Розвиток дрібної моторики за допомогою використання Су-Джок терапії

Про матеріал
Останнім часом спостерігається зростання числа дітей, що мають порушення загальної, дрібної моторики; пізнавального, мовленнєвого розвитку та емоційно-вольової сфери. Очевидно, що саме на етапі дошкільного віку пріоритетним є розвиток дрібної моторики, адже в цей період йде інтенсивний розвиток органів і становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе і оточуючих. Слід зазначити, що рівень розвитку дрібної моторики – один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно міркувати, у неї досить розвинені пам'ять і увагу, зв'язне мовлення. Уміння робити точні рухи пензлем і пальцями рук просто необхідно для оволодіння письмом.
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу №151

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Розвиток дрібної моторики за допомогою використання Су-Джок терапії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг – 2022 рік

 

 

 

ЗМІСТ 

Вступ ································································································3

Розділ І. Су-Джок терапія – нетрадиційна логопедична технологія ···················6

Розділ ІІ. Практичне застосування Су-Джок терапії в

корекційно-розвиваючій роботі з дошкільниками. ········································9

ІІ.1. Застосування Су-Джок масажерів.                                                                         

ІІ.2. Прийоми Су-Джок терапії.                                                                                      

Висновок ···························································································11

Використана література ·········································································12

Додатки ·····························································································13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

У сучасних умовах освіта набуває особливого значення для нагромадження дитиною навичок, мотивацій, для формування духовності, розуміння та пізнання дитиною свого існування. Значно підвищується роль знань, їх накопичення для виходу на новий рівень інформаційних технологій, докорінний вплив на соціальну природу людини.

Кожна дитина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових дітей. Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному  етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.

Стаття 53 Конституції України проголошує: «Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам. Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі».

Комунальний спеціальний дошкільний навчальний заклад №151 Криворізької міської ради організовує освітню роботу згідно:

нормативно-правових документів щодо організації дошкільної освіти:

  • Конвенції про права дитини (від 26.04.2001 №2402-111);
  • Закону України «Про освіту» (від 26.04.2001 №2402-111);
  • Закону України «Про охорону дитинства» (від 26.04.2001 №2402-111);
  • Закону України «Про дошкільну освіту» (Указ Президента України від 01.07.2001 №2628-111).

нормативно-правових документів щодо організації програмно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу:

  • Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція, від 12.01.2021 №33);
  • Програми розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату (Шевцов А.Г. та ін.);
  • Програми  розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» (Сак Т.В. та ін.);
  • Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» (Скрипник Т.В. та ін.).

 Одним з пріоритетних напрямків освітньої діяльності у нашому дошкільному закладі є розвиток мови дітей, розвиток пізнавальної активності та художньо-естетичний розвиток, турбота про здоров'я дошкільнят.

Рівень розвитку пізнавальної сфери дитини, мовне та художньо-естетичний розвиток знаходяться в прямій залежності від ступеня сформованості дрібної моторики і загальної вмілості руки.

Останнім часом спостерігається зростання числа дітей, що мають порушення загальної, дрібної моторики; пізнавального, мовленнєвого розвитку та емоційно-вольової сфери.

Очевидно, що саме на етапі дошкільного віку пріоритетним є розвиток дрібної моторики, адже в цей період йде інтенсивний розвиток органів і становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе і оточуючих.

Слід зазначити, що рівень розвитку дрібної моторики – один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно міркувати, у неї досить розвинені пам'ять і увагу, зв'язне мовлення. Уміння робити точні рухи пензлем і пальцями рук просто необхідно для оволодіння письмом.

За результатами педагогічної діагностики, яка щорічно проводиться у дошкільному закладі, за методикою Н. О. Озерецького і Н. І. Гуревича, на початковому етапі у більшості дітей було відзначено загальне моторне відставання, яке в середньому становить:

  • дрібна моторика відстає від вікової норми у 45% дошкільнят. Рухи дітей скуті, координація рухів рук порушена. Діти не можуть виконувати роботу з ножицями; згинати аркуш навпіл; лінії при малюванні переривчасті, ламані;
  • у 35% вихованців дрібна моторика розвинена задовільно. Ці діти відчувають не великі труднощі при швидкій зміні вправ з пальчиків, під час вирізання, конструюванні з паперу. Діти вміють правильно тримати олівець, лінії чіткі, рівні;
  • сформована досить добре дрібна моторика всього лише у 20% вихованців. У них добре розвинена виразність і координація рухів. Рухи пальців і кистей рук точні, спритні, з усіма завданнями діти справляються швидко і легко.

За результатами анкетування батьків 80% усвідомлюють важливість активізації діяльності з розвитку дрібної моторики пальців рук (в основному батьки відзначають, що розвиток дрібної моторики є необхідною умовою підготовки до шкільного навчання). Однак 52% батьків не знають, які методи і прийоми при цьому доцільно використовувати.

Таким чином, в ході аналізу результатів педагогічної діагностики дошкільнят, анкетування батьків, виникла необхідність підвищення ефективності діяльності з розвитку дрібної моторики у дітей дошкільного віку з використанням як традиційних так і нетрадиційних технологій. Саме цьому питанню присвячена дана робота.

Мета: розкрити значення та особливості застосування Су-Джок терапії для розвитку дрібної моторики дітей, що мають психофізичні порушення.

Завдання:

  • зазначити важливість застосування Су-Джок терапії для розвитку дрібної моторики і корекції психологічних та мовленнєвих порушень у дітей;
  • визначити основні складові використання Су – джок терапії на різних етапах роботи з корекції мовлення;
  • обґрунтувати необхідність використання Су-Джок масажерів у роботі з дітьми, що мають порушення психофізичного розвитку;
  • розкрити позитивне значення використання Су-Джок терапії при корекції психологічних та мовленнєвих порушень у дошкільників.

Об’єкт роботи: діти дошкільного віку, що мають порушення психофізичного розвитку.

Предмет: використання Су-Джок терапії у розвитку дрібної моторики вихованців, які мають психофізичні порушення.

Структура роботи: робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури, додатків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ І. Су-Джок терапія – нетрадиційна логопедична технологія

Розум дитини знаходиться на кінчиках його пальців

В.А. Сухомлинський

Розвинене мовлення – найважливіша умова всебічного повноцінного розвитку дітей. Що багатша й правильніша в дитини мова, то легше їй висловлювати свої думки, ширші її можливості в пізнанні навколишнього середовища, змістовнішими та більш повноцінними стають відносини з однолітками й дорослими, активніше відбувається психічний розвиток. Але останнім часом спостерігається зростання кількості дітей, які мають психофізичні порушення.

Сьогодні в арсеналі вчителів-дефектологів та вчителів-логопедів є значний практичний матеріал, застосування якого сприяє ефективному мовленнєвому розвитку дитини. Його умовно можна поділити на дві групи:

  • матеріал, який допомагає безпосередньому мовленнєвому розвитку дитини;
  • опосередкований, до якого відносяться нетрадиційні логопедичні технології.

Нетрадиційні методи впливу педагогів стають перспективними методами корекційно-розвивальної роботи з дітьми, які мають порушення мовлення. Одним із таких методів є Су-Джок терапія. У перекладі з корейської мови «су» означає кисть, «джок» - стопа. Розробником Су-Джок терапії вважається корейський професор Пак Чже Ву. Ця методика передбачає вплив через кисті рук та стопи ніг на організм людини. Доволі цікавим є те, що в будові кисті та стопи є дивовижна подібність із будовою людського тіла. У тілі людини можна виділити тулуб і п’ять частин, які виступають – голову з шиєю і чотири кінцівки. Подивившись на свою кисть, ми бачимо, що вона теж складається з долоні й п’яти частин, які виступають, - пальців.

Систему відповідності всіх органів тіла на кисті та стопи можна вважати «дистанційним управлінням» нашого організму. На них є точки або зони, які взаємодіють із різними ділянками кори головного мозку, тому, визначивши відповідність за мовлення дитини, можна впливати на них із метою профілактики й корекції мовленнєвих порушень. За мовлення в людини відповідають дві зони, що знаходяться в корі головного мозку, - зона Верніке, що відповідає за сприймання мовлення, та зона Брока, що відповідає за вимовляння звуків самою людиною.

Для стимуляції мовленнєвого розвитку необхідно впливати на точки, які відповідають головному мозку. За теорією Су-Джок, це верхні фаланги пальців. Під час Су-Джок терапії основну увагу необхідно приділяти саме цим ділянкам кисті руки, а вплив на точки, які відповідають за інші органи, покращує загальний стан організму дитини. Отже, вплив на кисть дитини допомагає здійснити комплексну корекційну роботу.

Дуже важко не погодитися з тим, що дрібна моторика пальців дитини стимулює розвиток центральної нервової системи та сприяє розвитку мовлення. Здійснюється розвиток окремих психічних функцій, які формують у дошкільнят уміння, необхідні для навчання в початкових класах. 

Працюючи в нашому дитячому закладі, я зрозуміла, що вже в дошкільному віці діти з особливими освітніми потребами не справляються з програмовими вимогами і до моменту вступу до школи не досягають потрібного рівня готовності. У дітей з порушеннями психофізичного розвитку, як правило, порушені психічні функції, а також виявляється несформованою мовна система, що у свою чергу, обмежує можливості переходу до розуміння та засвоюваності матеріалу. З моєї практики виявлено, що більшість дітей з вадами психофізичного розвитку мають порушення або недорозвинення дрібної моторики, загальної моторики і зорово-рухової координації. Рухи рук бувають невмілими, неузгодженими. У дітей із особливими освітніми потребами є видимі порушення мовлення. У таких дітей спостерігається порушення словотворних процесів, так само несформованість розгорнутого мовленнєвого висловлювання. Загальновідомо, що Су-Джок терапія спрямована на активізацію зон кори головного мозку з метою корекції різних порушень, оскільки стимуляція біоенергетичних точок сприяє дозріванню нервових клітин і активній їх роботі. Використання цього методу необхідне для повного подолання мовленнєвого недорозвинення, і для підготовки дітей до шкільного навчання.

На мою думку, своєрідність і новизна досвіду полягає в поєднанні сучасних, інноваційних засобів і прийомів в розвитку зв'язного мовлення, пізнавальних процесів, дрібної моторики. Я вивчила дослідження професора Пак Чже Ву, що розробив Су-Джок терапію та прийшла до висновку, що окремі ділянки нашого тіла взаємно впливають один на одного за принципом подібності (подібність форми ембріона людини з вуха, руки і ноги людини з тілом людини і так далі). Адже сама природа створила це. У цьому причина її сили і безпеки. Стимуляція точок призводить до лікування. Я вважаю, що неправильне застосування цього методу ніколи не завдає людині шкоди – воно просто не приносить користі. Тому, визначивши потрібні точки можна розвивати і мовну сферу дитини і дрібну моторику.

Методи Су-Джок терапії – це ефективні засоби корекції, які дедалі частіше застосовуються в спеціальній педагогіці й допомагають досягти максимально можливих успіхів у подоланні мовних труднощів дітей дошкільного віку. На тлі комплексної логопедичної допомоги нетрадиційні методи терапії, не вимагаючи особливих зусиль, оптимізують процес корекції мовлення і сприяють оздоровленню всього організму дитини.

Су-Джок терапія – це висока ефективність, безпечність, і простота, найкращий метод самодопомоги, який нині існує. За допомогою спеціальних кульок («Їжачків») та кілець зручно масажувати пальці, що позитивно впливає на весь організм, дає змогу збільшити потенційний енергетичний рівень дитини, збагачує її знання про власне тіло, розвиває тактильні відчуття.

Су-Джок терапія має таку мету:

  • нормалізувати  тонус м’язів;
  • опосередковано стимулювати мовленнєві зони в корі головного мозку;
  • коригувати мовленнєві порушення за допомогою нетрадиційної технології Су-Джок.

Завдання Су-Джок терапії:

  • нормалізувати тонус м'язів, стимулювати мовленнєві зони в корі головного мозку;
  • використовувати елементи Су-Джок терапії на різних етапах роботи з

корекції мовлення;

  • впливати на зниження рухової та емоційної розгальмованості, нормалізувати тонус;
  • розвивати орієнтацію в просторі, пам'ять та увагу.

Для реалізації поставлених завдань в корекційній роботі в дошкільному закладі ми використовуємо такі форми й напрями роботи:

  • розвиток фонематичного слуху;
  • корекція звуковимови;
  • розвиток орієнтації у просторі;
  • розвиток лексико-граматичної сторони мовлення;
  • розвиток загальної і дрібної моторики.

Щоб процес масажу не здався дітям нудним, я використовую віршований матеріал, і одночасно з масажним ефектом відбувається автоматизація поставленого звуку в мові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. Практичне застосування Су-Джок терапії в корекційно-розвиваючому процесі дошкільників.

 ІІ.1. Застосування Су-Джок масажерів.

Су-Джок – має регулярний та опосередкований вплив на біоенергетичні точки з метою активізації захисних функцій організму.

Су-джок використовують і при поганій рухливості пальчиків. Ця процедура значно покращує дрібну моторику рук, піднімає настрій дитині.

Я застосовую Су-Джок масажери у вигляді масажних кульок в комплекті з масажними металевими кільцями, в поєднанні з вправами з корекції мовлення. Кулькою можна стимулювати зони на долонях, а масажні колечка надягають на пальчики. Ними можна масажувати важкодоступні місця.

Застосування Су-Джок масажерів сприяє створенню функціональної бази для переходу на більш високий рівень рухової активності м'язів і можливість для оптимальної мовленнєвої роботи з дитиною, підвищує фізичну та розумову працездатність дітей.

Етапи застосування Су-Джок терапії:

I етап – констатуючий, вересень - жовтень, на якому була виявлена проблема, вивчена і проаналізована науково - методична література з досліджуваної проблеми, підібраний діагностичний матеріал і проведена початкова педагогічна діагностика.

II етап – формуючий, листопад – квітень. На даному етапі був реалізований системний підхід щодо розвитку дрібної моторики рук у дошкільників за допомогою використання Су-Джок терапії.

III етап – контрольно-прогностичний, травень – серпень. На даному етапі здійснювалася статистична обробка, аналіз та систематизація отриманих даних з формулюванням висновків і практичних рекомендацій.

Діапазон роботи представлений єдиною системою «спільна діяльність дорослих і дітей – самостійна діяльність дошкільнят» з розвитку дрібної моторики.

Діти на зайнятті з великим інтересом і бажанням займаються з Су-Джок кульками. Мною була підготовлена та опублікована «Збірка  віршованої пальчикової гімнастики з використанням Су-Джок масажерів» [ 1 ]у науково-методичному журналі «Логопед» №4 (100) квітень 2019р.

ІІ.2. Прийоми Су-Джок терапії.

  1. Масаж спеціальною кулькою. Оскільки на долоні знаходиться безліч біологічно активних точок, ефективним способом їх стимуляції є масаж спеціальною кулькою. Прокочуючи кульку між долонями, діти масажують м'язи рук. У кожній кульці є «чарівне» колечко.
  2. Наступний прийом це: Масаж еластичним кільцем, яке допомагає стимулювати роботу внутрішніх органів. Так як все тіло людини проектується на кисть і стопу, а також на кожен палець кисті і стопи, ефективним способом профілактики і лікування хвороб є масаж пальців, кистей і стоп еластичним кільцем. Кільце потрібно надіти на палець і провести масаж зони відповідної ураженої частини тіла, до її почервоніння і появи відчуття тепла. Цю процедуру необхідно повторювати кілька разів на день.
  3. За допомогою куль - «їжачків» з кільцями дітям подобається масажувати пальці і долоні, що благотворно впливає на весь організм, а також на розвиток дрібної моторики пальців рук, тим самим, сприяючи розвитку мовлення.
  4. Ручний масаж кистей і пальців рук. Дуже корисний і ефективний масаж пальців і нігтьових пластин кистей. Ці ділянки відповідають головному мозку. Крім того на них проектується все тіло людини у вигляді міні-систем відповідності. Тому кінчики пальців необхідно масажувати до стійкого відчуття тепла. Це справляє оздоровчий вплив на весь організм. Особливо важливо впливати на великий палець, який відповідає за голову людини.

Під час корекційної діяльності відбувається стимулювання активних точок, розташованих на пальцях рук за допомогою різних пристосувань (кульки, масажні м'ячики, волоські горіхи, колючі валики). Цю роботу проводжу перед виконанням завдань на занятті, протягом 1 хвилини.

  1. Масаж стоп. Вплив на точки стоп здійснюється під час ходіння по ребристим доріжках, масажних килимках, килимках з ґудзиками і т.д.

У логопедичних цілях Су-Джок терапія спільно з пальчиковими іграми, мозаїкою, шнурівкою, штрихуванням, ліпленням, малюванням активізує розвиток мови дітей.

Всі перераховані прийоми я рекомендую до використання дефектологам, педагогам нашого дитячого закладу та батькам для використання в домашніх умовах. З цією метою провела для них консультації, практикуми, презентацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

Таким чином, з усього вище сказаного можна зробити висновок, що сформованість навичок дрібної моторики руки має важливе значення для загального фізичного і психічного розвитку дитини із порушенням психологічного та мовного розвитку. Рівень розвитку дрібної моторики багато в чому визначає успішність освоєння дитиною образотворчих, конструктивних, трудових і музично-виконавських умінь, оволодіння рідною мовою, розвитку первинних навичок письма та ін. Виконуючи пальчиками різні вправи, дитина досягає кращого розвитку дрібної моторики рук, яка не тільки здійснює сприятливий вплив на розвиток мови (так як при цьому індуктивно відбувається збудження в мовних центрах мозку), але і готує дитину до малювання, а в подальшому і до письма. Кисті рук набувають гарну рухливість, гнучкість, зникає скутість рухів. Розвиток дрібної моторики (гнучкості і точності рухів пальців рук) і тактильної чутливості – потужний стимул розвитку у дітей сприйняття, уваги, пам'яті, мислення і мови. Розвиваються довільна поведінка  й інші психічні процеси, необхідні для становлення повноцінної навчальної діяльності.

        Незаперечними досягненнями Су-Джок терапії є:

  • висока ефективність – при правильному застосуванні настає виражений ефект.
  • абсолютна безпека – неправильне застосування ніколи не завдає шкоди – воно просто неефективно.
  • універсальність – Су-Джок терапію можуть використовувати і педагоги у своїй роботі, і батьки в домашніх умовах.
  • простота застосування – для отримання результату проводимо стимуляцію біологічно активних точок з допомогою Су-Джок кульок.

Таким чином, Су-Джок терапія – це високоефективний, універсальний, доступний і абсолютно безпечний метод само оздоровлення і само зцілення шляхом впливу на активні точки, розташовані на кистях і стопах, спеціальними масажними кульками, використання яких у поєднанні з вправами з корекції звуко вимови, пам’яті  і розвитку лексико-граматичних категорій сприяє підвищенню фізичної і розумової працездатності дітей, створює функціональну базу для порівняно швидкого переходу на більш високий рівень рухової активності м'язів і можливість для оптимальної цілеспрямованої корекційної роботи з дитиною, надаючи стимулюючий вплив на роз-виток психічних процесів та мови.

     Поєднання таких вправ, як пальчикова гімнастика, самомасаж з вправами з корекції звуковимови і формування лексико-граматичних категорій, дозволяє значно підвищити ефективність корекційно-відновлювальної діяльності в умовах навчального закладу, оптимізувати виконання мовних вправ в домашніх умовах. 

      Отже, використання Су-Джок терапії сприяє корекції психологічних і мовленнєвих порушень у дітей.

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

  1. Акименко В. М. Нові логопедичні технології: навчально-методичний посібник. - Ростов н/Д: Фенікс, 2009.
  2. Воробйова Т. А., Крупенчук О. І. М'яч і мова. - СПб .: Дельта, 2001.
  3. Воронова В. Я. Творчі ігри старших дошкільнят. -М. , 1981.
  4. Івчатова Л. А. Су-джок терапія в корекційно-педагогічної роботи з дітьми // Логопед - 2010. №1. - с. 36-38.
  5. Крупенчук О. Н. Пальчикові ігри. СПб, 2005.
  6. Логопедія: Навчальний посібник для студентів пед. вузів / під редакцією Волкової Л. С. М., 1989.
  7. Лопухіна В. С. Логопедія, 550 цікавих вправ для розвитку мовлення: посібник для логопедів і батьків. - М.: Акваріум, 1995.
  8. Пак Чже Ву. Питання терапії та практики Су-Джок. – Академія, 2009.
  9. Платонова О.А. Су-Джок терапія для всіх; М.; ACT; СПб.; Сова, 2007.
  10. Смирнова Е.А. Система розвитку дрібної моторики у дітей дошкільного віку 2013.
  11. Успенська Л. П., Успенський М. Б. Учіться правильно говорити. -М. , 1991.
  12. Филичева Т. Б., Соболєва А. Р. Розвиток мовлення дошкільника. - Єкатеринбург: Видавництво «Арго», 1996.
  13. Цвинтарний С. С. Граємо пальчиками і розвиваємо мову. - СПб. Видавництво «Лань», 2002.
  14. Швайко Р. С. Ігри та ігрові вправи для розвитку мови. - М., 1983.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

«Збірка віршованої пальчикової гімнастики з використанням Су-Джок масажерів»

             «М’ячик»                                                             «Ведмедик»                                                                               

Я м’ячем круги катаю                                       Наш ведмедик косолапий                                                          

Назад-вперед його ганяю                                 (перекладаємо кульку з однієї руки в іншу)                                                 

Їм погладжу я долоньку,                                   Об ожину вколов лапу,                           

Потім трішки я його зіжму.                              (легеньке поколювання подушечок всіх

Кожним пальцем м’яч прижму,                       пальчиків)  

Та другою рукою я почну.                                Треба лапу лікувати

А тепер останній трюк –                                   І масаж свій починати.

М’яч літає поміж рук.                                       (зигзагоподібні рухи по долонях обох рук)

(Рухи відповідно до тексту)                                                                            

                    «Черепаха»                                                                            «Дикі звірі»                                                                           

(вправа виконується спочатку на правій         Раз прибігла з лісу білка:

руці, потім на лівій.)                                           Ось про звірів вам лічилка!

Йшла велика черепаха                                        (зжимаємо – розжимаємо пальці)

І кусала всіх від страху,                                      Лис, лисиця, лисеня,

(діти катають Су Джок між долонь)             Вовк, вовчиця, вовченя,

Кусь, кусь, кусь, кусь,                                         Ведмежатко і ведмідь.

(Су Джок між великим пальцем і іншими,       (під час лічби по черзі надівати на

які дитина тримає «щіпкою».                           пальці масажер-кільце)

Натискають ритмічно на Су-Джок,                Скільки разом їх, скажіть?

перекладаючи м'ячик з руки в руку).                  (на останні рядки крутити кистями

Я нікого не боюся.                                                рук, показуючи «ліхтарики»)

(діти котять м'ячик  Су-Джок між долонь).

            «Хлопчик-мізинчик»                                              «Веселі пальчики»

- Хлопчик-мізинчик, де ти був?                   Пальчик товстий і великий

(надягаємо кільце  на великий палець)                В сад за сливами ходив.

- З цим братиком в ліс ходив,                      (надягаємо кільце на великий палець)

(надягаємо кільце  на вказівний палець)              Вказівний з порога

- З цим братиком борщ варив,                      Вказав йому дорогу.

(надягаємо кільце на середній палець)                (надягаємо кільце на вказівний палець)

- З цим братиком кашу їв,                     Середній пальчик дуже влучний,  

(надягаємо кільце на безіменний палець)              Він збиває сливи з гілки, 

- З цим братиком пісні співав,                          (надягаємо кільце на середній палець)

(надягаємо кільце на вказівний палець)                  Безіменний підбирає…   

 - З цим пальчиком відпочивав.                       (надягаємо кільце на безіменний палець)

 (надягаємо кільце на мізинець)                            А мізинчик – господинчик

                                                                                 В землю кісточки саджає.

                                                                                 (надягаємо кільце  на мізинець).

         

 

 

 

Додаток 2

 

Пам’ятка для батьків

Як користуватися масажером су джок?

Провідним видом діяльності для дітей молодшого віку є гра. Тому всі лікувально-профілактичні заняття повинні проходити в захоплюючій, веселій, а головне, доступній і цікавій формі.

Ефективно тренувати координацію руху ручок і стимулювати рефлекторні точки вдається:

  • утримуючи кульку на розкритій долоні;
  • стискаючи її в кулачку;
  • натискаючи пальчиками на голочки;
  • захоплюючи м'ячик трьома пальцями: великим, вказівним, середнім;
  • катаючи «їжачка» між долоньок або по рівній поверхні;
  • пересуваючи її від кінчиків пальців до лучезап՚ястного суглоба і назад;
  • підкидаючи кульку і намагаючись зловити її однією або двома руками;
  • масажуючи кожен пальчик пружинним кільцем.

Всі ці маніпуляції вбудовуються в цікавий ігровий сюжет, супроводжуються пісеньками, віршами або забавлянками.

Розмір має значення

Пружинні кільця (масажні кільця) називають еластичними, так як вони добре розтягуються. Але для отримання найбільшого ефекту кільце масажне краще підібрати за розміром. При прокочуванні масажера по пальцях має з'явитися приємне відчуття щільного охоплення і легкого здавлювання. Кільце не повинно бути занадто тугим або занадто слабким.

Як робити масаж кільцем

Техніка масажу в Су-Джок проста: кільце масажне одягається на палець руки або ноги і прокочується або по всьому пальцю, або по його частині до появи легкої гіперемії і відчуття тепла. Переміщаючи пальці руки, що підтримує кільце масажне, за його кола, можна регулювати ступінь натиску і, отже, силу впливу на різні точки. При цьому найбільш болючі точки масажуються особливо ретельно.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
19 грудня 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку