«Розвиток пізнавальної активності молодших школярів як один із аспектів реалізації компетентнісно орієнтованого підходу на уроках математики»

Про матеріал
Мета проведення:  презентація методів та прийомів, які використовуються для розвитку пізнавальної активності на уроках математики в початкових класах;  поглиблення професійних знань щодо репрезентованої теми;  спрямування подальшої професійної діяльності педагогів на активне використання методів та прийомів, які використовуються для розвитку пізнавальної активності на уроках математики в початкових класах . Завдання майстер-класу:  сприяння розвитку педагогічної творчості, обміну досвідом;  залучення педагогів до використання різних методів та прийомів щодо розвитку пізнавальної активності учнів на урока математики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас«Розвиток пізнавальної активності молодших школярів як один із аспектів реалізації компетентнісно орієнтованого підходу на уроках математики» Автор майстер-класу Байдалюк Тетяна Володимирівна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії Тарасівського НВК

Номер слайду 2

)

Номер слайду 3

Відповідно до вимог Нового Державного стандарту початкової школи метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

Номер слайду 4

Тому однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики є активізація пізнавальної діяльності учнів, адже від неї залежить ефективність навчання: свідоме і міцне здобуття знань, перетворення знань у переконання, розвиток інтересу до навчальної діяльності, самостійність думки та практичних дій учнів.)

Номер слайду 5

) Пізнавальна активність дитини – це її внутрішня готовність до подальшої участі у процесі оволодіння знаннями, уміннями і навичками та виявлення самостійності й творчого підходу до виконання навчальних завдань. У центрі освітнього процесу має бути учень. Активність, бажання і здатність до навчання, уміння спілкуватися, співпрацювати, міркувати, обґрунтовувати свої думки, бути собою закладаються у процесі навчання на уроках у початкових класах.

Номер слайду 6

)

Номер слайду 7

) Математика в початковій школі – один з провідних навчальних предметів, що сприяє розвитку пізнавальних і розумових якостей учня. Програма з математики для 1-4 класів спрямована на реалізацію мети та завдань освітньої галузі . Вона передбачає формування предметної математичної компетентності.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

2 клас. Тема. Табличне ділення і множення на 5 . Обладнання: картки із завданнями множення і ділення 6. Мета проведення -перевірити знання учнів з таблиці множення іділення на 6 . Гра «Естафета»Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.

Номер слайду 12

3 клас. Тема. Додавання круглих чисел в межах 100 . Обладнання: картки із прикладами на додавання круглих чисел в межах 100 Мета проведення –розвиток усного рахунку. Гра «Не скажу»Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що діляться на 5, вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці. 30, 35, 40, 45 і т.д.   3 клас. Тема. Додавання круглих чисел в межах 100 . Обладнання: картки із прикладами на додавання круглих чисел в межах 100 Мета проведення –розвиток усного рахунку. Гра «Листоноша»Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».

Номер слайду 13

Математичні ігри1 клас

Номер слайду 14

Номер слайду 15

1 клас. Тема. Складання задач за малюнками . Обладнання: картки із малюнкоми до казки Мета проведення –закріплення вмінь складати задачу . Українська народна казка «КРИВЕНЬКА КАЧЕЧКА»Приходять додому – аж у них і варенички зварені, і починочок стоїть на віконці. Зварила качечка 8 вареників із суницями і 6 –із порічками. Скільки вареників було у старих на обід?Качечка наварила вареників із ягодами. Дід з’їв 7 вареників, а баба – на 2 менше. Скільки вареників з΄їлабаба?Скинули їй по пір’їнці, дівчина увертілася в пір’ячко, зробилася качечкою і полетіла з табуночком. А дід і баба знов зосталися самі собі. Пір’ячко скинули 7 білих качок і 3сірих. Скільки качечок допомогло дівчинці? Якого пір’ячка було більше? Чому? 

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Математичні ребуси

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Розвиває критичне мислення, вміння переконувати й вести дискусію. Сприяє розвитку навичок спілкування. Всі діти мають можливість говорити, висловлюватись. Дає учням час подумати, обмінятись ідеями, а потім озвучити думки перед класом.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Практичний блок1. Вправа ,, Пазли”.2. Вправа «Дерево очікувань»3. Гра «Так – ні»

Номер слайду 24

Вправа «Закінчи речення». Підсумовуючи  нашу роботу, закінчіть думку: Сьогодні мене вразило…  Мені запам’яталося … Мені було цікаво… Мені не сподобалося…

Номер слайду 25

pptx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
1632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку