Конспект уроку - мандрівки " Рекорди України" до теми "Натуральні числа та дії з ними."

Про матеріал

Матеріал допоможе узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа», закріпити уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв'язування різноманітних вправ та задач; розв'язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій;розв'язувати текстові задачі арифметичним способом; спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом,

розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, сприяти розвитку обчислювальних навичок учнів, формувати ключові компетентності (спілкування державною мовою, математична , громадянська, екологічна, обізнаність і самовираження у сфері культури)

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з теми

«Розв’язування  задач  та вправ на  всі  дії  з  натуральними  числами»

 

 

 

 

 

 

 


Тема. Розв’язування задач  та вправ на  всі  дії  з  натуральними  числами.

Мета

навчальна:  узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа», закріпити уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ та задач; розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій;розв’язувати текстові задачі арифметичним способом; спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом.

розвивальна: розвивати логічне мислення,  увагу, пам’ять, сприяти розвитку  обчислювальних навичок учнів, формувати   ключові компетентності (спілкування  державною  мовою, математична , громадянська, екологічна, обізнаність  і  самовираження  у  сфері  культури)

виховна: виховувати самостійність, наполегливість, вміння працювати в колективі, взаємодовіру, культуру математичної мови і записів,прищеплювати учням інтерес до вивчення математики.

Обладнання та програмне забезпечення: інтерактивна дошка, презентація, схема до задачі.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок-подорож.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Учитель.Сьогодні  останній урок з розділу «Натуральні числа». Цю тему ми вивчали протягом майже цілого першого семестру. І на сьогоднішньому уроці нам потрібно закріпити уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ та задач

Попереду вас очікують цікаві факти ,  використовуючи знання набуті на уроках математики. Під час  уроку потрібно виконувати  такі правила. Увага на  екран.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Сьогоднішній  урок  ми проведемо незвично. Про  що  ми  ще  поговоримо   окрім  розв᾽язування  математичних  завдань,  ми  дізнаємось, розгадавши  кросворд.

Робота  в  парах               Кросворд

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

1. Рівність,  що містить  невідоме                                                                                                                   2.Закон  множення,  що  записується   ав=ва                                                                                  3.Результат  множення .                                                                                                                               4. Числовий  коефіцієнт  виразу   авс                                                                                                         5. Значення  невідомого,  при  якому  рівняння  перетворюється  в  правильну  рівність.                                                                                                               6.Корінь  рівняння  120:х=12                                                                                                                          7. 300:100=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти  отримують  слово « Рекорди»

ІІІ. Застосування знань, вмінь, навичок

Учитель. Отже  сьогодні  ми  поговоримо  про  рекорди  українців  та  на  Україні. А  усі  світові  рекорди  записані  до  Книги  рекордів  Гіннеса. Вперше  знамениту книгу опубліковали у 1955 році на замовлення  ірландської  броварні “Гіннес”.

Сьогодні ця книга видається практично у 100 країнах світу та перекладається 37 мовами. “Книга рекордів Гіннесса” має найбільший наклад з усіх книг, захищених авторським правом. Тільки Біблія  і Коран мають більше примірників.

Дуб-старожил росте в урочищі "Юзефинська дача", що поблизу села Глинне, майже на кордоні з Білоруссю. Його називають "деревом князя Ігоря", бо він ріс, коли на Поліссі дружина князя збирала данину. Чим  же особливий такий  дуб? Про  це  ми  здогадаємось,  розв᾽язавши наступні завдання:                                                                                                         

Задача 1. І  дня  екологічної  акції   учні  школи  посадили  250  дерев ,  другого  дня – у  3  рази більше, як  першого,  а  3 дня – на 390  менше,  як  другого.  Скільки  дерев  посадили  учні  школи  за  3  дні?  ( 1360)

Задача 2. 1  дерево освіжає  повітря ,  як  10  кондиціонеорів.  Скільки кондиціонерів  замінять  2  дерева? (20)

Діти  отримують  відповіді  1360  та  20 . Отже, найстаріше дерево України — 1360-річний дуб — росте на Рокитнівщині,  що  на  Рівненщині. Понад восьмиметровий  стовбур дуба ледве  обхоплюють  п'ятеро людей, а у висоту дерево — 20 метрів

http://rivne.travel/img2/20161127183849.jpg

Причому, чим більше дерево, чим  воно  старіше, тим  потужніше  впливає на людину.  Біоенергетики  стверджують, що дуб заряджає  людину активною енергією, заспокоює душу. Прогулянки по діброві нормалізують кров'яний тиск, роботу серця і нервової  системи.,  забезпечують  нас  силою  та  здоров᾽ям.

Якщо  ми будемо проводити багато  часу  в  лісі,  займатися  спортом,  ми досягнемо  таких  вершин  як  Сергій  Бубка. Хто  ж він такий?. Сергій Бубка занесений до Книги рекордів Гіннеса як володар найбільшої кількості світових досягнень. Які ж  його  досягнення? Ми  дізнаємось,  виконавши  наступні  рівняння.  Діти  виконують  рівняння  по  рівнях:

1000:(х-515)=10    (615)                                     280:х=8  ( 35)

690:(х-500)=6

Розв᾽язки рівнянь  розповідають  нам  про  Сергія  Бубку.

На рахунку Сергія Бубки 35 світових рекордів. Його рекорди 6м 15см  у закритих приміщеннях і 6м 14см   у відкритому секторі до сьогоднішнього дня ніхто не перестрибнув.

 

Сергій Бубка першим в історії стрибків з жердиною подолав шестиметрову висоту . А всього за свою спортивну кар'єру  вище шести метрів він перелітав 44 рази.

Бубка Сергій Назарович (спортсмен)

Про  Сергія  Бубку написано  багато  книг. Діти,  а  яка  книга найпопулярніша  в  Україні? Звичайно,  це «Кобзар» Тараса  Шевченка. Багато видавництв  випускало цю  книгу,  а  ось український майстр Микола Сядристий створив  унікальну книжку «  Кобзар».  В  чому ж  її  унікальність? Про  це  ми  дізнаємось,  виконавши  наступні  завдання.

Задача1. З полиці  взяли  6  книг,  а  поставили  19.  Тоді  на  полиці  стало 25  книг.Скільки  книг  стояло  на  полиці  спочатку?

Задача 2. Для  того,  щоб  учні  краще  знали    історію  свого  народу, до  школи  завезли кілька  Кобзарів   по  85  грн. за  одиницю та  10 енциклопедій  по  90  грн. за  кожну.  За  всю  покупку  заплатили  1580  грн. Скільки Кобзарів     привезли  до  школи? ( Діти отримують  значення  8 ,  саме 8 рядочків віршів  на  кожній сторінці  мініатюрного  « Кобзаря»).

Найменша у світі книга має назву «Кобзар» Т. Шевченка. Її площа —                        0.6 кв. мм.. Виготовлена вона з пелюсток безсмертника: обкладинка із портретом Т.Шевченка та зображенням хати, де він народився і  в  ньому 12 сторінок, на  кожній  сторінці записано  8  рядочків  творів  Шевченка, зшита павутинкою. Сторінки настільки тонкі, що перегортати їх можна лише кінчиком загостреної людської волосинки.
syadrustui-kobzar 

ІV.  Фізкультхвилинка.«Знайди  помилку»

Перевіряємо  правильність виконання  завдань.  При  правильному  виконанні – присідаємо,  якщо ж  неправильно - плескаємо  в  долоні  і тупаємо  ногами.

100:10=10

8 ∙ 10 = 80           

9 ∙ 100 =90  

700 : 10    =7  

600 : 100 =6

296 ∙ 0 = 296           

189 ∙ 1 = 189

673:653 =1

254 ∙ 100 = 2540             

Вчитель.   Діти,  ви  чатаєте  твори  Шевченка?  А  як  довго  ви  можете  читати  не  відриваючись?   А  ось  студенти та викладачі Острозької академії потрапили  в Книгу рекордів Гіннеса за найдовше безперервне читання поетичних творів  Шевченка.

Скільки  ж  часу   вони  робили  це  ми  дізнаємось.  Виконавши  наступну  вправу.Знайти  значення  виразу

16х-5х+9х+56   якщо  х=20  ( 456  діб)

3х-41    якщо  х=20  (  19  діб)

Протягом 19-ти діб студенти та викладачі Острозької академії читали “Кобзар” Шевченка, а це 11 250 творів. За 456 годин (19 діб) приблизно три тисячі учасників перечитали книгу 45 разів.

https://uain.press/_uploads/2017/11/2_b-e1510209830823.jpg

Логічні  вправи.

 Діти, ми  дізнались ,  що  студенти та викладачі Острозької академії читали “Кобзар” Шевченка 19 діб,  а  давайте  пригадаємо  скільки  годин  триває  доба?  (відповіді  учнів).

Увага,  завдання.  Опівночі  йшов  дощ.  Чи  можна  сподіватися  на  сонячну  погоду  через  48  год.?

Діти,  скажіть ,  а  які  найкращі  бали  можна  отримати  в  школі? Правильно  - це  10,11  та  12

Давайте,  діти ми  за  допомогою п᾽яти  двійок  і  знаків  арифметичеих  дій запишемо  числа 10; 11 ; 12.
10 =
11 =
12 =

Відповідь.

22:2-2:2=10

22:2+2-2=11

2*2*2+2+2=12

Розповідь  вчителя . Молодці. Повернемося  до  наших  рекордів. Книгу  «Кобзар»   Тараса  Шевченка ,  про  яку  ми  говорили на  сьогоднішньому  уроці,  перекладено  різними  мовами і  її  читають  в  усіх  куточках  світу. А  чи  можете  ви  читати  книги  іншими  мовами?  Серед  нас,  українців, на  Волині,  жив український  історик, письменник, перекладач, один із засновників   Української   академії наук, жертва сталінського терору Агатангел Юхимович Кримський,  який  народився 15 січня 1871 року у Володимирі-Волинському на території Волинської області. В чому ж  полягала  його  особливість?  Про  це  ми  дізнаємось  виконавши  наступне  завдання.

Творче  завдання.

Скласти умову задачі до схеми та  розв᾽язати  її.

                  В                        АВ=ВС    АС=20м.

                             Р=140 см.  АВ-?  ВС-?

 

 

      А        20м         С            

Діти  отримують  значення 60. Саме  такою  кількістю  мов  володів  наш  земляк. Ім'я Агатангела  Кримського в Україні  відомо  небагатьом. Тим часом  наш співвітчизник входить в число найвидатніших лінгвістів у всьому  світі. Володіючи більш  ніж 60 мовами, енциклопедист в кожному з обраних наукових напрямків  освоював  величезний  обсяг  знань.

І  ви усі,  якщо будете наполегливо працювати  та  здобувати  знання, обов᾽язково  опануєте іноземні мови і  досягнете  певних  вершин.

V. Підсумок уроку. Оцінювання . Рефлексія.

Учитель.Закінчується наш  урок. Чи сподобався   він вам?  Діти.  я пропоную вам продовжити одне з речень.

  •              мені сподобалось….
  •              мені не сподобалось…
  •              я найкраще запам’ятав…
  •              я не зрозумів завдання…
  •               я б  запропонував таке завдання

VІ. Домашнє завдання

Повторити  матеріал  підручника 

вис. рівень Скласти  і  розв᾽язати  задачу  № 567
                                   дост. Рівень № 539
                                   сер. рівень  № 489

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Решетило Анна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
16 березня 2023
Переглядів
234
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку