Розвиток мовлення дітей 5-6 років. Лексична тема: «Гриби»

Про матеріал
Мета: уточнити знання дітей про гриби; вчити розрізняти їстівні та неїстівні гриби; знати зовнішні ознаки; вчити складати описові розповіді; узгоджувати числівники з іменниками; утворювати іменники зі зменшено-пестливими суфіксами; вправляти в підборі слів-антонімів; закріпити вживання прийменників; закріпити словник по темі.
Перегляд файлу

Розвиток мови дітей 5-6 років. «Гриби»

Мета: уточнити знання дітей про гриби; вчити розрізняти їстівні та неїстівні гриби; знати зовнішні ознаки; вчити складати описові розповіді; узгоджувати числівники з іменниками; утворювати іменники зі зменшено-пестливими суфіксами; вправляти в підборі слів-антонімів; закріпити вживання прийменників; закріпити словник по темі.

Обладнання: демонстраційний матеріал - картинки з даної теми; роздатковий матеріал - предметні картинки в конвертах на кожну дитину.

                                            Хід заняття

1. Читання вірша

 

«Чух-чух-чух», Мчить поїзд щодуху. Паровоз пихкає, - «Поспішаю», - гуде: «У-У-У-»

 

2. Дидактична гра «Збір грибів»

Діти «приїжджають» в ліс.

Яка зараз пора року? (Осінь.)

Ліс який? (хвойний, тихий, золотий і т.д.)

День який? (Сонячний, похмурий, дощовий, теплий, світлий і т.д.)

У дітей в руках кошики. Діти збирають гриби. В процесі збору уточнюються назви грибів, зовнішні ознаки, будова і поняття «їстівні» і «неїстівні».

БІЛИЙ ГРИБ - капелюшок коричнева, кругла, ніжка товста.

У глухому бору стояти звик

На товстій міцній ніжці я.

Знайти спробуйте мене.

ПІДБЕРЕЗНИК - зростає в основному під березою, капелюшок круглий, ніжка тонка, висока, капелюшок темно-коричневого кольору.

Підберезовик хороший.

На опалий лист схожий.

КРАСНОГОЛОВЕЦЬ - з червоним капелюхом, ніжка висока.

У червоному капелюшку, немов гном,

Я під осикою вибрав будинок.

Лисичка - жовтого кольору, з невисокою ніжкою, капелюшок увігнутий.

лисички розсипалися

Жовтою зграйкою,

Неначе погналися

За сонячним зайчиком.

Опеньки - гриби світло-коричневого кольору на тонких ніжках з «комірцем», ростуть «сім'ями».

опеньки букетом

Стоять на пеньку.

Знайдеться їм місце

У твоєму кузовку.

Сироїжки - капелюшки можуть бути червоного, жовтого, зеленого та інших кольорів, ніжки білі, гриби тендітні.

У капелюшках модних, симпатичних,

Яскравий святковий наряд ...

Сироїжками нас кличуть,

Але сирими не їдять.

МУХОМОР - найпоширеніший отруйний гриб. Ніжка довга, є білий комірець. Капелюшок червона, кругла, в білу цятку.

Біля лісу на узліссі, прикрашаючи темний бір,

Виріс строкатий, як петрушка, отруйний мухомор.

Капелюшок червона, в горошок,

Комір на тонкій ніжці.

Цей гриб гарний на вид,

Але небезпечний, отруйний.

БЛІДА ПОГАНКА - смертельно отруйний гриб. Ніжка довга, біля кореня знаходиться мішечок, з якого гриб росте. Є комірець, капелюшок кругла, нерівна, за кольором бліда.

Я не звикла подобатися,

Хто з'їсть мене - отруїться.

3. Фізкультхвилинка

По доріжці йшли, - марширують,

Боровик знайшли - нахилилися,

Боровик борової - показали,

В мох сховався з головою, - руки над головою в «замку»,

Ми його пройти могли - ходьба по колу.

Добре, що тихо йшли.

5. Складання описових розповідей

Що це? Де росте? Під яким деревом? Будова. Колір, форма. Величина. В якому вигляді вживаємо?

6. Підсумок заняття

Матеріал для закріплення

 I. Уточнити назви грибів, їх будова (грибниця, ніжка, капелюшок). Вміти розрізняти їстівні та неїстівні гриби. Підібрати епітети до слова гриби. Скласти описові розповіді.

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку