17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Розв’язування задач з теми "Крохмаль та целюлоза"

Про матеріал

Розв'язування задач з теми "Крохмаль та целюлоза". Урок дозволить закріпити знання учнів про властивості крохмалю та целюлози; розвивати навички розв'язування розрахункових задач, на прикладі властивостей крохмалю та целюлози; показати практичну значущість набутих знань.

Перегляд файлу

Тема. Розв’язування задач.

Мета уроку:

Навчальна. Закріпити знання учнів про властивості крохмалю та целюлози; розвивати навички розв’язування розрахункових задач, на прикладі властивостей крохмалю та целюлози; показати практичну значущість набутих знань.

Розвивальна. Розвивати в учнів інтерес до вивчення хімії, логічне мислення, вміння планувати свою діяльність, аналізувати і робити висновки;

Виховна. Виховувати повагу до думки інших, вміння висловлюватися, акуратність, спостережливість, самостійність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

IІІ. Розв’язування задач. Вправи та задачі ст. 190

5. Масова частка крохмалю в кукурудзяному зерні становить 70 %. Яку масу глюкози можна одержати з 4 кг кукурудзяного зерна? Рівняння реакції:

6Н10O5)n + nН2О → nС6Н12О6

Дано:

m(зерна) = 4 кг

w(6Н10О5)n) = 70 %

Розв’язання

M((C6H10O5)n)=(12·6+10+16·5)n=(72+10+80)n=162n г/моль

M(C6H12O6)=12·6+12+16·6=72+12+96=180 г/моль

;  

Відповідь: 3,1 кг.

m(С6H12О6) - ?

 

6. Обчисліть кількість молекул сахарози в 68,4 г сахарози.

Дано:

m12Н22О11) = 68,4 г

Розв’язання

; ;

M(C12H22O11)=12·12+22+16·11=144+22+176=342 г/моль

Відповідь: 1,204·1023 молекул.

N12Н22О11) - ?

 

7. Обчисліть масу суміші, що містить 0,25 моль глюкози, 0,1 моль сахарози і по 0,2 моль крохмалю та целюлози.

Дано:

n(C6H12O6) = 0,25 моль

n12Н22О11) = 0,1 моль

n(6Н10О5)n)=0,2 моль

n(6Н10О5)n)=0,2 моль

Розв’язання

M(C6H12O6)=12·6+12+16·6=72+12+96=180 г/моль

M(C12H22O11)=12·12+22+16·11=144+22+176=342 г/моль

M((C6H10O5)n)=(12·6+10+16·5)n=(72+10+80)n=162n г/моль

Відповідь: 79,2 кг.

m(сум.) - ?

8. Середнє дерево за добу в результаті фотосинтезу перетворює 0,025 м3 карбонV) оксиду на вуглеводи. Який об’єм кисню виділяється за 30 днів (н. у)?

Дано:

V(СО2) = 0,025 м3 = 25 л

t1 = 1 доба

t2 = 30 днів

Розв’язання

;  

Відповідь: 0,75 м3.

V22) - ?

 

9. Який об’єм кисню (н. у.) виділився під час фотосинтезу, якщо утворилося 8 моль крохмалю?

Дано:

n(C6H12O6) = 8 моль

Розв’язання

;  

Відповідь: 1,075 м3.

V2) - ?

 

11. Яка кількість речовини сахарози необхідна для приготування 171 г розчину з масовою часткою вуглеводу 20 %?

Дано:

m(розч.) = 171 г

w = 20 %

Розв’язання

M(C12H22O11)=12·12+22+16·11=144+22+176=342 г/моль

Відповідь: 0,1 моль.

n(C12H22O11) - ?

 

14. Обчисліть кількість речовини Карбону в суміші, що містить 0,6 моль глюкози та 1,4 моль сахарози.

 

 

IV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання

Виконати № 10, 12, 13 ст. 190.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Савчин М.М.)
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку