Урок математики 1 клас.
Тема: Числа 11 - 20. Лічба від 10 до 20. «Сусіди числа». Порівняння чисел в межах 20. Збільшення, зменшення чисел другого десятка на 1. Розв’язування задач.
Мета:
- дидактична: формувати математичну компетентність учнів у лічбі в межах 20, у порівнянні чисел другого десятка, при розв’язуванні задач;
- розвивальна: удосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення, пам’ять, увагу;
- виховна: сприяти вихованню інтересу до математики, формувати вміння працювати в парах, досягати спільної мети, прагнення допомогти товаришу по парті.
Інтерактивні вправи: «Робота в парі», «Мікрофон», «Зроби висновок», постановка проблеми.
Навчальні ігри: «Купи цукерку», «Істинне - хибне», «Хто швидше».
Обладнання: демонстративно – ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, таблиця.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
Етап уроку |
Зміст уроку |
Коментар |
І.Організація класу. Мотивація навчання. |
Пролунав уже дзвінок, Починаємо урок. Працюватимем старанно, Щоб почуть наприкінці, Що у нашім дружнім класі Діти – просто молодці. |
Вчитель, по бажанню допомагають діти |
ІІ.Актуалізація опорних знань. |
1. Повідомлення теми і мети (ознайомлення з планом уроку). - Сьогодні на уроці нас чекають цікаві ігри, складні завдання, зустрінемося з проблемою, обов’язково її розв’яжемо, зробимо висновки. 2. Гра «Подорож по країні Математика. Острів «Числа другого десятка».
-Щоб дізнатися, куди ми будемо здійснювати подорож, потрібно визначити напрямок. 3. Гра «Хто швидше». Самостійна робота (робота в парах). Для цього потрібно розв*язати приклади у парах (на картках). Виходимо на проблему (Приклади виду 11- 1 таких ще не розв*язували тому, що не вивчали такі числа). Отже, щоб знайти значення такого виразу, треба знати, як утворюються числа другого десятка. Тому наш шлях буде спрямований на острів «Числа другого десятка». Вправа «Мікрофон» Що ви очікуєте від цього уроку? |
План уроку З’являється на дошці у вигляді карток- знаків.
Колективно, у зошитах і на дошці.
Вправа «Мікрофон» |
Фізкультхвилинка. |
Прокинулись ведмедики, До сонця повернулись, Присіли три рази, А потім підстрибнули, Повільно походили, Зарядку закінчили. |
Всі учні разом виконують вправи. |
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. |
-На цьому уроці ми навчимося утворювати числа другого десятка, читати , записувати, порівнювати їх, розв*язувати задачі. Як утворити такі числа? Ваші пропозиції.
Роздатковий матеріал. 5. Вправа «Зроби висновок». _ Як утворюються числа другого десятка? -А як їх записати? |
Вчитель
Всі бажаючі висловлюють свої пропозиції. Діалог: вчитель – учень.
Фронтальна робота. Вчитель називає число(12,17,14,…) |
ІV.Первинне закріплення нового матеріалу. |
1.Робота з підручником. а) (с.88 № 1,2) а) № 4 (порівняння чисел другого десятка; картки). 2). Робота над задачами. * В лісову школу на урок Прилетіло десять сорок Та ще вісім шишкарів. Скільки всього стало школярів? *Десять курчаток під калиною в садку Задрімали в холодку. П*ять ще до них прийшло. Скільки стало їх всього? * Є в зайчихи 12 малят Неслухняних зайченят. На обід їх мати жде, Два прийшло, а скільки ще йде? *2 десятка яєць курочка знесла Одне яйце покотилося і розбилося. Скільки цілих яєць у курочки лишилося? (+ + - -) ( 18 15 10 19) 3). Гра « Купи цукерку» (за допомогою копійок різної вартості утворюють певну суму; 15к., 18к.,12к., 19.к.,8к.) 4). Гра «Істинне - хибне». *10 та 4 – чотирнадцять. *15 більше від 13. *14 і 13 сусіди числа 15. *17 збільшити на 1 буде 16. *16 більше, ніж 15 на 1. |
Запис у зошиті.
Робота в парах.
Завдання читає вчитель; фронтально.
За правильно утворену суму діти отримують цукерки. Діти виконують відповідні вправи. |
Додотково |
Гра «Числовий ланцюжок» На таблиці розміщені числа другого десятку. Діти в швидкому темпі знаходять, називають і показують числа в порядку зростання або спадання. |
|
V. Підсумок |
Гра «Мікрофон» «Сьогодні на уроці …»
|
|
Розв*яжи Розв*яжи Розв*яжи
8+2= 10-5= 6+3= 4+4= 5+3= 9+1=
10-3= 8-4= 9-4= 5-3= 9-8= 7-3=
7+2= 6+2= 7+1= 6+4= 1+7= 8+2=
4+3= 12-2= 6-3= 12-2= 9-2= 12-2=
Порівняй Порівняй Порівняй
10 15 11 10 10 15 11 10 10 15 11 10
15 19 20 10 15 19 20 10 15 19 20 10
10 6 19 5 10 6 19 5 10 6 19 5
Розв*яжи Розв*яжи Розв*яжи
8+2= 10-5= 6+3= 4+4= 5+3= 9+1=
10-3= 8-4= 9-4= 5-3= 9-8= 7-3=
7+2= 6+2= 7+1= 6+4= 1+7= 8+2=
4+3= 12-2= 6-3= 12-2= 9-2= 12-2=
Порівняй Порівняй Порівняй
10 15 11 10 10 15 11 10 10 15 11 10
15 19 20 10 15 19 20 10 15 19 20 10
10 6 19 5 10 6 19 5 10 6 19 5
Розв*яжи Розв*яжи Розв*яжи
8+2= 10-5= 6+3= 4+4= 5+3= 9+1=
10-3= 8-4= 9-4= 5-3= 9-8= 7-3=
7+2= 6+2= 7+1= 6+4= 1+7= 8+2=
4+3= 12-2= 6-3= 12-2= 9-2= 12-2=
10 15 11 10 10 15 11 10 10 15 11 10
15 19 20 10 15 19 20 10 15 19 20 10
10 6 19 5 10 6 19 5 10 6 19 5
Розв*яжи Розв*яжи Розв*яжи
8+2= 10-5= 6+3= 4+4= 5+3= 9+1=
10-3= 8-4= 9-4= 5-3= 9-8= 7-3=
7+2= 6+2= 7+1= 6+4= 1+7= 8+2=
4+3= 12-2= 6-3= 12-2= 9-2= 12-2=
Порівняй Порівняй Порівняй
10 15 11 10 10 15 11 10 10 15 11 10
15 19 20 10 15 19 20 10 15 19 20 10
10 6 19 5 10 6 19 5 10 6 19 5