Тема. Попереднє і наступне число. Порівняння предметів
Мета: закріпити вміння учнів складати і розв’язувати приклади на основі предметних малюнків чи навколишніх предметів, розширити поняття «попереднє, наступне число», формувати спостережливість, уважність, самостійність.
Обладнання: приклади для порівняння, Дюймовочка, картки із знаками арифметичних дій, розмальовки - нагороди.
Тип уроку: комбінований урок
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Привітання
- Продзвенів уже дзвінок
Починається урок!
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
2. Перевірка готовності до уроку
- Всі готові до уроку? Чи лежать у вас на партах підручник, зошит, лінійка, олівець, ручка, кольорові олівці?
3.Представлення
— Мене звати Вікторія Вікторівна і сьогодні урок математики у вас проведу я.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Усний рахунок
Три веселі киці Грались на травиці. Песик теж до них прибіг. Скільки котиків усіх?(3)
|
По доріжці у садочку |
2.Вправа «Порівняй».
- Діти, погляньте на дошку. Ви бачите різні числа та приклади. Вашим завданням буде порівняти дані числа та поставити знак «>», «<», або «=». Тому давайте з вами разом порівняємо їх.
а) 3 > 2 1 < 3 3 = 3
- Яке число більше 3 чи 2? То який знак нам потрібно поставити?
- А яке число менше 1 чи 3? Який нам знак потрібно поставити?
- А який знак ми поставимо між трійками?
б) 2 + 1 = 3 1 + 1 = 2
3 — 2 = 1 3 — 1 = 2
- Погляньте на перший приклад. Скільки буде 2+1? Тож який ми знак поставимо?
- Тепер давайте порівняємо наступний приклад.
- Тепер нам потрібно розв’язати приклад з відніманням. Скільки буде 3-2? Який ми знак поставимо?
- І останній приклад. Скільки буде 3-1? Який знак ми поставимо?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети
ІV.Ознайомлення з новим матеріалом
1.Робота за підручником (с. 23).
Вправа 1
Вправа 2
- Чи знаєте ви, хто такі сусіди? (Відповіді учнів).
- Числа також мають сусідів. Як ви думаєте, які числа будуть сусідами числа 2? (Відповіді учнів).
Число 1 — попереднє число до числа 2, тому що воно передує числу 1, тобто при лічбі воно йде першим, а число 3 наступає після числа 2, бо утворилося тоді, коли ми до числа 2 додали число 1, воно є наступним до числа 2.
2. Фізкультхвилинка.
- Діти, встали. Ви мабуть вже втомилися, тож давайте відпочинемо.
Виростем великими (діти стають на пальці ніг, руки вгору).
Яблук нарвемо ( імітують зривання яблук обома руками).
В кошики великі (розводять руки в сторони).
Ми їх складемо ( присідають, імітуючи складання яблук).
3. Робота в друкованих зошитах.
— Відкрийте зошити на сторінці 1і 6.
Вправа 1
- Погляньте на перше завдання. Погляньте на малюнок
Вправа 2
1 _ 3 _ 2 3 1 2 _
Вправа 3
3 _ 1 = 2 3 _ 2 = 1 1 _ 2 = 3
4. Пальчикова гімнастика
- "Півник"
Півник наш раптом прокинувся,
- Долоня вгору, вказівний палець спирається на великий, інші розставлені вгору.
Прямо до сонця повернувся.
- Повертати кистю руки в різні боки.
Кукурікнув раз, два, три!
- Розводити і зводити вказівний і великий палець.
Ти сьогодні не проспи.
5. Продовження роботи в друкованих зошитах
Вправа 4
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Навпаки» (підручник, с. 23, впр. 3).
- Якщо стіл вищий, ніж стілець, то стілець ...
- Якщо струмок вужчий, ніж ріка, то ріка...
- Якщо зошит тонший, ніж книжка, то книжка...
- Якщо змія довша від черв’яка, то черв’як...
- Якщо Земля більша від Місяця, то Місяць...
2. Робота в зошиті з друкованою основою (ст. 16)
Вправа 5
- Діти, давайте зараз з вами напишемо числа, які ви вже раніше вивчали.
V. Підсумок уроку.
1. Підсумкова бесіда
- Що нового дізналися на уроці?
- Як ви розумієте вислів «попереднє», «наступне» число?
- Подумайте і скажіть, які сусіди у числа 1?
2. Нагородження
- Ви сьогодні дуже гарно попрацювали, тому я хочу вам подарувати ось такі розмальовки.
3. Прощання
- Встали, підрівнялися.
- До побачення!