Гусак. Людмила Олексіївнавчитель початкових класів. Беївського ліцею Липоводолинської селищної ради. Роменського району. Освіта – вища. Педагогічний стаж – 31 рік. Кваліфікаційна категорія - спеціаліст першої категоріїЗакінчила Глухівський педагогічний інститут ім. С. М. Сергеєва - Ценського за спеціальністю «Початкове навчання»
Науково-методична проблема:«Розвиток пізнавальної активності молодших школярів шляхом використання інтерактивних вправ» Актуальність досвіду:- підтримує розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів;- розкриває потенційні можливості та здібності дітей;- сприяє розвитку творчого мислення;- створює комфортні умови навчання;- передбачає урізноманітнення навчальної діяльності;
Інтерактивне навчання – це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного розв’язання навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів. Мета– створення комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес. Тлумачення поняття “технологія”Як синонім понять "методика" чи "форма організації навчання" - технологія спілкування, технологія взаємодії, технологія організації індивідуальної діяльностіЯк сукупність методів, засобів і форм у конкретній педагогічній системі - традиційна технологія навчання, інноваційна технологія навчання. Як сукупність і послідовність методів і процесів, спрямованих на одержання запланованого результату – інтерактивна технологія
Асоціативний кущ – стратегія навчання, що спонукає учнів вільно розмірковувати, відкрито висловлюватися на певну тему. Вона спрямована на стимулювання мислення про зв′язки між окремими поняттями, для роботи добираю опорне слово чи поняття. Відповідно до нього добирають слова за певними зв′язками. Українська мова. Тема. Слово. Повторення. Українська мова. Тема. Помякшені приголосні звуки.«Дракон» Дмитро Кузьменко.
Кубик Блума. Дозволяє формувати запитання різного характеру. Кожна грань кубика початок запитань: Чому. Цей блок запитань дозволяє сформувати причино-наслідкові зв′язки, описувати процеси, які відбуваються з тим чи іншим предметом,Або об′єктом, чи явищем. Поясни. Це уточнюючі питання. Допомагають побачити проблему в різних Аспекта, тримати увагу на усіх сторонах даної проблеми. Назви . Виявлення набутих знань. Це самі прості запитання. Пропоную просто назвати предмет, явище, термін. Ставлю запитання, якіДопомагають перевірити набуті знання по темі. Придумай - це творчі питання, які мають елементи пропонування (що буде ,якщо на Землі зникне вода, перестане світити сонце, зникне родина…) Запропонуй Дитина повинна пояснити, як використовувати ті чи інші знання на практиці,для вирішення проблеми, чи ситуації. Поділись - питання цього блоку потрібні для активізації розумової діяльності, вчать аналізувати, виділяти факти, оцінювати значущість отриманого досвіду.
Опрацювання дискусійних питань“Метод “Прес”; Цей метод розвиває вміння формулювати висловлювання думок з дискусійного питання у виразній і стислій формі лаконічно та аргументовано, переконувати інших. Метод складається з 4 етапів: *Я вважаю, що…. *….тому, що… *наприклад….. * Отже….“Займи позицію”;“Зміни позицію”; “Дискусія”. “Займи позицію”;“Зміни позицію”; “Дискусія”.
Технологія «Прес» 1 клас. Тема. Порівняння чисел. Яке з чисел більше 8 чи 2? 1-й учень. Я вважаю, що число 8 більше за число 2. 2-й учень. Це так, тому що в натуральному ряді кожне наступне число більше за попереднє, а число 8 стоїть далі в числовому ряді, ніж число 2. 3-й учень. Наприклад, число 2 більше за 1. 4-й учень. Отже, число 8 більше за 2. 1 клас. Тема. Розв’язування задач. На гілці сиділо 5 ворон, а горобців на 3 менше. Скільки горобців сиділо на гілці? 1-й учень. Я вважаю, що ця задача розв’язується за допомогою дії віднімання: 5 - 3 = 2. 2-й учень. Ми віднімаємо, тому що в умові сказано: «Горобців на 3 менше». 3-й учень. Наприклад, Маринка намалювала 4 трикутники, а кружечків на 2 менше. Скільки кружечків намалювала Маринка? 4-й учень. Отже, якщо в умові задачі сказано: «На стільки менше від якогось числа», ми віднімаємо.
Робота з матеріалами НУШ під час навчальних занять. Палички « Кюізенера» Палички Кюїзенера для лічби є багатофункціональним математичним посібником, яке дозволяє “через руки” дитини формувати поняття числової послідовності, складу числа, відношень «більше – менше», «право – ліво», «між», «довше», «вище» і багато іншого , Набір сприяє розвитку дитячої творчості, розвитку фантазії і уяви, пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дієвого мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних і конструкторських здібностей.розвиває вміння дітей ділити ціле на частини;учить вимірювати об’єкти;учить засвоювати прямий і зворотний рахунок;учить визначати склад числа (з одиниць і двох менших чисел);учить арифметичних дій додавання й віднімання.математичний
Палички « Кюізенера» Ігрова вправа «Кольорові сходинки»Мета: закріпити знання дітей про числове значення кольорових паличок Кюїзенера. Діти рахують сходинки: Ми по сходинках крокуєм,І всі сходинки рахуєм,Десять кольорових сходинок. Всі ми знаєм назубок: Перша – біла як сніжок,Друга із рожевих пелюсток,Третя – голубий океан,Четверта – ніби червоний тюльпан,П’ята – жовтого соняха цвіт,Шоста – фіалки весняний привіт,Сьома – чорний, пухнастий котик,Восьма – смачний вишневий компотик,Дев’ята – наш синій м’ячик,Десята – оранжевий сонячний зайчик.
ВИСНОВКИІнноваційні технологіїдозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.