Розв'язування задач за допомогою квадратних рівнянь

Про матеріал
Розв'язування задач на рух, геометричного змісту, на спільну роботу. Приклад кожної задачі учні зустрічають у своєму повсякденному житті. Задачі геометричного змісту мають на меді дати можливість учням навчитися розв'язувати задачі і знаходити невідомі елементи у геометричних фігурах, таких як прямокутник, квадрат, ромб, трикутник і тд. При розв'язуванні задач учні удосконалюють свої знання з розв'язування квадратних рівнянь.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв’язування задач за допомогою квадратних рівнянь

Номер слайду 2

Пригадайте: як розв’язуються цілі раціональні рівняння? як розв’язуються дробові раціональні рівняння? Які рівняння називаються біквадратними? як розв’язуються біквадратні рівняння?

Номер слайду 3

Квадратне рівняння як математична модель прикладної задачі

Номер слайду 4

Ситуація: У зв’язку зі встановленням сучасного обладнання в кінотеатрі проводили ремонт глядацької зали, у якій кількість рядів мала стати більшою за кількість місць у ряді. До ремонту в залі було 396 місць, а після ремонту стало 300 місць. Під час ремонту прибрали2 ряди повністю та по 3 крісла в кожному ряді. Запитання: Скільки зараз рядів у глядацькій залі кінотеатру? Математична модель – це опис деякого реального процесу засобами математики.

Номер слайду 5

Математичне моделювання: Побудова математичної моделі1 Робота з математичною моделлю2 Складання відповіді до задачі в термінах її сюжету.33

Номер слайду 6

Перший етапх – змінна. Нехай у глядацькому залі – х рядів. Тоді в кожному ряді - 396𝑥 місць. Після ремонту стало (х-2) рядів по 300𝑥−2 місць у кожному ряду. Складаємо рівняння: 396𝑥−300𝑥−2=3   Математична модель

Номер слайду 7

Другий етап 396𝑥−300𝑥−2=3 ОДЗ: 𝑥≠0,  𝑥≠2396𝑥−300𝑥−2−3=0 396𝑥−2−300𝑥−3𝑥(𝑥−2)𝑥(𝑥−2)=0, 396𝑥−2−300𝑥−3𝑥𝑥−2=0,  −3𝑥2+102𝑥−792=0, |:(-3)𝑥2−34𝑥+264=0.  За теоремою Вієта: 𝑥1+𝑥2=34  𝑥1∙𝑥2=264 𝑥1=22, 𝑥2=12 Перевірка: 𝑥=22 – входить до ОДЗ 𝑥=12 - входить до ОДЗ 

Номер слайду 8

Третій етап (х-2)- кількість рядів після ремонтух=22 і х=12, то х-2=22-2=20 і х-2=12-2=1020 рядів або 10 рядів300𝑥−2 - кількість місць у рядіх=22 і х=12, то 300𝑥−2= 30022−2 = 30020=15 або 300𝑥−2 = 30012−2 = 30010=3015 місць або 30 місць 

Номер слайду 9

20 рядів по 15 місць або 10 рядів по 30 місць. Оскільки 10<30 – не задовольняє20>15 – задовольняє Відповідь: 20 рядів.

Номер слайду 10

Зверніть увагу! Побудова математичної моделі31 Робота з математичною моделлю42 Складання відповіді3

Номер слайду 11

Задачі на рух

Номер слайду 12

𝑠=𝑣𝑡 - закон руху𝑠- відстань, 𝑣- швидкість, 𝑡- час. Для знаходження відстані: 𝒔=𝒗𝒕Для знаходження швидкості: 𝒗=𝒔𝒕 Для знаходження часу: 𝒕=𝒔𝒗  

Номер слайду 13

Задача1: відстань від Черкас до Києва, що становить 180 км, автобус має проїхати зі сталою швидкістю за визначений розкладом час. Проте в Борисполі водій автобуса на 5 хв зробив незаплановану зупинку для пасажирів, які їхали до аеропорту. Тому, щоб прибути до Києва вчасно, після незапланованої зупинки водій збільшив швидкість на 10 км/год. З якою швидкістю мав їхати автобус за розкладом, якщо Бориспіль розташований на відстані 35 км від Києва?

Номер слайду 14

Розв’язування: Нехай х км/год – швидкість автобуса за розкладом Запланований час руху автобуса - 180𝑥 год.(180-35) км до Борисполя зі 𝑣=𝑥 км/год. Тоді, час витрачений на цю відстань - 180−35𝑥 год. Решту відстані - 𝑣=𝑥+10км/год за 35𝑥+10 год. Час 180𝑥 більший за час 180−35𝑥 + 35𝑥+10 на 5 хв, тобто на 112 год. 

Номер слайду 15

Складемо рівняння: 180𝑥=180−35𝑥+35𝑥+10+112 ОДЗ: 𝑥≠0,  𝑥≠−10180𝑥−180−35𝑥−35𝑥+10−112=0 180·12𝑥+10−145·12𝑥+10−35·12𝑥−𝑥(𝑥+10)12𝑥(𝑥+10)=0180·12𝑥+10−145·12𝑥+10−35·12𝑥−𝑥(𝑥+10)=0 𝑥2+10𝑥−4200=0 За теоремою Вієта: 𝑥1+𝑥2=−10 𝑥1·𝑥2=−4200 𝑥1=60,   𝑥2=−70  Перевірка:𝑥1=60  - входить до ОДЗ𝑥2=−70 – входить до ОДЗ  

Номер слайду 16

Складання відповіді до задачі: 𝑥1=60, або 𝑥2=−70 Значення 𝑥2=−70 – не задовольняє умову. Відповідь: х= 60 км/год. 

Номер слайду 17

Зверніть увагу! Для складання рівняння необхідно порівнювати величини одного й того самого найменування – відстань і відстанню, швидкість із швидкістю, час із часом, вартість із вартістю, кількість із кількістю.

Номер слайду 18

Задачі на спільну роботу

Номер слайду 19

A=pt, A – обсяг роботи, p-продуктивність праці, t-час роботи. Знаходження обсягу роботи: 𝐴=𝑝𝑡Знаходження продуктивності праці:𝑝=𝐴𝑡Знаходження часу роботи: t=𝐴𝑝 Якщо в умові задачі, не вказано обсяг роботи, то його приймають за 1

Номер слайду 20

Задача 2: Через 2 труби резервуар можна заповнити за 4 хв. Через першу трубу цей резервуар може заповнитися на 6 хв швидше, ніж через другу. За скільки хвилин заповниться цей резервуар, якщо працює одна перша труба?

Номер слайду 21

Нехай час заповнення через першу трубу – х хв. Тоді, час заповнення через другу трубу – (х+6)хв. Обсяг роботи – 1 Отже: 𝑝1=1𝑥 , 𝑝2=1𝑥+6 Обсяг роботи І труби - 4𝑥 Обсяг роботи ІІ труби 4𝑥+6 Складемо рівняння: 4𝑥+4𝑥+6=1 

Номер слайду 22

4𝑥+4𝑥+6=1 ОДЗ: 𝑥≠0,  𝑥≠−64𝑥+4𝑥+6−1=0 4𝑥+6+4𝑥−𝑥(𝑥+6)𝑥𝑥+6=0 4𝑥+6+4𝑥−𝑥(𝑥+6)=0𝑥2−2𝑥−24=0 За теоремою Вієта: 𝑥1+𝑥2=2 𝑥1·𝑥2=−24 𝑥1=6,  𝑥2=−4  Перевірка:𝑥1=6  - входить до ОДЗ 𝑥2=−4 – входить до ОДЗ 

Номер слайду 23

Одержали : х =6 або х=-4х=-4 – не задовольняє Відповідь: 6 хв.

Номер слайду 24

Задачі геометричного змісту

Номер слайду 25

Задача 3: Периметр прямокутника дорівнює 34 см, а його діагональ – 13 см. Знайдіть сторони прямокутника. Нехай х см – довжина однієї сторони. Р = 34 см. Р= 2(а+b)b= Р:2-а → 34:2-х=17-х(17-х)см – довжина другої сторони. За теоремою Піфагора: 𝑥2+(17−𝑥)2=132 

Номер слайду 26

𝑥2+(17−𝑥)2=132𝑥2+289−34𝑥+𝑥2−169=0 2𝑥2−34𝑥+120=0 𝑥2−17𝑥+60=0 За теоремою Вієта𝑥1+𝑥2=17 𝑥1·𝑥2=60 𝑥1=12,  𝑥2=5  

Номер слайду 27

х см – довжина однієї стороних = 12см або х =5см. Якщо х = 12, то довжина однієї сторони – 12см, а довжина другої (17- х )= 17-12=5 (см)Якщо х = 5, то довжина однієї сторони – 5см, а довжина другої (17- х )= 17-5=12(см)Відповідь: 5см і 12 см.

Номер слайду 28

Зверніть увагу! Якщо треба знайти пару чисел a і b, то таких пар може бути дві : a і b та b і а Якщо за умовою задачі не важливо, у якому порядку подавати знайдені числа, то із двох можливих пар чисел у відповідь записують лише одну: або a і b або b і а

Номер слайду 29

Розв’язання задач за підручником

Номер слайду 30

Підсумки уроку: Продовжить речення: Математичне моделювання- це …Етапи математичного моделювання

Номер слайду 31

Бажаю успіхів!

pptx
Пов’язані теми
Алгебра, Презентації
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку