Розвиток критичного мислення на уроках математики

Про матеріал
В сучасному світі науково прогресу, комп’ютеризації, вільного доступу до інформації, віртуального спілкування людина повинна вміло аналізувати та оцінювати отриману інформацію. Це нелегко... А як же здобувач освіти може опрацювати доступну кількість інформації та вміло ії застосувати? Тому, основне завдання – навчитися ефективно здобувати знання, сприймати нову інформацію та ретельно і критично її досліджувати. Саме в цьому полягає сутність критичного мислення, розвиток якого стає дуже актуальним під час інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, без ефективного розв’язання проблем, значну частину яких неможливо передбачити. Сучасне покоління має свої характерні особливості і відмінності, інтереси та можливості, які потрібно враховувати в освітньому процесі .
Перегляд файлу

“Сперечайтесь, помиляйтесь, але заради Бога, розмірковуйте, хоч криво, але самостійно”

 

Г. Є. Лессінг

В сучасному світі науково прогресу, компютеризації, вільного доступу до інформації, віртуального спілкування людина повинна вміло аналізувати та оцінювати отриману інформацію. Це нелегко... А як же здобувач освіти може опрацювати доступну кількість інформації та вміло ії застосувати? Тому, основне завдання – навчитися ефективно здобувати знання, сприймати нову інформацію та ретельно і критично її досліджувати. Саме в цьому полягає сутність критичного мислення, розвиток якого стає дуже актуальним під час інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, без ефективного розв’язання проблем, значну частину яких неможливо передбачити. Сучасне покоління має свої характерні особливості і відмінності, інтереси та можливості, які потрібно враховувати в освітньому процесі .

До того ж, сьогодні освітній процес відбувається в умовах змішаного або ж дистанційного навчання, що є досить серйозним викликом для всіх сторін-учасниць цього процесу. Проте така форма роботи спонукає шукати можливості для залучення сучасних технологій та пошуку нових методів викладання, які дозволять вчителю ефективно організувати навчання, якісно подати інформацію до уроку, а здобувачу освіти - правильно зрозуміти, опрацювати та оцінити дану інформацію і зробити висновки.

Сьогодні, для ефективної організації дистанційного навчання, є чимало онлайн-платформ, які дають можливість проводити роботу у синхронному та асинхронному режимах . Серед усього різноманіття, для щоденної роботи, я обрала такі:

                  Відеоконференція. Конференція в режимі реального часу онлайн, яку проводжу у визначений день і час, зазвичай на платформі Google Meet.

                  Платформа Google Classroom (https://classroom.google. Com) дозволяє організувати онлайн-навчання, використовуючи відео-, текстову та графічну інформацію. На платформі маю змогу проводити тестування, контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання, коментувати й організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу.

                  Відео. В інтернеті доступні досить багато відеороликів, які розкривають теми шкільної програми, зокрема канал Міністерства освіти України https://www.youtube.com/c/MONUKRAINE, курси платформ Prometheus https://prometheus.org.ua/, EdEra https://www.ed-era.com/ та інші джерела.

                  Тести. Тести з автоматичною перевіркою дозволяють організувати швидке оцінювання рівня опанування навчального матеріалу учнями, зокрема використовую платформи https://vseosvita.ua/ та https://naurok.com.ua/

                  Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні застосунки дозволяють створювати закриті групи, спільноти, чати, вести, обговорення тем, завдань, проблем, інформації, використовую Viber та Telegram.

Як зазначила вище, ключовим у навчанні є розвиток критичного мислення, тому в ході уроків математики повсякчас застосовую 4 ефективні тактики:

1. Враховую різні погляди (Чи цікава тобі/вам дана тема? Чи хотіли б ви/ти глибше опрацювати тему? Як би ти/ви сформулювали визначення? і т.д.)

2. Оцінюю докази та свідчення (Як ти/ви вважаєте, яким способом можна розв’язати дану задачу? Доведи свою думку, чому саме таке? Які ще є способи розв’язання? Чи доцільно використовувати саме цю теорему? Чи всі учні погоджуються з цією думкою? і т.д. Відповіді учнів мають бути аргументованими та грунтуватися на доказах та свідченнях)

3. Розв’язуємо неординарні проблеми — проблеми, для яких не існує добре відпрацьованих підходів або шляхів (н-д, група учнів отримує проєкт, де вони є членами правління ОСББ і мають розпланувати свою фінансову діяльність так, щоб якомога швидше провести необхідні ремонтні роботи, замінити двері в під’їздах, лавки, ушляхетнити подвір’я і т.д.)

4. Досліджуємо проблеми глибше — вийти за межі поверхових структур, щоб зрозуміти принципи, що лежать в основі (н-д, вибираємо старосту та заступника старости в класі. Запитання, скількома способами можемо зробити цей вибір?(на поверхні запитання про вибір старости та заступника, але більш глибинно алгебра, тема “Теорія ймовірності та математична статистика”))

Отож, здатність мислити критично не є вродженою ознакою, як, власне, і розумові здібності людини. Це величезне поле для щоденних тренувань і розкриття інтелектуального потенціалу.

 

 

docx
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку