниць)
  • Прочитайте запитання задачі. Чи можемо ми дати відповідь на запитання задачі? Чому? ( мова в задачі йшла про Олега і Назара, а запитується про Вітю.
  • Про Вітю в умові задачі нічого не говорилося, тому розв’язати задачу ми не можемо) Це задача із зайвим даним.
  • Складіть правильно запитання задачі. (Скільки яблук зірвав Назар?)
  • Давайте виправимо запитання в зошиті і розв’яжемо задачу на збільшення на кілька одиниць. (4+3=7 (ябл.))
  1. Робота з підручником. с.68 № 3 (Математика О.Корчевська, М.Козак -2019р)
  • На цій вулиці є ще один будинок із незвичною задачею.

Діти читають умову завдання, Аналізують запитання до задачі та приходять до висновку «Це задача з недостатніми даними»

VІ. Підсумок уроку

  • Сьогодні подорож вулицями містечка Математики підходить до кінця.

Технологія «Мікрофон»

- Вам сподобався урок?     

- Що було цікавим?
- Чи здійснились ваші сподівання?

Самооцінка.

 -Проаналізуйте свій внесок в урок (як ти працював) , покажіть сигнальну картку із зображенями смайлика 

МОЛОДЦІ! 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 січня 2019
Переглядів
4792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку