«Розвиток емоційного інтелекту молодших школярів»Сосніна Яна Олегівнавчитель початкових класів. Харківської гімназії №163 Харківської міської ради Харківської області
Номер слайду 2
Емоційний інтелект є однією з головних складових у досягненні успіху в житті та відчуття щастя
Номер слайду 3
Емоці́йний інтеле́кт – група ментальних здібностей, які беруть участь в усвідомленні та розумінні власних емоцій і емоцій оточуючих. Емоці́йний інтеле́кт – є поєднання інтелекту та емоцій за яких особистість здатна розбиратися в своїх і чужих почуттях, рахуватися з оточуючими і будувати з ними відносини на основі довіри і співпереживання. Це дозволяє людям легше взаємодіяти один з одним в колективі, реалізуючи свої здібності і не заважаючи творчому прояву інших.
Номер слайду 4
Уперше поняття емоційного інтелекту описали наприкінці ХХ століття Джон Меєр та Пітер Селовей, які назвали чотири напрямки емоційного інтелекту:
Номер слайду 5
Розвиток емоційного інтелекту являє собою розвиток самосвідомості, навичок усвідомлення своїх і чужих емоцій, вміння керувати своїми і чужими емоціями і ефективно взаємодіяти з людьми.
Номер слайду 6
Розвиток емоційного інтелекту і збагачення емоційної компетентності у дітей спрямовані на:
Номер слайду 7
Емоційна грамотність дає школярам можливість краще розбиратися в емоційному функціонуванні людей, досягати успіху в спілкуванні з вчителями і однолітками, вирішувати виниклі конфлікти, розуміти себе, свої бажання і потреби, причини власних вчинків, а також ставити перед собою цілі і вдало їх досягати. Все це сприятливо впливає на поведінку в школі і поза школою, а також на ефективне засвоєння знань.
Номер слайду 8
Вправи на визначення емоційних станів. Робота з творами мистецтва. Опиши ситуації, в яких знаходяться діти. Які відчуття переживають діти, зображені на картинах? Ф. Решетніков «Знову двійка»М. Ярошенко «Хор» Завдання: розгляньте твори відомих художників, на яких зображено дітей. Діти, зображені на картинах, мають різні емоційні стани і знаходяться в різних життєвих ситуаціях.
Номер слайду 9
Розвиток мовлення. Осінь очима художника. Сергій Федорович Шишко«Осінь над Дніпром»_ Який настрій на картині? Як передав свою схвильованість від краси дніпровських схилів майстер?_ Чому поряд із вогняними фарбами так багато блакитно-синіх? _ Спробуйте розповісти, яку казку навіяла вам чарівниця-осінь, зображена на картині. Можливо, хтось складе вірш, хтось не лише розкаже, а й намалює, а хтось почує справжню музику і розкаже нам про власні відчуття.
Номер слайду 10
Запропоновані завдання допоможуть у цікавій формі розвинути емпатію як здатність відчувати стан іншого і співпереживати у дітей дошкільного віку і учнів 1-4 кл. Виконання різноманітних завдань сприятиме розвитку мислення, уваги та спостережливості, формуванню у дітей позитивного ставлення до однолітків, дорослих та власної особистості, вихованню впевненості у собі та своїх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.
Номер слайду 11
Розвиток емоційного інтелекту молодших школярів - завдання першочергової важливості. Воно є актуальним у світлі психолого-педагогічного підходу до вирішення проблеми соціальної адаптації дітей у суспільстві шляхом підвищення рівня сприйняття і розуміння іншої людини як особистості, а також, що дуже важливо, вирішенням проблеми емоційного здоров'я дитини.