Розвиток підлітка. Фізичний і психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, розвиток потреб.

Про матеріал
ознайомити учнів з особливостями фізичного та психічного розвитку підлітків, ознаками гармонійного розвитку хлопців і дівчат; формувати розуміння потреб людини, їх розвиток з віком; розвинути вміння логічного висловлювання власних думок; вдосконалювати навички роботи в парах, у групах; виховувати вміння виявляти толерантне ставлення один до одного, свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.
Перегляд файлу

Здоров'я, безпека та добробут, 6 клас

 

Тема. Розвиток підлітка. Фізичний і психічний  розвиток  підлітка. Ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, розвиток потреб.

 

Мета:

ознайомити учнів з особливостями фізичного та психічного розвитку підлітків, ознаками гармонійного розвитку хлопців і дівчат; формувати розуміння потреб людини, їх розвиток з віком;

розвинути вміння логічного висловлювання власних думок; вдосконалювати навички роботи в парах, у групах;

виховувати вміння виявляти толерантне ставлення один до одного, свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, кольорові стікери, аркуші із завданнями та зображеннями, смартфони, ростомір та ваги.

 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку. Позитивне налаштування на роботу.

 

Вправа «Малюнок настрою»

Завдання. Домалювати на заздалегідь підготовлених шаблонах-смайлах свій настрій на початку уроку. Прикріпити смайл на полях робочого зошита.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Рольова гра «Дорослі&Підлітки»

Зараз ви, учні та учениці 6 класу перебуваєте в такому віці, який свідчить про перехід від дитинства до дорослості. Такий період називається підлітковим. Саме в цей період ви починаєте усвідомлювати свою індивідуальність, змінюєте ставлення до навколишнього світу, до себе, до інших людей, відбува­ється перебудова поведінки. Водночас змінюються вимоги суспільства до підлітків. У зв’язку з цим молоді необхідно погоджувати свої потреби з очікуваннями оточуючих та вимогами соціальних норм.

Спробуйте відчути себе в ролі дорослих.

Завдання. Одна половина класу бере на себе роль дорослих і складає перелік вимог дорослих до підлітків. Інша грає роль підлітків і складає перелік власних вимог до дорослих.

(відповіді учнів)

Вправа «Пісочний годинник»

Купити Пісочний годинник 20 хвилин Time is Money рожевий пісок 29765A, ціна  416 ₴ - Prom.ua (ID# 1846051860)Завдання. Записати свої очікування від сьогоднішнього уроку на стікерах та прикріпити до верхньої частини пісочного годинника.

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація учнів до уроку. Повідомлення теми та завдань уроку.

-         Чи співпадають, потреби підлітків із тими вимогами, що ставлять перед ними дорослі?

-         Чому?

-         Сьогодні ми ознайомимось з поняттями фізичне та психічне здоров’я підлітків. А також дослідимо розвиток людських потреб.

 

Вправа «Знаю – Хочу дізнатись - Дізналися»

Завдання. Пригадати відому інформацію з виучуваної теми.

 

(школярі називають відомі їм факти та записують у першу колонку таблиці)

 

Знаю

Хочу дізнатись

Дізналися

-         фізичне здоров’я – це зміна росту, маси тіла,

-         фізичне здоров’я – це рухова активність;

-         психічне здоров’я – це емоції, здатність до розв'язання конфліктів;

-         потреби – це те, що людина хоче мати, що їй потрібно….

-         Хто такі підлітки?

-         Чому ми ростемо нерівномірно – одні швидше, а інші – повільніше?

-         Чому мене все дратує?

 

 

-         Поміркуйте, щоб ви хотіли дізнатися на уроці з озвученої теми і запишіть свої міркування у другу колонку таблиці.

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

 

  1. Розповідь учителя

Людина проходить свій розвиток від народження і до смерті через декілька стадій або так званих етапів її розвитку. Таких стадій кілька: малюк, дитинство, підлітковий вік, юність, молодість, зрілий вік і старість. Ви сьогодні вступаєте в новий етап вашого розвитку – це підлітковий вік— це одну зі стадій індивідуального життя людини. Підлітковий вік триває з 10 (11) до 15 років. Цей період охоплює навчання в основній школі (5-9 класи) і знаменує суттєві зрушення дитини на шляху дорослішання. Цей вік характеризують бурхливими, але нерівномірними темпами зростання організму та фізіологічними змінами. У підлітковому віці змінюються різні сторони життя підлітка: фізичний, соціальний, психічний, духовний.

А оскільки кожна людина є індивідуальністю, то спостерігаються індивідуальні відмінності в перебігу підліткового періоду, тобто кожний розвивається по своєму. Ознаки змін у своєму тілі з певного моменту помічають і хлопчики, і дівчатка. Але ці зміни різні.

 

  1. Дослідження фізичного та психічного розвитку підлітків.

 

Група 1

Завдання. З допомогою підручника с.77-78 охарактеризувати фізичний та психічний розвиток дівчинки-підлітка.

 

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК                                                 ПСИХІЧНИЙ  РОЗВИТОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група 2

Завдання. З допомогою підручника с.77-78 охарактеризувати фізичний та психічний розвиток хлопчика-підлітка.

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК                                            ПСИХІЧНИЙ  РОЗВИТОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(презентація роботи груп)

  1. Практична робота

Завдання 1. Виміряти свій зріст та масу тіла.

 

Завдання 2. Перейти  за  QR-кодом  і вирахувати  свій індекс  маси  тіла.

Не   хвилюйтеся,  якщо ваші  показники  дещо  відрізняються.  адже  кожен/кожна має  власний  біологічний  календар  розвитку.  Його  запрограмовано генетично, і цим календарем ви більше схожі  на  своїх  батьків,  ніж  на  однокласників  чи  інших однолітків.

 

 

 

  1. Технологія «Мікрофон». Постановка проблемного питання

-         Поміркуйте: потреби й бажання — це одне й теж саме?

(відповіді учнів)

 

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.

Людина має споживати, щоб жити. Прагнення задовольнити свої потреби мотивує поведінку людини, формує сукупність її інте­ресів. Потреби людей дуже різноманітні, задовольнити їх нелегко, із кожним роком дедалі складніше, ураховуючи до того ж кількісне та якісне їх зростання.

Предметами першої необхідності вважають їжу, житло й одяг. До предметів розкоші належать дорогоцінності, золоті вироби, хутра, яхти тощо. Потреби існують у всіх людей, груп людей, со­ціальних прошарків, класів, держави. Головна особливість цих потреб полягає в їх безмежності. Оскільки людство розвивається, прогресують і його потреби. Підвищується культурний рівень лю­дей, зростають і розширюються духовні потреби. Будь-який новий винахід стає потребою і породжує цілий ланцюг нових потреб. Засоби масової інформації дуже оперативно роблять нову потребу надбанням усіх людей, байдуже, до якого класу вони належать або в якій країні мешкають: потреби ростуть кількісно ще й через збільшення народонаселення Землі.

Потреба — це природний потяг людини до визначених умов жит­тя, брак яких викликає хибне відчуття і породжує прагнення зміни­ти такий стан речей. Потреби — це спонукальні мотиви рушійних сил, що є об’єктивною основою «ідеальних спонукань» — інтересів, бажань, цілей тощо.

Широко відома класифікація потреб, запропонована американським ученим А. Маслоу. Він поділив їх на нижчі та вищі.

-         Які потреби належать до першої групи?

-         Чого далі прагне індивід?

-         Які потреби належать до вищих потреб?

-         Які потреби знаходяться на вершині піраміди?

-         Як ви гадаєте, чому?

 

  1. Руханка на прискорення "Клеп - снеп"

https://youtu.be/7wyYW2L5F6g?si=mgqQcCoxRUQhldLl 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з ресурсом Learning Apps. Робота в парах.

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pff8tfvak22Завдання. Відсканувати QR-код та виконати завдання. Розподілити потреби. Заповнити таблицю.

 

 

V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

 

  1. Асоціативний кущ  «Мої потреби». Самостійна робота

Завдання. Записати те, що ви любите їсти, який одяг носити, як вам до вподоби відпочивати, з ким дружити й кому довіряти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Проаналізуйте за пірамідою А. Маслоу,   які  потреби  ви  задовольняєте  у  такий спосіб.

 

Вправа «Знаю – Хочу дізнатись - Дізналися»

Завдання. Записати отриману інформацію з виучуваної теми.

 

(школярі озвучують вивчене та записують у третю колонку таблиці)

 

Знаю

Хочу дізнатись

Дізналися

-         фізичне здоров’я – це зміна росту, маси тіла,

-         фізичне здоров’я – це рухова активність;

-         психічне здоров’я – це емоції, здатність до розв'язання конфліктів;

-         потреби – це те, що людина хоче мати, що їй потрібно….

-         Хто такі підлітки?

-         Чому ми ростемо нерівномірно – одні швидше, а інші – повільніше?

-         Чому мене все дратує?

-         ….

-фізичний розвиток підлітків;

- потреби та бажання;

- чому важливо дбати  про власні потреби;

-…

 

 

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

Вправа «Пісочний годинник»

Купити Пісочний годинник 20 хвилин Time is Money рожевий пісок 29765A, ціна  416 ₴ - Prom.ua (ID# 1846051860)Завдання. Учні звіряють реалізацію своїх  очікувань. Якщо  очікування збулися, то переставляють стікер в нижню частину годинника.

 

Метод «Незакінчені речення»

Завдання. Учням пропонується продовжити речення.

Сьогодні я дізнався/дізналася…               

Тепер я зможу…                        

Я відчув/відчула, що…

Мене здивувало…                      

Я зміг/змогла…

Я спробую…

Я навчився/навчилася…

Було цікаво..

Я зрозумів/зрозуміла…

Домашнє завдання.

Створіть   стрічку  часу  про  ключові  події  свого  життя. Розпитайте  дорослих, коли ви почали ходити, говорити, яким  було  ваше  перше  слово  тощо.  Пригадайте  моменти, коли змінювалися ваші потреби і зазначте усе на лінії часу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Дякую за цікаві ідеї. Обов'язково буду використовувати.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
1613
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку