Розвиток мовлення 3 клас

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки (в зошиті урок 13)
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення.

Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки

(в зошиті урок 13)

 

Мета: вчити учнів письмово переказувати текст за прочитаним твором без зачину та кінцівки, бачити головне, суттєве у тексті і передавати його, використовуючи мовні засоби узагальненої передачі змісту; розвивати зв’язне мовлення школярів, образне мислення; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття дружби, колективізму.

 

  1. Сьогодні ми будемо вчитися письмово переказувати текст за прочитаним твором без зачину та кінцівки.

     2. Читання тексту (вправа 343, с. 144)

   -  Прочитайте текст.

   - Визначте, яких частин тексту бракує.

   -  Розгляньте малюнки. Вони вам допоможуть скласти зачин і кінцівку.

    3. Визначення теми і основної думки

     -  Яка тема цього тексту?

     - А основна думка?

   4. Змістовий аналіз тексту. відповіді на запитання

— Від чийого імені ведеться розповідь?

— Кого автор побачив у гнізді ластівки?

— Як поводився горобець?

— Як ластівки почали захищати своє гніздо?

— Що вони вирішили зробити?

— Чи злякався горобець?

  5. Мовний аналіз тексту

- Як можна по-іншому сказати: зухвало (нахабно), господарем (хазяїном), оселя (гніздо), замурувати (заліпити), непереможний (нескорений).

- Замініть сполучення слів близькими за значенням: одного разу (в один із днів); у чужій оселі (у чужому гнізді).

- А чому автор використав саме ці слова, а не ті, що ми назвали? (Учитель допомагає учням відчути доцільність авторської лексики.)

- Які слова вживає автор, щоб не повторювалися слова ластівки і горобець?

 6. Структурний аналіз тексту

- Назвіть зачин, кінцівку.

- Скільки абзаців виділено в тексті? Як вони між собою пов’язані?

7. Складання і запис доповненого переказу

- Які труднощі виникли під час написання переказу?

8. Записуємо в зошит з розвитку мовлення урок №13.

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку