майстер - клас з розвитку логічного мислення на уроках математики. Містить теоретичний матеріал і практичні вправи геометричного змісту. Ігри на уроках математики: математичне лото, танграм, ребус.
Презентація з досвіду роботи учителя математики Портовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Федоткіної Олени Вікторівни
Номер слайду 2
« Математику потрібно вчити в школі ще з тією метою, щоб здобутих знань було досить для звичайних потреб у житті» М.І. Лобачевський
Номер слайду 3
Організовуючи ігрову діяльність дітей, треба керуватися словами відомого психолога О. В. Запорожця: «Нам необхідно добиватися того, щоб дидактична гра була не лише формою засвоєння окремих знань і вмінь, а й сприяла б загальному розвитку дитини, служила формуванню її здібностей».
Номер слайду 4
У своїх рекомендаціях щодо навчання школярів К. Д. Ушинський писав: «…нехай вони вимірюють клас, двері, вікна, нехай перелічують сторінки своїх підручників і зошитів і про все це складають свої задачі, які поступово ускладнюватимуться, але ніколи не втрачатимуть свого практичного наочного характеру». Для розвитку у дітей логічного мислення я проводжу ігри логіко – математичного напрямку з предметами, з картинками і моделями.
Номер слайду 5
Квест (від англійського guest – «пошук»), різновид активних інтелектуально-логічних ігор, синонім активного відпочинку. Сьогодні квест вважають головним конкурентом комп’ютерних ігор у боротьбі за час молоді. Це ігрова форма групового виконання завдань, яка має тривалу історію розвитку, багато можливих варіантів використання і чимало позитивних моментів.
Номер слайду 6
{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Назва технологіїМета. ОсобливостіРоль педагога. Форми організації освітнього процесу. Квест- технологія Формування «людини 21 століття» здійснення освітніх завдань через ігрову діяльністьвизначає освітні цілі квесту, складає сюжетну лінію. Освітні ігриупровадження нових технічних засобів навчанняоцінює не лише кінцевий результат, а й процес діяльності учнятворча діяльність, цілеспрямоване мотивування емоційної та інтелектуальної активності дитини. Забезпечує організацію пошуково- дослідницької навчальної діяльності тощо використання формуючого оцінювання пошуковий характер навчальної діяльності пізнавальна та пошукова діяльність учня розвиток інформаційної та медіа грамотності індивідуальна та колективна робота. Визначальні характеристики ігрової технології квестів
Номер слайду 7
активізувати розумову діяльність шляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують достатньої свідомості й зрілості учнів, здатності до подолання спеціально створених перешкод;формувати стійкий інтерес учнів до предмету;активізувати сприйняття матеріалу засобами наочності (реальних предметів, макетів, моделей, зображень кінофрагментів, фотографій, символіки)поєднати новітні та традиційні дидактичні засоби навчання;розвинути універсальні форми розумової діяльності в контексті навчання інформатики (аналіз, синтез, індукція, порівняння, систематизація тощо). Упровадження квесту дозволяє:
Номер слайду 8
Вступ, керівництво до дії – визначення часових рамок, головних ролей учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, знайомлення зі змістом квесту в цілому. Центральне завдання – чітко визначено результат, який має одержати команда, виконавши задану серію завдань. Список інформаційних ресурсів (на електронних чи паперових носіях), необхідних для виконання завдання, може даватися учням в процесі роботи на кожному з етапів. Опис процедури роботи, яку необхідно виконати учасникам під час проходження етапу (може зазначатися на кожному етапі окремо чи на початку гри). Розробка критеріїв чи параметрів оцінювання – залежить від типу навчальних завдань, які вирішуються на квесті. Висновок – аналіз досвіду, отриманого учасниками квесту. Змістова лінія квесту включає такі компоненти:
Номер слайду 9
Проходження за сюжетом, який може бути чітко визначеним або мати декілька варіантів, у залежності від вибору учасника. Питання розраховані на застосування логіки. Однозначність відповіді (одне слово ‑ якщо це запитання для переходу між етапами; розширена відповідь ‑ якщо це запитання самого етапу). Регламентована кількість часу на обговорення. Не завжди лаконічні та чіткі завдання розвивають дослідницькі навички – аналіз випадкових, на перший погляд, відомостей, збір різних, дещо абсурдних як за виглядом, так і за функціональністю даних-повідомлень. Залучення всіх учасників – думка кожного учасника враховується, навіть, якщо це тільки «рух у невідоме», висловлювання ідей, виконання певних практичних завдань. Міжпредметні зв’язки, застосування знань у новій ситуації. Основні засади квесту:
Номер слайду 10
дозволяє учням пізнати один одного в умовах необхідності прийняття швидких рішень;виявляє: приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнів-логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів вперед;розвиває логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;дозволяє учням краще ознайомитися з темою, бо всі сценарії носять тематичний характер;проводить аналогії й асоціації між явищами;швидка актуалізація інформації;ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує учнів, викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;інтелектуальні етапи розвивають ерудицію і виявляють спритність. Переваги використання квесту:
Завдання до лото1. Яка площа квадрата зі стороною 9 см?2. Яка площа прямокутника зі сторонами 5 см і 3 см?3. 10 га = ... а.4. Периметр квадрата дорівнює 20 см. Знайдіть його площу.5. Площа прямокутника дорівнює 126 см2, його довжина — 21 см. Знайдіть ширину прямокутника.6. Знайдіть значення виразу 102:25+62.7. Знайдіть значення виразу х2∙2-48, якщо х=5.8. 600 м2 = ... а.9. Розв'яжіть рівняння 8∙х-62=302+82.
Номер слайду 13
Т-81см2, Р-15см2, И-1000, К-25см2, У-6 см, Т-40, Н-2, И-6а, К-125