Гра «Знайди помилку». Чи правильно виконано в рівнянні перенесення доданків з однієї частини в іншу : а) 5х – 16 = 14; г) 7(х + 2) = -14; 5х = 14 + 16. 7х + 14 = -14; б) 8у = 10 + 3у; 7х = 14 – 14. 8у + 3у = 10. д) 8у = 2(5 – у); в) 24х-16=8+12х; 8у = 10 – у; 24х – 12х = 8 – 16. 8у + у = 10; 9у = 10.
Розв'язання рівняння:г) – 5∙(3х + 1) – 11 = – 16. -5 · (3х+ 1) -11 = -16; 1) -15х – 5 – 11 = -16; 2) -15х – 16 = -16; 3) -15х = 0; 4) х = 0. 5) Звернемо увагу на перехід від кроку 3) до кроку 4). Звісно, що учні запропонують перенести -16 з лівої частини у праву із протилежним знаком, тоді в правій частині будемо мати -16 + 16 = 0.
Розв'язання рівняння. Позбутися знаменників (якщо вони є),розкрити дужки (якщо вони є) перенеси доданки, щоб відомі знаходились в одній частині, а невідомі — в іншій, змінюючи знаки на протилежнізвести подібні доданки,звести рівняння до виглядуах = bзнайти корені рівняння Пам’ятай алгоритм розв’язання лінійного рівняння з однією змінноюлі
Приклади1. 2х-5=17,2. 2(х-1)=2х-2,3. 2х+5=2х+3,12х=17+5,2х-2 = 2х-2,2х-2х=3-5,22х=22,2х-2х=-2+2,0х=-23х=22:2,0х=0,х=-2:0,4х=11.х –будь-яке число. Коренів не має 5 Рівняння має один корінь. Безліч коренівділить на 0 не можна. Відповідь: х=11 Відповідь: безліч коренів. Відповідь: коренів не має