«Розвиток пізнавальної активності молодших школярів шляхом використання інтерактивних вправ»

Про матеріал
З досвіду роботи по темі «Розвиток пізнавальної активності молодших школярів шляхом використання інтерактивних вправ»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гусак. Людмила Олексіївнавчитель початкових класів. Беївського ліцею Липоводолинської селищної ради. Роменського району. Освіта – вища. Педагогічний стаж – 31 рік. Кваліфікаційна категорія - спеціаліст першої категоріїЗакінчила Глухівський педагогічний інститут ім. С. М. Сергеєва - Ценського за спеціальністю «Початкове навчання»

Номер слайду 2

Науково-методична проблема:«Розвиток пізнавальної активності молодших школярів шляхом використання інтерактивних вправ» Актуальність досвіду:- підтримує розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів;- розкриває потенційні можливості та здібності дітей;- сприяє розвитку творчого мислення;- створює комфортні умови навчання;- передбачає урізноманітнення навчальної діяльності;

Номер слайду 3

«Учитель живе до тих пір, поки він навчається,коли він припиняє вчитися, у ньому вмирає вчитель »К. Д. Ушинський

Номер слайду 4

Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лишеатмосферу,в якій дитина маєможливістьвисловлюватись. Ш. Амонашвілі

Номер слайду 5

Інтерактивне навчання – це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного розв’язання навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів. Мета– створення комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес. Тлумачення поняття “технологія”Як синонім понять "методика" чи "форма організації навчання" - технологія спілкування, технологія взаємодії, технологія організації індивідуальної діяльностіЯк сукупність методів, засобів і форм у конкретній педагогічній системі - традиційна технологія навчання, інноваційна технологія навчання. Як сукупність і послідовність методів і процесів, спрямованих на одержання запланованого результату – інтерактивна технологія

Номер слайду 6

КРЕДО ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯТе, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую,Я трохи пам′ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю,Я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю,Я здобуваю знання і навички. Коли я передаю знання іншим,Я стаю майстром.

Номер слайду 7

ПРИНЦИПИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ- Одночасна взаємодія - працюють в один і той же час.- Одночасна участь - однаковий час кожному.- Позитивна взаємодія - обов’язкова умова успішної роботи кожного.- Індивідуальна відповідальність – участь кожного на спільний успіх.

Номер слайду 8

За допомогою інноваційних технологій діти вчаться: Cлухати іншу людину. Формувати власну думку. Аргументувати і дискутувати. Розвивати навички самостійної роботи. ДДоводити Ддддсвою точку зоруоводити Доводити свою точку зорусвою точку зору. Доводити свою думку

Номер слайду 9

Класифікація інноваційних технологій навчання. Технології кооперативного навчання. Технології колективно-групового навчання. Технології ситуативногомоделювання. Технології опрацювання дискусійних питань

Номер слайду 10

КООПЕРАТИВНО - ГРУПОВЕ НАВЧАННЯ Передбачає одночасну спільну роботу всього класу. МІКРОФОННЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯМОЗКОВИЙ ШТУРМ

Номер слайду 11

МІКРОФОННЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯМОЗКОВИЙ ШТУРМ Наше мовлення складається з …Речення виражає закінчену …За метою висловлювання речення бувають…Розповідним називають речення …Найбільше мені сподобалось на уроці …

Номер слайду 12

Асоціативний кущ – стратегія навчання, що спонукає учнів вільно розмірковувати, відкрито висловлюватися на певну тему. Вона спрямована на стимулювання мислення про зв′язки між окремими поняттями, для роботи добираю опорне слово чи поняття. Відповідно до нього добирають слова за певними зв′язками. Українська мова. Тема. Слово. Повторення. Українська мова. Тема. Помякшені приголосні звуки.«Дракон» Дмитро Кузьменко.

Номер слайду 13

Робота в парах- ефективна на початкових етапах навчання;розвиває навички спілкування, вміння висловлюватися, переконувати, вести дискусію;- розвиває вміння пристосуватися до роботи в групах.

Номер слайду 14

Робота в парах. Математика. Тема. Визначення часу за годинником.

Номер слайду 15

Колективно - групове навчанняпередбачає одночасну спільну роботувсього класу. РОБОТА В ГРУПАХЯДС Тема. Як птахи готуються до зими.

Номер слайду 16

РОБОТА В ГРУПАХ

Номер слайду 17

РОБОТА В ГРУПАХ

Номер слайду 18

РОБОТА В ГРУПАХМатематика. Тема. Периметр багатокутника. Робота з геометричним матеріалом. Обчислення значень виразів.

Номер слайду 19

РОБОТА В ГРУПАХЯДС Тема. Як мандрує вода

Номер слайду 20

Кубик Блума. Дозволяє формувати запитання різного характеру. Кожна грань кубика початок запитань: Чому. Цей блок запитань дозволяє сформувати причино-наслідкові зв′язки, описувати процеси, які відбуваються з тим чи іншим предметом,Або об′єктом, чи явищем. Поясни. Це уточнюючі питання. Допомагають побачити проблему в різних Аспекта, тримати увагу на усіх сторонах даної проблеми. Назви . Виявлення набутих знань. Це самі прості запитання. Пропоную просто назвати предмет, явище, термін. Ставлю запитання, якіДопомагають перевірити набуті знання по темі. Придумай - це творчі питання, які мають елементи пропонування (що буде ,якщо на Землі зникне вода, перестане світити сонце, зникне родина…) Запропонуй Дитина повинна пояснити, як використовувати ті чи інші знання на практиці,для вирішення проблеми, чи ситуації. Поділись - питання цього блоку потрібні для активізації розумової діяльності, вчать аналізувати, виділяти факти, оцінювати значущість отриманого досвіду.

Номер слайду 21

Кубик Блума. Дозволяє формувати запитання різного характеру.

Номер слайду 22

Кубик Блума. Дозволяє формувати запитання різного характеру.

Номер слайду 23

Крісло автора. Авторська казка. Оповідання «Знайомий сніговик» (за Лесею. Ворониною) «Автор» повинен відповідати на питання за змістом тексту.

Номер слайду 24

Опрацювання дискусійних питань“Метод “Прес”; Цей метод розвиває вміння формулювати висловлювання думок з дискусійного питання у виразній і стислій формі лаконічно та аргументовано, переконувати інших. Метод складається з 4 етапів: *Я вважаю, що…. *….тому, що… *наприклад….. * Отже….“Займи позицію”;“Зміни позицію”; “Дискусія”. “Займи позицію”;“Зміни позицію”; “Дискусія”.

Номер слайду 25

Технологія «Прес» 1 клас. Тема. Порівняння чисел. Яке з чисел більше 8 чи 2? 1-й учень. Я вважаю, що число 8 більше за число 2. 2-й учень. Це так, тому що в натуральному ряді кожне наступне число більше за попереднє, а число 8 стоїть далі в числовому ряді, ніж число 2. 3-й учень. Наприклад, число 2 більше за 1. 4-й учень. Отже, число 8 більше за 2. 1 клас. Тема. Розв’язування задач. На гілці сиділо 5 ворон, а горобців на 3 менше. Скільки горобців сиділо на гілці? 1-й учень. Я вважаю, що ця задача розв’язується за допомогою дії віднімання: 5 - 3 = 2. 2-й учень. Ми віднімаємо, тому що в умові сказано: «Горобців на 3 менше». 3-й учень. Наприклад, Маринка намалювала 4 трикутники, а кружечків на 2 менше. Скільки кружечків намалювала Маринка? 4-й учень. Отже, якщо в умові задачі сказано: «На стільки менше від якогось числа», ми віднімаємо.

Номер слайду 26

Навчання у грі«Гра-це іскорка,що запалює вогник допитливості і любові до знань» В. Сухомлинський. Українська мова. Тема. Звуки. Казки народів світу. «Учений кіт»

Номер слайду 27

Ситуативнемоделювання. Розігрування ситуації за ролями

Номер слайду 28

Ситуативнемоделювання. Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )Українська мова. Тема. Діалог. Українська народна. Казка. «Півник і двоє мишенят.»Тема. Діалог. Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

Номер слайду 29

Нестандартні форми роботи Урок – казка. Урок – дослідження. Урок – подорож. Урок – гра. Урок – казка. Урок - подорож. Урок – гра

Номер слайду 30

Нестандартні форми роботи Урок – казка. Урок – гра. Урок – казка. Урок - подорож. Урок – гра

Номер слайду 31

Робота з матеріалами НУШ під час навчальних занять. Палички « Кюізенера» Палички Кюїзенера для лічби є багатофункціональним математичним посібником, яке дозволяє “через руки” дитини формувати поняття числової послідовності, складу числа, відношень «більше – менше», «право – ліво», «між», «довше», «вище» і багато іншого , Набір сприяє розвитку дитячої творчості, розвитку фантазії і уяви, пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дієвого мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних і конструкторських здібностей.розвиває вміння дітей ділити ціле на частини;учить вимірювати об’єкти;учить засвоювати прямий і зворотний рахунок;учить визначати склад числа (з одиниць і двох менших чисел);учить арифметичних дій додавання й віднімання.математичний

Номер слайду 32

Палички « Кюізенера» Ігрова вправа «Кольорові сходинки»Мета: закріпити знання дітей про числове значення кольорових паличок Кюїзенера. Діти рахують сходинки: Ми по сходинках крокуєм,І всі сходинки рахуєм,Десять кольорових сходинок. Всі ми знаєм назубок: Перша – біла як сніжок,Друга із рожевих пелюсток,Третя – голубий океан,Четверта – ніби червоний тюльпан,П’ята – жовтого соняха цвіт,Шоста – фіалки весняний привіт,Сьома – чорний, пухнастий котик,Восьма – смачний вишневий компотик,Дев’ята – наш синій м’ячик,Десята – оранжевий сонячний зайчик.

Номер слайду 33

Палички « Кюізенера» Гра-вправа «Килимок для королеви жовтих паличок»Мета: закріпити склад числа «5» з одиниць та двох менших чисел.

Номер слайду 34

Математичний планшет

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Танграм. При складанні фігур, потрібно дотримуватися ПРАВИЛ1. потрібно використовувати всі сім частин танграма.2. фігури не можна накладати одну на одну

Номер слайду 37

Практична робота Усний рахунок

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

ВИСНОВКИІнноваційні технологіїдозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

Номер слайду 42

Застосування інноваційних технологій має багато перевагу роботі задіяні всі учні: “Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх”. Генрі Форд

Номер слайду 43

Дякуюза увагу!

pptx
Додано
18 березня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку